Hallo,
ik hem mijn 310 van '86 eens flink losgereden. 1500 km in anderhalve week. Nu hoor ik wat meer mechanisch geluid en vraag me af
of er mogelijk sprake is van een klepstelbeurt. (of heeft een M102. -945 is carburatie, Pierburg 1b1- toch hydraulische stoters.
Daarnaast vraag ik me af of de ontsteking wel op het juiste tijstip staat. Ik vind geen merktekens (als ik er al bij kan met een lamp?)
Is hier een truuk voor. De onsteking is wel elektronisch. Graag tips.
Hartelijk dank, Theo
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
in 0.15 koud.
uit 0.30 koud.
hij moet bij 800 toeren 10 graden voorontsteking hebben met vacuum los.
als je langs en door je v snaren heen kijkt zie je je krukaspoulie daar staan merktekens op en ongeveer op 2 uur staat een pinneke tegen je blok aan,dit is dus het merkteken waarmee je timing moet kloppen.
Hoi Robby, collega's
Kun je mij ook zeggen of ik bij het stellen van de kleppen speciaal gereedschap nodig heb ?
Ik heb ervaring met een M115 en daarvoor ook wel zo'n gekropte sleutel.
De graadaanduiding op de poulie heb ik gevonden maar ik zie het pinneke niet. Op 2 uur zit een soort sensor ??!
dank voor reactie's,
groet theo
13 jaar
De kleppen van een M102-945 zijn met gewoon gereedschap te stellen. Ze zijn dus niet hydraulisch! Het dingetje op 2uur is inderdaad de sensor voor de ontsteking.
Zelf heb ik ook zo'n bus (210 benzine, nu op LPG) en had daar ook de nodige problemen mee. IK heb 'm naar Dynojet in Goes gebracht en 2 uur later oftewel 150 euro armer loopt het als een t**t. Nu al 12,5dkm mee gereden zonder ook maar 1 hikje!
Nog zo'n LPG geintje; speciale bougies (NGK LPG-Laser-line nr.5) gebruiken. Kost effe wat, maar ze gaan dan ook een ton mee.
Bosso.
13 jaar
[b]Door moderator verplaatst, stond in het verkeerde topic[/b]
Hoi Bosso,
Dank voor je tips. Ik ga proberen of ik, na het stellen van de kleppen, die lamp langs de radiateur krijg en wel zo dat ik iets kan zien en mijn handen heel blijven.
Wat die remmen betreft, ik heb bij zowel de 310 als de 308 beide remcylinders vervangen. Bij de 308 ook de remsegmenten. Alle cylinders waren lek.
Eerst zag ik alleen een iets natte ankerplaat. Bij het remmen met de handrem gebruik je alleen die natte achtertrommels. Die doen dus steeds minder.
Bij normaal remmen gebruik je vooral de schijven -voor- en remmen altijd goed. Let er wel op dat als je na het reviseren van de achterremmen je vooral
die handrem helemaal los gooit. ALs de segmenten ingeremd zijn en afgesteld (vast en dan 3-4 klikken terug) zijn, kun je de handrem weer bijstellen.
(3 tandjes vrij).
Succes, theo
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar