auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz Mb100: Koppeling

Bouwjaar: 1994

Ik heb al sinds een jaar een probleem met de koppeling van de MB100 en wel als ik lange stukken met een snelheid van circa 110 km rij dat mij druk wegvalt. De remvloeistof wordt op een of andere manier warm. Afgelopen vacantie in zweden heeft het ongeveer een liter vloeistof gekost.Dat is nog wel te doen maar het overkomt je altijd op het verkeerde monent .Het is volgens de garage geen lager. Wie heeft hier een op lossing.

Tevens zoek ik hulpveren of extra veren vanwege motor achterop

Geplaatst door

bluecleo (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gewoon koppelings cilinders vervangen, ik denk dat ze lek zijn.

Volgens mij zijn er geen hulpveren te koop voor deze mb, achetr heb je bladveren. Je kunt voor wel de torie-stang verdraaien zodat de auto hoger komt te liggen.

TesT 0
badge

19 jaar

Bedankt voor je reactie. Maar ik verlies geen vloeistof het wordt alleen warm de cilinders zijn droog.

bluecleo 0

19 jaar

Jij verteld dat je een liter vloeistof bijvuld, waar blijft de oude vloeistof dan?????
Het verdampt echt niet hoor.

TesT 0
badge

19 jaar

Ik vervang de olie omdat deze warm is geworden, maar ik verlies niets. Na het verversen kan ik ongeveer 3 a 4 honderd km rijden.
De vraag is waar komt de warmte vandaan die de olie aan de kook brengt.

bluecleo 0

19 jaar

Slippende koppeling????
Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

Nee, de koppeling is verder goed. Bij de garage snappen ze er ook niets van .Hebben dit nog niet eerder meegemaakt.

bluecleo 0

19 jaar

Met lekkage bedoel ik dat er lucht in het koppelingscilinders komen, deze lucht is samenpersbaar.Een kokende vloeistof in de koppeling lijkt mij sterk.Ik denk dan ook dat de gever-cilinder lek is (zweten).
Willem bedoeld waarschijnlijk of jij met een slippende koppeling rijd, voet tussen het schakelen op het pedaal.

TesT 0
badge

19 jaar

Ik rij zeker niet met een slippende koppeling. De vloeistof word echt warm en je kan het aan de kleur zien

bluecleo 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz MB 100 of stel zelf een nieuwe vraag.