Mercedes-Benz W124: Koelingsproblemen

Bouwjaar: 1988

Hallo, heb sinds enkele weken een probleem met koeling van mercedes 300D W124, bwj88 met 603 motor. Komt alleen voor bij belasting ( aanhangwagen ) of hoge snelheid (160 a 170 km/h). Met deze buitentemperatuur heb ik minder problemen en kan normaal met deze wagen rijden. Even de voorgeschiedenis: heb de wagen sinds 1995 in mijn bezit en er staan momenteel 322.000 km op. In 1997 heb ik de cilinderkop moeten vervangen(200.000 km), was gescheurd op 1ste cilinder, komt nog voor naar het schijnt? Heb toen een complete koprevisie gedaan en eerste drijfstang vervangen (was geplooid door water), prijs ongeveer €3.000 (in eigen beheer). Radiator is vervangen in 2001 (271.550 km) wegens lek, is wel geen orginele en voor een automaat (is handgeschakeld). Volgens leverancier zou dit geen problemen geven. Bij Mercedes zegt men dit ook. Probleem is boven water gekomen tijdens de warme zomerdagen, zijn ondertussen reeds vervangen: thermostaat 82°c (niet orgineel, QH), dit hielp niet,
thermokoppeling vervangen (stond een beetje vettig en ventilator blaast nu inderdaad merkelijk beter), maar dit was het ook niet. Omdat de radiator niet helemaal warm komt (blijft koud bovenaan ?) werd mij aangeraden de waterpomp te vervangen (as kon gebroken zitten of schoep losgekomen?). Is ondertussen gebeurd, maar probleem is er nog! Pomp was trouwens OK. Zou er ergens nog lucht in het systeem zitten?of is dit het begin van een lekke koppakking(alweer?) en krijgt hij ergens lucht binnen?Geen olie of waterverbruik,wie kan helpen,alvast bedankt. Groeten, Mario.

dupl-u-1310-5dd147288c048+W124

Geplaatst door dupl-u-1310-5dd147288c048+W124 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

paul8583 (0) PRO, 20 jaar geleden

mogelijk zit een deel van radiator verstopt kan gecontroleerd worden op een simpelen manier radiator nat spuiten met waterslang bij warmen motor.radiator moet mag geen natte plekken houden. of met een lazer tempratuur meter boven onder meten moet minstens 9 graden verschil in zitten .anders radiator vervangen.

Sido10864 (0) PRO, 20 jaar geleden

Wat wij ook eens gehad hebben is dat met er een verkeerde fan voor had gezet een voor een benzine auto i.p.v een diesel.
(een benzine heeft smallere schoepen)

chiel1628 (0), 20 jaar geleden

ingaande slang kachel al is los gehad ? tijdens afviullen kan hier zeer hardnekkig lucht blijven hangen
rechts boben naast zekeringenkast zit hoogste punt
en andere vraag , wel koelvloeistof afgevuld ipv water ?
kookpunt ligt lager he !
suc6 chiel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.