Mercedes-Benz E-Klasse: loopt heet aan bouwd druk op

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 320

hiebij een hulpkreet, de mercedes loopt heet aan en bouwd druk op onlangs pas nog vervangen, nieuwe waterpomp nieuwe radiateur visco- koppeling temperatuurzenders de verwarming doet het goed als je rijd zakt de temperatuur als je stil staat loopt ie op
p.s. de auto is een type 124 en er is een nieuwe motor in gekomen met 140,000 kilometer van een type 210, de thermostaat is er al uit
en de airco propellors draaien me terwijl de airco uit is. bvd Tommy

tommi

Geplaatst door tommi (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Kan niet vel meer wezen, je hebt al veel vervangen...
Wat je kan doen is de radiatordop losdraaien, de motor warm draaien en zien of de bovenste slang wel genoeg water in de radiator laat lopen, indien dit niet gebeurt is er toch wat loos met het systeem.
Loopt er wel genoeg water in de radiator, check voorzichtig of de radiator overal even heet word en er geen blokkage in zit.

Met rijden heb je extra rijwind koeling, de ventilator loopt nu wel goed als het blok heet is?

tommi (0), 17 jaar geleden

door de bovenste slang krijgt ie wel genoeg water bij circa 100 graden slaat de viscovin niet aan viscovin heb ik gisteren bij de dealer gekocht
p.s. bedankt voor het snelle antwoord m.v.g. tommie

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Effe terug, andere vin halen, dan werkt het vast weer prima ;)

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

Tommy,

Als HTSer zou je toch moeten weten dat je een thermostaat nooit in zijn geheel mag verwijderen. Door de over capaciteit van de waterpomp gaat de koelvloeistof dan veel te snel circuleren en daarbij komt de koeling van de achterste cilinder in het gedrang.
Dat kan motorschade veroorzaken,zoals zuigerschade.

Hans

ahavelaar (0), 17 jaar geleden

hallo,
als de motor te heet wordt en teveel druk opbouwt in het koelsysteem zou ik in de richting van een lekke
koppakking gaan denken, waarbij een deel van de vverbrandingsdruk in het koelwater terecht komt.
mvg. Arie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.