Mercedes-Benz 190: mercedes 190 hoge toeren

Bouwjaar: 1986, Brandstof: LPG, Motorcode: 2 liter E

mijn mercedes 190E loopt prima op benzine en gas.
als ik zo,n 25 km heb gereden dan loopt de motor stationair iets te hard op LPG
als ik dan overschakel op benzine dan loopt de motor weer mooi stationar
hoe los ik dit op?

mvg GB

g.boelens

Geplaatst door g.boelens (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 190? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

stationair bijstellen van de gas instalatie (welke instalatie zit erin)

g.boelens (0), 12 jaar geleden

er zit een GMS instalatie in en ik kan het stationair toerental wel regelen maar als ik de motor warm afstel op 850 toeren dan start de auto de voilgende morgen slecht en blijf deze niet stationar lopen En als ik de motor koud afstel op 850toeren dan loopt de motor als deze warm is weer te hoog in toeren.
Ik heb alles al geprobeerd en navraag gedaan maar niemand kan mij zeggen wat ik moet doen om dit goed te regelen

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

hij start dus ook op gas als ik het goed begrijp

g.boelens (0), 12 jaar geleden

ja, dat klopt

vraagje (0), 12 jaar geleden

Water in de converter ???

g.boelens (0), 12 jaar geleden

Bedankt voor het meedenken van het probleem, ik heb ondertussen gekeken of er water in de converter zit.
volgens mij is dit niet het geval. Het vriest nu ook en dan zal de conveurter bevriezen als er water in zit.

vraagje (0), 12 jaar geleden

converter bevriest als er water in het koeling systeem zit ipl van koelvloeistof.
ik bedoelde dat er water in het systeem zit waar het gas doorstroomt.
daar zit een schroefje en kan je het aftappen...

dit stukje extra info

g.boelens (0), 12 jaar geleden

Oke, ik zal daar ook naar kijken.
ik zet mijn bevindingen zodra ik er naar gekeken heb op deze site.

alvast vriendelijk bedankt

vraagje (0), 12 jaar geleden

oke even kijken onder op de converter zit dit schroefje NIET op de slangen deze zijn voor gas afstelling

g.boelens (0), 12 jaar geleden

Ik heb vandaag het schroevje er onder uit gedraaid.
Er kwam alleen een drupje olie uit.

vraagje (0), 12 jaar geleden

okde dan zit dara geen vocht in

al eens langs een betrouwbaar gas inbouw centrum geweest met je vraag

g.boelens (0), 12 jaar geleden

ik heb wel een aantal gasinbouw mensen gebeld maar ze konden mij hier geen antwoord op geven.
ik heb vanavond iemand aan de lijn gehad en die zei dat het bij de mercedes met dit injectie systeem niet anders kon.
nu heb ik zelf ontdekt dat er tegen het schutbord een kunstof buisje zit met een zendertje erin met een stroomdraadje, het lijkt een buisje wat tussen de kachelslangen moet(het heeft deze dikte) Misschien dat dit er iets mee te maken heeft. dit ga ik uitzoeken

vraagje (0), 12 jaar geleden

Ben benieuwd suc6

g.boelens (0), 12 jaar geleden

Hier nog even een bericht . ik heb het eindelijk gevonden. Het is wel het buisje met zendertje waar ik het over had . ik heb het tussen de kachelslangen gezet en het toerental is nu koud en warm goed. Het is mij een raadsel waarom de gasinbouwer dit niet heeft gemonteerd. Maar het is nu goed. in ieder geval nog bedankt voor het meedenken.

gr GB

vraagje (0), 12 jaar geleden

Top nou geniet van veel veilige KM`s

g.boelens (0), 9 jaar geleden

opgelost

jan5047 (0) PRO, 9 jaar geleden

Ja dat heb je 3 jaar geleden toch al gemeld

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.