het gaat om een 190 benz met een KE-jetronic inspuitsysteem.
Het probleem is dat hij na een poos staan (een dag) slecht wil starten, door volgens mij een te arm mengsel want als hij loopt en je geeft gas slaat hij gelijk weer af je moet hem de tijd geven om op gang te komen.
Dit alle lijkt op een temp zender maar welke is het, en welke waarde zou hij moeten hebben voor dat ik hem zinloos ga vervangen.
Mischien zijn er nog andere suggesties.
B.V.D wessel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik precies het zelfde probleem met mijn 190E 2.0i van 1990.
Maar ik heb van iemand hier op het forum en blaadje met wat waardes gekregen en die staan in deze topic: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Je motor temp. sensor is een 4 polige hoge zwarte connector die rechts achter vanaf je kleppendeksel gezien.
en hij moet bij -30 graden 24 a 28 kOhm zijn,
.................bij 20 graden 2,28 a 2,72 kOhm zijn,
.................bij 80 graden 290 a 364 Ohm zijn.
Groetjes
Quint
bedankt Quint, ik ga er mee aan het werk.
Laat nog wel even weten wat de oplossing was.
groeten Wessel.
Hallo wessel,
Wat het ook kan zijn is dat je zwarteblokje(Regelbareweerstand) die aan je gasklephuis zit slecht geworden is.
Want dat is bij mij waarschijnlijk de euvel want bij mij verzuipt hij en loopt dan zeer onregelmatig stationaire.
Omdat de waarde bij mij wissel valig is als mijn gasklep gesloten is.
De waarde van de regelbareweerstand op pin 1 en 2 moet 0 Ohm zijn als de gasklep dicht is.
En de waarde moet op pin 1 en 2 als hij volledig open is oneindig zijn en dan moet hij op pin 2 en 3 0 Ohm zijn.
en pin 1 begint dan rechts op de stekker van de kabel die naar het zwarteblokje gaat die op je gasklephuis zit.
groetjes
Quint
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar