beste heren, na een paar uurtjes zoeken, toch het verlossende antwoord, de krukaskeerring is lek. De voorste dus.
Mijn vragen, ik heb net even gezocht, maar kan dus geen 200 vinden met dit probleem.
1- Kan de Poulie eraf zonder poulietrekker.
2- Moet ik rekening houden met de spie ( Bovenaan zetten ?? )
3- Kan dit geval er vanbuitenaf ingezet worden
4- Moet ik een eventuele loopring meevervangen ??
5- Aanhaalmoment Pouliebout.
Alvast bedankt,
Marcel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is de poulie niet met schroeven op de loopring gemonteerd? deze 25nm centrale bout 41 nm(ik doe er steeds een beetje loctite op bij montage)spieen boven zetten,loopring gaat er normaal makkelijk af(zien of deze ingelopen is,normaal niet)oude dichtring van buitenaf uittrekken,beste en zekerste resultaat voor niet meer te lekken is de spiraal van de nieuwe ring er even uit te halen,ze uitelkaar draaien,iets inkorten,terug in elkaar draaien en terug op haar plaats,een beetje invetten en monteren,om krukas te blokkeren aan vliegwielkrans bestaat een hulpstuk,is handig en niet duur EIGENAARDIG van het niet vinden,ze lekken na een tijd allemaal,dit werkje valt best mee
Tip :
meet eerst even op hoever de oude keerring in het huis zit en tik dan de nieuwe keerring ietsje ( 1-1.5 mm )verder ,
zodat hij op een gaaf stuk as afsluit (Tip van Mercedes zelf).
Persoonlijk denk ik dat de keerring sneller slijt als je de veer strakker zet , maar misschien valt dat wel mee.
mvg,
Hans.
bedank voor jullie antwoorden.
Het probleem van het niet vinden, dat was omdat ik in eerste instantie het blok met remmenreiniger had zuivergespoten, en toen de zaak stationair heb laten lopen. Na 1/2 uur nog geen lekkage geconstateerd, dus profritje gemaakt met 10 kilometer snelweg.
Kom terug, nog steeds geen lekkage, ik dacht zelf dat ik gek werd, die olie moest toch ergens vandaan komen, na alle opniew te hebben gecontroleerd WEER een proefrit deze maal met 20 kilometer snelweg, daarna zag ik inderdaad grote oliesporen vanaf de keerring komen.
Ik dacht in eerste instantie, na vlugge inspectie dat het de carterpanpakking was, maar deze bleef netjes droog, het was dus de olie die over de rand naar de lagergelegen carterrand liep ( Rechts dus).
Maar al bij al, gewoon vanbuitenaf te monteren, en centrale pouliebout met 41 Nm aantrekken.
Bedankt
Marcel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 200 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar