Hallo, ik heb een rammel onder het kleppendeksel van mijn w124 300 turbodiesel uit 1992.
Geluid is met een schroevendraaier goed te horen t.h.v. cilinder 2 en 3 direct onder het kleppendeksel.
Motor is gespoeld en gevuld met nieuwe olie.
Nieuw oliefilter.
Klepstoters zijn vervangen voor een gebruikt setje.
Bij stationair is de tik altijd aanwezig en loopt mee met het toerental, vanaf ca. 2500 toeren hoor je niets meer.
Even flink gas geven en het tikken is een tiental seconden weg ook bij staionair draaien.
Bij koude motor is het tikken luider en verdwijnt niet boven 2500 toeren.
Oliedruk is netjes 2 bar en bij gas geven 3.
Misschien toch nieuwe klepstoters monteren of zou het iets anders kunnen zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken!
mvg
Edwin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik denk dat het een klepstoter is omdat het geluid weg gaat nadat er flink gas gegeven is
Oliedruk in de kop meten. Koppakking kan doorgeslagen zijn tussen oliekanaal voorzijde en distributie. Hierdoor te weinig oliedruk in de kop dus rammelende stoters. Bekend probleem.
Klinkt logisch, niet blij natuurlijk...
Hoe kan ik de druk in de kop meten?
Of op een andere manier kijken of dit het geval is?
Bedankt
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar