ben net terug uit spanje. berop daarzo is de motot super vaak afgeslagen. de diesel is niet helemaal pluis daar. heb de brandstoffilters vervangen, hielp even. dacht misschien lucht? maar op terugweg ook op rechte snelweg plotseling uit.. startte ook bijna niet meer. misschien gloeibougies? weet niet wat nu te doen.. tank leegpompen en nieuwe gloeiboegies? heeft iemand tip voor mij?
margriet
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Plots uitvallen? Lijkt mij eerder een electrische storing.
soms slaat hij ook direct na start uit, na 5 sec gelopen te hebben.
dank voor tip. morgen accu bijvullen dan..
20 jaar
Tijdens het rijden uitvallen heeft inderdaad niets met gloeibougie van doen, eerder met de brandstof. Mijn advies zou zijn: laat de opbrengst van de verstuivers controleren! Dit houdt eigenlijk in dat de brandstofpomp eraf moet en op een testbank gecontroleerd dient te worden. Dit is behoorlijk prijzig, dus afhankelijk wat voor motor in een MB100 van '93 staat, zou ik opzoek gaan naar een andere pomp en alleen de verstuivers laten controleren(op openingsdruk en straalkwaliteit). En nogmaals, slechtere kwaliteit diesel slaat de motor niet van af!(tenzij het stookolie is) Hooguit meer rook ontwikkeling, moeilijker starten en ongunstiger verbruik.
Succes
Nee, het probleem is niet van electrische aard!
Rommel bij draaiende motor eens aan het contactslot, motor wordt dmv vacuum uitgeschakeld wat gestuurd wordt door een klep in het contactslot. Probleem kan hierin zitten. Slaat hij dan af dan contactslot kapot.
Paul
de motor krijg ik nauwelijks meer gestart, en bij 1/3 lege tank slaat ie af. eerder ging tijdens rijden voorgloeilampje branden, vandaar gloeiboegies.
met contactslot heb ik inderdaad ook problemen gehad sinds nieuwe sleutel..
ook komt er nauwelijks diesel uit de retourleiding. injectiecleaner heeft kort geholpen.
pomp-verstopte leiding-accu-contactslot,help.
20 jaar
Op grond van wat je nu zegt denk ik eerder aan een verstopte bradstofleiding, want die retourleiding moet best wat opbrengen(zeker stationair).
Dat gloeien tijdens het rijden betekent dat het gloeirelais in geschakeld wordt (signaaldraad). Tevens dat de temperatuuropnemer geen signaal geeft (want die zou anders alsnog hebben ingegrepen). Ik zou gezien het laatste gedeelte van jouw verhaal het contactslot aan een nadere inspectie onderwerpen, en dan met name de grote ronde stekker aan de achterzijde. Grote kans dat deze, of de kabelboom (bescadigingen)voor vals contact. Als er niets zichtbaar is wordt het waarschijnlijk tijd om te gaan meten (multimeter).
Wellicht ook een idee om opzoek te gaan naar de tank ontluchting.
he, super bedankt allemaal.. waarschijnlijk ben ik nu geholpen met een nieuwe sleutel, er zaten bramen aan, waardoor t contactslot nix meer snapte..
in ieder geval start hij nu weer als een trein, en het voorgloeilampje brandt netjes. nog even afwachten bij lange rit. klopt dat ie vacuum zuigt. heb t rubber uit tankdop gehaald. de tankontluchting kon ik niet ontdekken..
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz MB 100 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar