Graag wil ik een 500E aanschaffen.
Ik weet alleen niet of dit blok goed geschikt is voor gas G3.
Waarom kan bijvoorbeeld een Saab beter tegen gas dan een mercedes?
Groet,
Jacob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste Jacob,
Ik neem aan dat het gaat om een model 124 e500. De inbouw van gas zou ik in eerste instantie afraden, om te beginnen beschikt de M119.974 motor over aluminium cilinderkoppen en variabele inlaatkleppen. Dat laatste is op zich geen probleem voor LPG inbouw, maar de Cilinderkop is verschrikkelijk duur ( ik meen in het Gulden-tijdperk rond de 3400 gulden per stuk). Bovendien is er in de motorruimte van dit type erg weinig ruimte voor de componenten die bij een gasinstallatie horen. Laatste punt : De E500 is een semi-klassiker, soort exclusieve tegenhanger van de BMW M5 / audi V8. Deze auto werd ook gebouwd bij Porsche Stuttgart. Puur uit historisch aspect vindt ik (persoonlijk, dus je moet het uiteraard zelf weten!) dat er geen gas in zo'n auto hoort.
Een Saab heeft waarschijnlijk geen aluminium cilinderkkop ( correct me if i'm wrong) en heeft ook meer ruimte onder de kap.
Suc6
Wout
hoi,
die schoolmeesters in een saab... die rijden nooit zo hard,
dus dat gaat altijd goed op gas....
paul,
rijd zelf in een 500 sec op lpg, al 80.000 km probleemloos, en ik weet wat evo bedoeld, tis eigenlijk zonde van de auto, maar op benzine is er tegenwoordig erg weinig aan. Die cilinderkoppen is gebruikt best aan te komen hoor voor niet al te veel geld. Als je m maar rustig warmrijdt en zo nu en dan oook es op benzine, kun je er op lpg best wel lang plezier van hebben
Harry snap wat j bedoeld, maar de E500 motor is niet exact hetzelfde als de motor in jouw SEC, en bovendien is er onder de kap van een sec meer ruimte dan bij n 124. Punt is gewoon dat het een motor is die hoge prestaties levert, sommige dealers (!) raden zelfs aan om m op 98ron te rijden. Je bent met me eens dat een SEC op gas minder "heiligschennis" is dan een E500 op LPG (niet rot bedoeld vor alle LPG rijders)
PS paul dacht dat alleen tandartsen en makelaars in n saab reden, en die brengen m naar de dealer zodra er iets mis gaat, die figuren kijken niet eens naar het bedrag op de rekening maar tikken gewoon 4000 euro af voor n kopreparatie hahah( heb de rekeingen gezien!)
Mercedes en Gas is net zoiets als Theo en Mohammed.
Bezind eer gij begint
IK ZOU HET DOOD EN DOOD ZONDE VINDEN OM ZO'N AUTO OP GAS TE RIJDEN EN IK VIND ALS JE ZOIETS AANSCHAFT DAN ZOU HET GEEN PROBLEEM MOETTEN ZIJN OM HEM GEWOON OP BENZINE TE LATEN RIJDEN MAARJA DAT IS MIJN MENING.
19 jaar
Er was nog geen 500E in 1988 maar dat zal dan wel een vergissing zijn.LPG best goed maar niet op die motor..!
Best goed om op te koken zul je bedoelen.
Ik heb ze in alle soorten en maten zien komen en gaan en alllemaal gaan ze er stuk aan.
Tip: als je dan toch zo nodig moet neem dan een zo klein mogelijke moter met maximaal 4 cilinders. En luister niet te veel naar al die zogenaamde experts die er niet zijn als je kleppen verbranden omdat jij geen zin had om de 3000 km je kleppen te stellen.............
Burn it,Baby
arnold hij zal wel model v.a 88 bedoelen met een 500 motor
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar