Mercedes-Benz 190: remleiding achteraan ontluchten en welk type remolie

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5D

Hallo,

Ik heb twee vragen in verband met ontluchten remleiding rechts achteraan.

Welke remolie moet men gebruiken bij een Mercedes 190D 2.5 W201 van bouwjaar 1986 ?
DOT ?

Voor het ontluchten heb ik deze methode gebruikt:
Ik doe een goed passen doorzichtig slangetje om de ontluchtings nippel, pomp vervolgens een paar keer op de rem. Hou de rem ingedrukt en draai het nippeltje een kwartslag los . Nu komt er olie met luchtbellen in het slangetje en meteen daarna draai ik het weer vast. Herhaal dit zovaak tot je geen luchtbellen meer ziet komen.

Ik heb dit zo 30min gedaan maar nog steeds geen druk op het pedaal en nu komt er maar weinig olie meer uit (in het remvloeistof reservoir zit nog voldoende remolie).
Waarom kwam er in het begin meer remolie uit dan nu en waarom heb ik nog geen druk wat is hiervan het gevolg ?

Ik zag ook op een site dat men de volgende methode toepast:

Het remsysteem ontluchten en verversen kan natuurlijk op een eenvoudige manier. Ontluchtingsnippel losdraaien en het rempedaal meerdere malen intrappen, gelijktijdig remvloeistof bijvullen, dit net zolang herhalen totdat er schone en luchtbelvrije remvloeistof uit de ontluchtingsnippel komt.

Mag men deze manier van werken toepassen ?

tommy_077

Geplaatst door tommy_077 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 190? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kaleido 1 (1895) PRO, 12 jaar geleden

Was het remoliereservoir helemaal leeg toen je begon met ontluchten?
Zoja dan moet je de andere leidingen ook ontluchten.
Zonee dan kan de hoofdremcilinder wel eens overleden zijn
Zit er wel remolie in beide kamers van het reservoir dus voor en achter.
Jou methode werkt beter.

Hans4040 (330) PRO, 12 jaar geleden

Als de auto ABS heeft, moet het verversen / ontluchten met een puls apparaat gebeuren, want je komt op ouderwetse manier niet door de ABS unit heen.
Vloeistof voor remmen en koppeling, DOT 4.

tommy_077 (0), 12 jaar geleden

[quote=kaleido 1]Was het remoliereservoir helemaal leeg toen je begon met ontluchten?
Zoja dan moet je de andere leidingen ook ontluchten.
Zonee dan kan de hoofdremcilinder wel eens overleden zijn
Zit er wel remolie in beide kamers van het reservoir dus voor en achter.
Jou methode werkt beter.[/quote]
alles werkte normaal.

ik heb de achterste leiding rechts vervangen was roest de wagen moet naar de keuring.

remoliereservoir was niet leeg.

Wat bedoel hiermee Zit er wel remolie in beide kamers van het reservoir dus voor en achter ?

tommy_077 (0), 12 jaar geleden

[quote=Hans4040]Als de auto ABS heeft, moet het verversen / ontluchten met een puls apparaat gebeuren, want je komt op ouderwetse manier niet door de ABS unit heen.
Vloeistof voor remmen en koppeling, DOT 4.[/quote]
De wagen heeft ABS.
ik las ergens dat je de motor moet laten draaien dan kan wel ontluchten op ouderwetse manier , is dit juist ?


puls apparaat isd it ontluchingstoesteltje dat je kan kopen ?

edit:

Achterremmen:
-Rempedaal ongeveer 20X intrappen om de druk op te heffen in de accumulator
-Dan rem intrappen en ingetrapt houden[met contact AAN] tot er geen luchtbellen meer uit komen
-Druk tijdens het ontluchten de arm van de remkrachtregelaar naar de achteras
Remvloeistof wordt door de ABS pomp gepompt
Contact NIET langer de 120 sec aan laten staan daar de pomp dan te warm wordt
Moet het langer. Dan 10 minuten laten afkoelen

is mogelijk op deze manier de wagen heeft wel 4 schijfremmen en geen trommelremmen zoals men hier beschrijft?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.