Ik heb een andere motor in mijn 312 van 95'gelegd, en die komt uit een E290td, dus zelfde motor. Nou start hij wel, maar slaat onmiddellijk af. Ik heb even gekeken of er stroom staat op het magneetklepje op de brandstofpomp,
en de ene keer wel en de andere keer niet. Nou heb ik dat draadje even losgemaakt en een vriend de auto laten starten, en heb ik snel afwisselend het draadje op de magneetklep gehouden, en zo wil de motor wel lopen, maar zodra er veel toeren gemaakt worden, slaat hij alsnog af. Ook heb ik de verstuiver waar een stroomdraadje aan zit even verwisseld, want bij de sprintermotor zit hij op de 4e cilinder, en op dit blok zat deze op de 1e cilinder, maar ook dat hielp niks. Asl hij dan eenmaal even loopt, is het net alsof het gaspedaal op volgas blijf hangen, en snap ik er even niks meer van. Ik heb alle sensoren overgezet en heb gewoon de bedradig vd sprinter weer aangesloten, en het enige wat is blijven zitten is het kabeltje dat naar de dieselpomp loopt en dat schijnt de elektronische governor te zijn. U ziet ze wel op meerdere dieselpompen zitten, en is het een zwart langwerpig blokje, en dat geval kun je niet van de pomp halen, want zo te zien zitten er een stuk of 6 stroomdraadjes onder die in de dieselpomp binnenin vastzitten.
Aan het andere uiteinde zit een stekker, en die loopt dan naar een kabeltje met een contrastekker, en die zit dan in een zakje gestopt, en onder de computer geplaatst zit. De computer zit weer op zijn beurt onder de accu.
Terug naar de magneetklep. Ik heb ook stroom gemeten toen het contact uitgezet was, dus erg vreemd, want dan zou die juist geen stroom moeten hebben, omdat dan de magneetklep juist geopend zou worden.
Maar ook hier geld, de ene keer wel en de andere keer weer niet.
Nou zit er op de dieselpomp nog een elektrisch dingetje en dat ziet er uit als een grijs rondje dat dacht ik met 2 schroefjes vastzit onder aan de pomp, en zou ik graag willen weten wat dat ding doet.
Verder probeer ik het principe een beetje te begrijpen, en zie een oud type motor waar gewoon een paar extra sensors aangehangen zijn, en de dieselpomp en het gaspedaal nu met een computer verbonden zijn,
maar als ik toch gewoon de magneetklep doorverbind met de accu, dan zou in principe de motor toch gewoon moeten lopen? Of zorgt dat zwarte blokje dat op de dieselpomp zit er dan voor dat de motor afslaat?
Want voor de rest zou ik niet weten waardoor de brandstoftoevoer geblokkeerd zou kunnen worden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
probleem is inmiddels opgelost, bedankt voor de vele reacties allemaal.
En wat was het probleem.?
de sensor naar het vliegwiel zat er niet in.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar