Hallo techneuten,sinds enkele dagen heb ik problemen met mijn lampje van de voorgloeiing.Bij starten blijkt alles normaal,lampje gaat uit maar als de motor draait gaat het echter weer aan voor ongeveer 1 minuut waarna het dan weer verdwijnt.Deze storing heeft hij ieder keer als de motor gestart wordt.Heeft er iemand een idee??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hier moet je mee naar een mercedes dealer gaan want hier kan je niet zomaar iets over zeggen, de auto moet aan de computer gehangen worden en dan weet je waar het probleem zit
groetjes focuske
waarschijnlijk gloeispiraal kapot, gloeispiralen kun je eenvoudig controleren, stekker van gloeirelais afhalen, de pennen van de stekker staan genummerd overenkomstig met de cilinder,
nu een ohm meter tussen massa en stekkerpen houden, waarde moet ongeveer 1,2-1,6 ohm zijn, wijkt deze waarde hier van af dan is de gloeispiraal van die cilinder kapot.
Zeer ws gloeistift,je kunt het ook zo kontroleren met proeflampje.gr,Henk.
17 jaar
Hallo,
Ik heb een e220 diesel uit 1998 en heb de +/- het zelfde probleem
bij mij gaat de lamp van de voorgloeiinstallatie tijdens de starten ook normaal uit en als ik het gestart heb
begint de lamp weer te branden en +/- 1 min.later gaat hij uit en af en toe springt hij weer aan tijdens het rijden
waar zal het aan liggen en kunnen julie mij meer uitleg geven hoe ik het beste kan meten met een spanningzoeker(geen multimeter)
alvast bedankt
Ismail
17 jaar
gloeispraal is zeker. leuk van mercedes controle gloeiers
Bedankt voor de reakties,ik ga het dit weekend controleren. Jullie horen nog van mij .DOEI
17 jaar
Hallo mannen,probleem gevonden gloeier van de 3° cilinder defekt.De andere gloeiers hebben een waarde van 0.6 ohm,zijn deze nu ook aan vervanging toe?Ik heb ze nochtans getest op de batterij en ze gloeien mooi op van voor naar achter.
17 jaar
[quote=cavus]Hallo,
Ik heb een e220 diesel uit 1998 en heb de +/- het zelfde probleem
bij mij gaat de lamp van de voorgloeiinstallatie tijdens de starten ook normaal uit en als ik het gestart heb
begint de lamp weer te branden en +/- 1 min.later gaat hij uit en af en toe springt hij weer aan tijdens het rijden
waar zal het aan liggen en kunnen julie mij meer uitleg geven hoe ik het beste kan meten met een spanningzoeker(geen multimeter)
alvast bedankt
Ismail[/quote]
Hallo Ismail,dit probleem kan je niet achterhalen met een spanningszoeker,hier heb je een ohm-meter voor nodig.Stekker verwijderen en ohm-meter aansluiten op pen van gloeier en op motorblok (massa)Indien je geen ohm-meter hebt kan je de gloeier ook testen door hem eruit te draaien en hem te testen op de batterij (pen op de + en behuizing op de -)Indien hij nog goed is zal hij vlot opgloeien van voor naar achter.1° en 4° cilinder kan je wel wat moeilijker aan voor demontage.
SUCCES
17 jaar
Hallo,
Kan je me ook een beetje uitleg geven hoe ik dat het beste kan aan pakken met montage en demontage
bij een 190d kon je het ook testen bij de zekering vande gloeispiraal zou dat nou ook mogelijk zijn
bedankt
17 jaar
Ik zou het zover niet zoeken,gewoon meten of de weerstand van de gloeier nog intakt is.Kun je gemakkelijk aan zonder demontage.Je moet enkel de stekkers verwijderen.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar