close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 300SE: Mb 300 Se 1986

Bouwjaar: 1986, Brandstof: LPG

Ik heb een zeer vervelend probleem nl,

Vrij van het werk, start de auto (op benzine) loopt 5 seconden en gaat uit. Met geen mogelijkheid meer aan te krijgen.
Accu leeg dus bel de ANWB. Man van ANWB wil niet al teveel tijd in de auto steken en draait kap van luchtfilter er af en probeert te starten met startpiloot. Na lang doorstarten (startmotor rookt) en wisselen van gas op benzine en terug pakt de auto aan en draait eventjes. Kap van luchtfilter gaat er weer op en auto valt stil.

Op transport zei de man van de ANWB, zo gezegd zo gedaan en auto gaat op transport naar de garage. volgende dag op de scooter naar de garage en die kon mij vertellen dat de auto 's morgens na aan de lading te hebben gestaan gewoon wou starten en lopen, heb er nog een stuk mee gereden zegt ie. hij loopt naar de auto, starten en lopen. Hij vermoedde dat er iets met de lpg installatie niet helemaal ok was en motor valt uit.
Weer starten overzetten op benzine auto loopt even na een paar keer flink gas geven en motor valt weer uit, weer niet aan te krijgen.

De lpg-installatie (OMVL) zit er nu ongeveer een half jaar op, km stand van de MB is 320.000 km. Ik zet de auto altijd weg op benzine en start ook alleen op benzine en zet hem daarna na ong 2 km over op gas.

Wat mij de laatste tijd wel opviel is dat hij 's morgens wat minder goed aanpakte en dat de auto "schud" als hij koud is, vooral op gas, op benzine een stuk minder maar wel iets.

Er zit een nieuwe rotor op, nieuwe bougiekabels en bougies dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen

Iemand enig idee wat het probleem met mijn fijne 300 SE kan zijn?

Wat mij trouwens ook nog opviel bij het transport is dat er een rood achtige vloeistof (ATF olie van de automaat??) op de transportwagen lag, komt dat door de schuine stand van de auto op dat moment of is dat ook een punt van aandacht??

BVD Vareca

Geplaatst door

vareca (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

onsteking controleren

willy9 0
badge

13 jaar

update:

vandaag rotor + verdelerkap bekeken, alles verbrand, puntjes groen uit geslagen en stiftje helemaal weg gebrand.

Geen idee waar het aan ligt, verdelerkap en rotor waren nog geen half jaar oud

voor de zekerheid ook maar nieuwe bobine besteld samen met de rotor en verdelerkap kijken wat dit brengt, mss ook wel oplossing voor het stationeer trillen van de auto.

Keep you posted

vareca 0

13 jaar

update:

Auto draait weer goed, onderdelen bij MB dealer besteld (BOSCH) alleen het "schudden" is nog niet weg als hij koud is. Vind het een vervelend probleem.

vareca 0

13 jaar

Als de wagen lang op gas rijdt raakt de klepspeling aan het eind. Je kan wat van de pilletjes af slijpen die op de klepstelen liggen aan de uitlaat kant. De klepspeling wordt hydraulisch gesteld maar dit is maar minimaal. Succes.

Punt 50
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.