close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 190: Kachel wordt niet snel warm

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Diesel, Motorcode: W201 2.0 D

Goedendag

Heb het volgende probleem met deze auto
De mensen hadden de koelvloeistof bijgevuld met water ....je raad het al het hele systeem bevroren
Na een rit van 20 km met 4 keer stoppen omdat de temp op 120 stond maar naar de garage gereden
Hier de auto 1 dag laten staan zodat deze ontdooid was
Nu bleek de radiateur gesprongen te zijn
Hier een nieuwe voor geplaatst en alle vloeistof ( water ) afgelaten via de radiateur en de stop onder de uitlaat spruitstuk
Afgevuld met G12 en warm laten lopen alles prima wagen komt op temp ( 84 C ) en de kachel blaast warmen lucht zowel links als rechts
( middelste rooster geven alleen koude lucht ?? )

[b]Echter na dat dit allemaal is vervangen duurt het nu veel langer voordat de wagen eindelijk warme lucht blaast !![/b]
na 8 km wordt het ongeveer een beetje aangenaam
Na 20 km is hij gewoon loei heet

Waar moet ik dit probleem nou vinden ?
wagen is ontlucht , slangen worden warm bij radiateur voor als bij de bovenste slang bij schutbord ( hier zit een soort klep op vacuum ? )

ben benieuwd of jullie enig idee hebben

alvast bedankt

Geplaatst door

Serge07 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je kunt alsnog de termostaat vervangen ,maar met deze buitentemperatuur lijkt mij dit normaal . Diesels geven veel minder warmte af aan het koelsysteem dan benzine motoren. Groeten.

Punt 50
badge

12 jaar

Onze 190D van 1989 geeft warme lucht na max 1km rijden en na 3km blaast deze heet, maar het kan zijn bij uw voertuig dat er een luchtbel in de verwarmingsleidingen zit!

Roger10 0

12 jaar

Ok bedankt voor het meedenken en antwoorden

Ontluchten doet deze toch zelf is een gesloten systeem dwz
Ik heb hem 1 uur laten draaien en gekeken dat alle leidingen warm waren en er geen luchtbellen meer omhoog kwamen in het expansie vat
dit gedaan met de kachel op warm ( L + R )

Ben vandaag met de wagen gaan rijden en pas na 30 km stond de temp op 80 C
Dat is volgens mij te lang

Nou denk ik zelf idd dat de thermostaat defect is en open blijft staan
En anders vraag ik mij af omdat de wagen heeft gereden met bevroren koelleidingen wat de WATERPOMP heeft gedaan ??
Ik hoor niks raars vandaar mijn vraag

Serge07 0

12 jaar

als de waterpomp bevroren was dan had je de aandrijfriem horen slippen,en 30km rijden om 80graden te krijgen is veel te lang,het zou kunnen dat de thermostaat moet vervangen worden deze zit aan de zijkant van het motorblok en is makelijk te wisselen!

Roger10 0

12 jaar

Roger,
citeren is niet nodig; Gewoon direct antwoorden volstaat.

mvg,
moderator Problemcar.

Hans4040 1285
badge vip badge

12 jaar

Morgen gaan we eraan beginnen
Waterpomp en Thermostaat zijn al binnen

Tevens zal ik kijken of ik de kleurcodes op de veren kan achterhalen ( andere treath )

Serge07 0

12 jaar

Ok alles vervangen en nu is het OK

Pomp was half weg geroest ?? en thermo stond open door roestvorming !!
Hmm dat krijg je als je water in het systeem gooit

ps waren wel nog beide de originele onderdelen die er nu dus 390.000 km in hebben gezeten !!

ps bleek naderhand dat ook de kachel unit een tik heeft gehad
De aansluiting van de aanvoer hiervan was het rubber ringetje opgelost dus ineens daar ook nog een lekkage :)


mag een slotje op is dus verholpen
bedankt voor het meedenken

Serge07 0

12 jaar

Oke...slotje erop.

Moderator Problemcar.

Hans4040 1285
badge vip badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.