Sprinter gaat naar mercedes garage voor onderhoudsbeurt (55.000km), ook de automatische versnellingsbak wordt filter en olie ververst. Na enkele km gereden te hebben, hangt er olie aan
de onderkant van de versnellingsbak. Terug naar de garage, controle pakking oliepan is droog, maar de keering is nat, deze wordt vervangen. Daarna blijft de pakking en keering droog.
De sprinter gaat een ritje Frankrijk maken, na 1000 km blijkt er toch weer olie aan de versnellingsbak te hangen, gaat bij een franse mercedes dealer op de brug, de ontluchtingsplug wordt
vernieuwd, bij het losdraaien spuit de olie eruit. Na een proefrit hangt er weer olie aan de onderkant van de oliepan. Waar de olie vandaan komt is ook voor deze specialist een vraag, uiteindelijk
denkt hij na overleg met de garagechef, dat de automatische versnellingbak vervangen moet worden ( kosten 5000 euro ). De sprinter gaat op transport naar de dealer in Nederland.
De monteur rijdt ongeveer 80km met de sprinter, geen olielekage, rara wat is hier aan de hand. wie kan mij verder helpen ?
p.s. voordat de sprinter naar de garage is gebracht, absoluut geen druppeltje olie onder de auto te bekennen, was kurkdroog, na de onderhoudsbeurt is dit onstaan.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
verkeerd gevuld vermoet ik - .
gr
willy9 bedankt voor het meedenken, ik vermoedde dit ook al, maar kon me niet voorstellen dat zoiets simpels als het verversen van de olie voor zoveel problemen kon zorgen, maar fouten maken zijn
gelukkig menselijk
nogmaals bedankt
vrgr
John
Rubbers van de stekkerverbinding op versnellingsbak goed gecontroleerd? Deze veroorzaken vaak lekkage, en zijn al meermalen gewijzigd. Olie verversen is vrijwel onmogelijk verkeerd uit te voeren, wat ik me nog kan voorstellen is dat de 6 montageboutjes van de carterpan te vast zijn gedraaid, en het blik van het carter krom getrokken is waardoor de pakking niet meer afdicht. Het vullen van de automaat geschied via de pijlbuis, hier kan vrijwel onmogelijk iets verkeerd aan uitgevoerd zijn.
Succes
Oh, bedacht me ook nog dat het stopje van de koppelomvormer kan lekken, deze dient vervangen te worden na losdraaien. (vanwege afdichtring en loc tite aan boutje)
te veel olie gevuld, bakolie peilen bij warm bak(olie)
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar