mn auto remt niet goed. een tijdje geleden heb ik de remcilinders voor gangbaar gemaakt, toen ie helemaal niet meer remde. een paar weken deed ie t goed. maar nu zat er ineens van het ene op het andere moment lucht in, heel raar. krijg m ook niet echt ontlucht, maar de remdruk zit zo laag, bijna tegen de bodem, en pas bij 3x pompen bovenin.
de vorige keer heb ik me laten vertellen dat het misschien aan de slangen kon liggen, maar er komt wel remolie uit bij ontluchten. er zijn 2 ontluchtventielen, de onderste spuit wel minder hard.
hoe weet ik waar het aan ligt en heeft het zin een andere hoofdremcilinder te halen, of hoe kan ik die testen en als het aan de leidingen ligt, hoe krijg ik die dan schoon??
andere vraag is over remschijven, is dat gewoon kwestie van loshalen en nieuwe inzetten?
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
o ja, en als ik rem, kraakt het beetje.
je moet er achter komen of het lucht is sluit de remslangen een voor een af met een tang en trap dan op de rem
bedankt henk, ga ik morgen proberen.
als er dan geen verschil is, wat kan het dan zijn?
20 jaar
MB 100 staat bekend om het verslijten van remslangen, bij last meteen alle 4 voor vernieuwen, ze worden poreus bij ouderdom. In het slectste geval gaan ook de klauwen nog vastzitten. In dat geval de blokken alleen eruit halen (1voor1) groot stuk ijzer tussen de zuiger en schijf en iemand anders vragen het rempedaal te bedienen.
heb je hem rondom ontlucht?
DE lucht kan binnenkomen via de hoofdremcilinder
alles ontlucht, en al heel vaak.. de druk blijft onderin zitten.
maar plotseling zo laag als nu nog niet gebeurd. is de hoofdremcilinder dan kapot, of niet goed gemonteerd?
hij is wel vervangen laatst, maar was ook tweedehands uit mb 80
20 jaar
de klauwen zaten inderdaad allebei vast. heb ze weer gangbaar gemaakt. ze zagen er verder nog goed uit.
20 jaar
je moet de zuigers eruit halen en alles geod ontroesten en schoonmaken ander heb je het zo terug
de zuigers zijn eruitgehaald, gladgemaakt en zitten alweer terug. ga in ieder geval dan nog 4x remslangen halen, als ik het val zoveel kanten hoor. hoop alleen niet dat hoofdremcilinder ook kapot is. hoe kom je daar achter?
alvast bedankt
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz MB 100 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar