Mercedes-Benz vito V220: lucht in diesel leiding na stil staan

Bouwjaar: 1999

ik kom er niet uit er komt elke keer lucht in de aanzuig leiding boven op het dieselfilter als de auto meer dan een uur stil staat.
hij slaat nu dus zeer moeilijk aan.

waar kan dit vandaan komen ?

de volgende dingen al vervangen:
filter
o ringen
fiber ringen drukregelaar

Renzo9607

Geplaatst door Renzo9607 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Bertwin (0), 18 jaar geleden

je kunt de leidingen nalopen misschien ergens een scheurtje, een tip is om de motor helemaal schoon te spuiten en dan te laten lopen en dan goed kijken misschien zie je zo een lekkage. succes.

Renzo9607 (0) PRO, 18 jaar geleden

het is zo weinig dat je het niet kan zien.

als iemand kan zeggen van daar gaat het vaak kapot dan graag,

maybach (0) PRO, 18 jaar geleden

ga eerst maar even alle rubbere ringen van het brandstof leidingen vervangen

VINK (0) PRO, 18 jaar geleden

RENZO.
RETRUNSLANGEN MISSCHIEN POREUSE?
GR LUIS

ace2k (0) PRO, 18 jaar geleden

renzo bovenop het brandstoffilter zit een zwart terugslagklepje, als deze de laatste beurt niet meevervangen is zou ik het probleem daar eens zoeken. kost een paar euro en dit levert wel vaker problemen op bij het niet vervangen

mvg

Renzo9607 (0) PRO, 18 jaar geleden

bimetaal klepje was al vervangen helaas.

en effe alle o ringen vervangen is ook een k<e werk..
maar het is niet anders geloof ik.

digikorrie (0), 18 jaar geleden

hoi,

als ik je goed begrijp loopt je brandstof terug vanuit je hogedruk gedeelte. volgens mij zit er op je opvoer pomp een banjo aansluitng dus de overgang van je lage druk naar je hoge druk . in die banjobout zit een kogeltje die zorgt dat de brandstof niet kan terug lopen wat bij jou dus wel gebeurd.
en then we have a problem.ik heb geleerd begin aan de basis

mvg

Renzo9607 (0) PRO, 18 jaar geleden

die klepjes gaan als ik het goed begrijp vaker vast zitten ?

gaan we dus gelijk effe naar kijken

bedankt voor de reacties allemaal.;

digikorrie (0), 18 jaar geleden

ja dat klopt
vooral als men de tank vaak tot op reserve rijdt
deze banjo aansluitingen hebben vaak een klepje in de vorm van een kogeltje
als dat vuil tussen gaat zitten wat je haast niet ziet
loopt je brandstof vanuit je hogedruk gedeelte terug naar je lage druk en verder ligt er aan welke niet goed werkt
ik zeg niet dat dit de oplossing is maar hij wordt vaak zoniet altijs vergeten
als je leidingen niet lekken en goed afsluiten moet hij nl op druk blijven dit is gewoon basis kennis
maar de goede monteurs vergeten dit vaak door de kennis die ze hebben dit gebeurd dan onbedoeld.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.