close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 500 se: Mercedes wil niet starten waar moet ik naar kijken

Bouwjaar: 1981

Hoi mensen ik heb een vraag mijn auto wil niet meer starten helaas.startmotor draait gewoon rond en hij pakt gewoon niet en in me zekeringen kastje heb ik ook gekeken er zit een zilveren relais in die warm wordt Kan het komen door dat ik een zwakke accu heb? men accu is nu in middels ook leeg na 20x starten ofzo
Alvast bedankt voor jullie hulp

Geplaatst door

HuGoBoSs (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hugo,
dat kan verschillende oorzaken hebben:
Ontsteking niet goed,bougies vonken wel.
Onderdelen van het hoogspannings gedeelte defect
(bougies vonken niet).
Motor krijgt geen brandstof.
Of motor is verzopen (gaspedaal geheel intrappen en vasthouden tijdens starten.
Maar zorg eerst maar voor een volle accu.
Succes,
Hans.

Hans4040 1230
badge vip badge

20 jaar

Hoi Hans Bedankt dat je zo snel reageert.ik was aleen dus kon niet testen of de bougies vonken maar ik denk het wel en de bougies zijn nog goed ik had ze pas na gekeken en op geschuurd en volgens mijn krijgt de motor wel brandstof ik denk gewoon dat die is verzopenme zusje zat er gisteren in en die trapte het gas in en ik heb de heletijd geprobeert te starten zonder gas tegeven dat is dus niet goed?en wat zijn hoogspannings delen dan bedoel je de bobine enzo?En als ik morgen tijd het ga ik even een accu van me andere auto er in doen een 65 ampere accu is dat voldoende?

HuGoBoSs 0

20 jaar

En ik vertrouw me bobine kabel ook niet ik was vandaag toevallig bij breeman in de buurt die levert auto onderdelen maar een bobine kabel voor een mercedes 500 of w126 8 cilinder hadden ze niet dat is speciaal ofzo tegenwoordig worden de winkels ook triester

HuGoBoSs 0

20 jaar

Hoi Hugo,
met hoogspanningsdelen bedoel ik inderdaad de bobine enzo.
Zorg dat de kabels in orde zijn en een volle accu.
Je hebt geen speciale bobinekabel nodig , alleen eentje die lang genoeg is.
Ik heb zelf een keer een v-snaar nodig gehad voor een Buick.
Bij een Mazda dealer zei men , die hebben we niet ,terwijl de goede snaar met de juiste maat boven z`n hoofd hing.
Ik bedoel maar....
Als alles verder in orde is , is een 65 amp. accu voldoende om te starten.
Ik hoor wel hoe het afgelopen is.
Gr.
Hans.

Hans4040 1230
badge vip badge

20 jaar

Ok hans als ik morgen tuid heb ga ik gelijk aan de slag en anders in het weekend ik zit ook met me werk maar u hoort het zeker ik hoop dat het lukt ik krijg slapeloze nachten zo

HuGoBoSs 0

20 jaar

Goeden avond Hans eindelijk heb ik hem vanochtend kunnen starten na lang proberen met een volle accu volgens mijn starte hij na 30x sleutel om draaien,en toen die gestart was draaide me motor op 500 toeren net als of er 4 cilinders werkten je hoorde de motor niet eens en als ik gas gaf sloeg die uit,toen heb ik nognaals me bobinekabel er af getrokken en er weer op toen deed die het stukken beter motor helemaal warm gedraaid tot 90 en weer een paar keer gestart allemaal prima hij loopt nu 900 a 1000 toeren op neutraal.Maare Hans nog een vraagje als ik me sleutel omdraai kontakt aan dus dan loop me olidruk meter gelijk naar de 3 en als ik me motor start dan blijf die ook op 3 staan is dat goed? en als ik vol gas in trap komt er blauwe rook uit me uitlaat en bij volgas hapert me motor net als of die niet verbrand maar dat komt denk ik door me bobine kabel pinnetje wat in die kabel zit is half dus hij pakt niet goed denk ik maar sommige mensen zeggen als je motor gestart is en warm loopt moet je oliedruk naar de 1,5 a 2 zakken heb u daar verstand van?

HuGoBoSs 0

20 jaar

Hoi Hugo,
dus hij loopt weer,zij het wat gebrekkig.
Maak ook de verdelerkap aan de binnenkant schoon,de contacten schoonschuren/krabben en de rotor.Misschien zijn die wat gekorrodeerd.En goede kabels er op zetten zodat je zeker weet dat de vonkjes overal komen waar ze moeten.
de oliedruk zakt bij warme motor inderdaad iets tussen 1.5 en 2 bar.( het is geen nieuwe meer).
die blauwe rook is minder leuk.Dat duidt bij een benzinemotor op slijtage van: zuigers,zuigerveren,klepsteelrubbers,klepgeleiders enz.
maar dat hoeft niet allemaal tegelijk hoor.
1 van deze kan al rook veroorzaken.
maak alles in orde van de ontsteking en ga een stukje rijden tot hij op bedrijfstemperatuur is en kijk dan hoe hij loopt.
Misschien valt het allemaal wel mee.
Ik hoor het wel,succes,
Hans.

Hans4040 1230
badge vip badge

20 jaar

Hans bedankt voor je snelle reaktie maar onder de verdeel kap had ik al schoongemaakt dat is inorde en die zuigers zuigerveren en klepsteelrubbers zijn die moeilijk te vervangen en als ik het laat doen kost het zeker een hoop geld?En Hans hij rookt aleen als ik het gas vol in trap volgas dus maar als ik langzaam opbouw naar de 5000 toeren ofzo dan komt er geen blauwe rook die komt aleen bij volgas en als ik hem pas start mischien omdat me bobinekabel niet goed is kan dat? want me bobine kabel is kapot dat koperen hulsje wat op de verdeelkap gaat is bij mijn half nieuwe heb ik al bestelt die komt donderdag binnen

HuGoBoSs 0

20 jaar

Oke,geen paniek!
Vol gas geven met stistaande auto is nooit goed voor hem.
Als hij nu goed start en bij normaal gebruik niet of nauwelijks rookt,zou ik er niets aan doen.
Nieuwe kabel er op en gewoon gaan rijden.
ik hoor wel hoe het gegaan is ,donderdag.

groeten,
Hans.

Hans4040 1230
badge vip badge

20 jaar

Hans als die gewoon stationair draait komt erg gewoon mooie witte rook uit en condens net als bij de meeste auto’s en het probleem is ook denk ik dat ik er te weinig ik rij ik gebruik hem niet als dagelijks vervoer middel, heb een auto van de zaak soms start ik me mercedes 1 x in de 2 weken en dan rij ik er niet eens in maar gewoon stilstaand motor opwarmen en dan weer uit ik weet het een auto lang stil laten staan is niet goed maar ja en volgende maand ga ik hem schorsen en in me tuin parkeren en wie weet start ik hem dan 1x in de maand

HuGoBoSs 0

20 jaar

En Hans ben jij trouwens die ene monteur van de amwb? die mijn ook wat informatie had gegeven een paar maanden terug toen ik een mercedes w126 wou kopen :))

HuGoBoSs 0

20 jaar

Nee Hugo want dat ben ik.

Gr Hans

Hans4037 0
badge

20 jaar

Oh ghossie wat een hoop hansen hier :)

HuGoBoSs 0

20 jaar

hugo , ga eens een cursus autotechniek volgen want hier krijg ik de tranen van in mijn ogen

sarabande99 0
badge

20 jaar

Als je hem in de tuin parkeerd,heeft 1x in de maand starten ook geen nut.
Als je er niet mee rijdt gaat hij steeds verder van je af.
De uitlaat bijvoorbeeld, roest er eerst af.
En dan de remmen, etc.
Maar ja,
succes ermee.
Groeten,
Hans.

Hans4040 1230
badge vip badge

20 jaar

Henk?

HuGoBoSs 0

20 jaar

Ja,Henk?

Hans4040 1230
badge vip badge

20 jaar

Hans ik heb de bobinekabel net vervangen hij start in 1 x en ik vind de motor wel goed lopen als ik volgas trap hapert hij ook niet meer en er komt een klein beetje blauwe rook uit bij volgas stationar komt er condens en witte rook uit wat gewoon naar uit laat gassen ruikt net als bij ieder auto nu moet ik nog 2 dingen maken de electrische antenne die hadden ze afgebroken en de centraale deurvergrendeling moet ik nog maken of even door iemand laten maken cv is een pittig klusje denk ik met al die vacuum slangen enzo :S

HuGoBoSs 0

20 jaar

Blij te horen dat hij weer goed loopt,Hugo.
Die CV is inderdaad een aardige klus , wil je het helemaal goed hebben.
Mooi klusje voor de winter,als je binnen kan staan tenminste.
Nou,succes verder .
Groeten,
Hans.

Hans4040 1230
badge vip badge

20 jaar

Hans centrale deurvergrendeling heb ik ook gemaakt er was 1pompje lek in een van de deuren en daarom bleef die maar lucht pompen en kon geen druk op bouwen.ik moet aleen nog zo’n vacuumbalgje ofzo wat in de deur zit zien te regelen en dan nog een electriche antenne maar die kan ik nergens vinden :)

HuGoBoSs 0

20 jaar

Als het een Hirsmann is staat er een code bovenop en kun je overal reserve onderdelen bestellen/kopen (wel duur).Als ze je atennespriet hebben afgebroken moet je het hele apparaat eruit halen. Ik zou in dat geval gewoon een Bosch ofzo kopen, die kosten misschien maar een tiende van een Hirschmann.

plurkje 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.