close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 300: Tik onder kleppendeksel 300tdt w124 automaat

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Diesel, Motorcode: 300 OM603 turbo

Hallo, ik heb een rammel onder het kleppendeksel van mijn w124 300 turbodiesel uit 1992.

Geluid is met een schroevendraaier goed te horen t.h.v. cilinder 2 en 3 direct onder het kleppendeksel.

Motor is gespoeld en gevuld met nieuwe olie.

Nieuw oliefilter.

Klepstoters zijn vervangen voor een gebruikt setje.

Bij stationair is de tik altijd aanwezig en loopt mee met het toerental, vanaf ca. 2500 toeren hoor je niets meer.

Even flink gas geven en het tikken is een tiental seconden weg ook bij staionair draaien.

Bij koude motor is het tikken luider en verdwijnt niet boven 2500 toeren.

Oliedruk is netjes 2 bar en bij gas geven 3.

Misschien toch nieuwe klepstoters monteren of zou het iets anders kunnen zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken!

mvg
Edwin

Geplaatst door

Edwin500sl (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik denk dat het een klepstoter is omdat het geluid weg gaat nadat er flink gas gegeven is

Roger10 0

13 jaar

Oliedruk in de kop meten. Koppakking kan doorgeslagen zijn tussen oliekanaal voorzijde en distributie. Hierdoor te weinig oliedruk in de kop dus rammelende stoters. Bekend probleem.

paulmichiel 0
badge

13 jaar

Klinkt logisch, niet blij natuurlijk...

Hoe kan ik de druk in de kop meten?

Of op een andere manier kijken of dit het geval is?

Bedankt

Edwin500sl 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.