Ik heb hier een 220 cdi automaat en vanmorgen deed hij gewoon weg niet
Het toerental tijdens het starten is goed maar slaat niet aan
alleen na flink doorstarten slaat hij wel aan.
waar zou ik moeten beginnen zijn er bijzondere dingen wat wel eens voorkomt bij zo'n auto
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
o ring op raildruksensor lek komt wel voor maar kan natuurlijk van alles zijn kan je kijken en anders meten of uitlezen succes
Kan zijn:Verstuiver(s)die geen druk opbouwen.Comm.rail testset met potjes op retour verstuivers aansluiten +starter bedienen.Verstuiver die meeste retour geeft defekt.M vr gr Peter
Heb je de zekeringen links onder de motorkap al eens gecontroleerd?.
o-ringen op raildruksensor achteraan op de rail nakijken ,injectoren controleren op teveel retour ,
kan ook zijn dat de plastieken leidingen lekken en er zo lucht in komt waardoor je heel lang moet starten ,of een defecte hogedrukpomp
draai eens een hogedrukleiding naar de injector los en start eens als er dan geen mazout uitkomt kan je de injectoren al uitsluiten
Vandaag 20:18:52
tiemco
Professional
Echte naam: tiemco maat
Woonplaats: smilde
Bedrijf: auto beilen
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 11
E-mail Website
Aanslaan
Mercedes-Benz C-Klasse
Bouwjaar: 2001
Brandstof: diesel
Motor: 2.2cdi
Hallo we hebben vandaag de auto uitgelezen, gloeistiften gecontroleerd, retour opbrengst gemeten en brandstofdruk gemeten met de testkast
tijdens starten 226 bar en tijdens stationair draaien 270 bar na stilzettet van de motor vald de druk heel snel weg
mvg Tiemco
Offline
* Rapporteren |
* Verwijderen |
* Bewerken |
* Citere
Post verplaatst door moderator.
Goededag moteur's
allereerst dank voor de reaktie's, we hebben dinsdag de raildruksensor vervangen en toen bleek het goed te zijn
vandaag zaterdag dus belt de klant weer op dat hij het drie dagen goed heeft gedaan maar vanmorgen moest hij weer erg lang doorstarten (wel vreemd)we hadden de retouropbrengst van de verstuivers gemeten en die is bijna gelijk wel was het zo dat de druk in de gallerij direct na afzetten motor gelijk weer weg was na het vervangen van de sensor was dat ook oke. wij zullen maandag weer een paar metingen gaan doen. als iemand van jullie nog een idee heeft hoor ik het graag
bvd tiemco
Heb je de verstuivers er ook al uit gehad?
Ze lekken namelijk best vaak op de koperen ringen onder de verstuiver.
Ook dan moet je lang doorstarten voor hij aanslaat.
Izzi, wees heel voorzichtig met het loshalen van die hogedrukleidingen. Stationair hoeven ze na het weer vastzetten niet te lekken maar bij vol vermogen komt er bijna -ik meen- 1600bar op te staan. Met alle gevolgen van dien.
Ik geef je wel gelijk met die ringetjes op de brandstoffilter die wel eens stiekum lekken.
De opvoerpomp voorop de motor wil ook wel eens lekken.
Dat de druk snel wegvalt na het afzetten zou de retourklep kunnen zijn? Als de motor dan aanslaat gaat dat met veel rook gepaard?(lekkende verstuivers?)
.
Waarschijnlijk verstuiver defect, heb hetzelfde probleem met een sprinter cdi gehad. zie onderwerp "sprinter cdi start niet bij koudstart"
succes
goeden dag
De oplossing was eingelijk heel simpel de pomp leverde te weinig druk ongeveer 130 bar
nieuwe pomp gemonteerd en tevens overal nieuwe o ringen
druk is nu ruim boven de 200 bar koud
slaat weer geweldig aan.
dank voor het mee denken naar een oplossing
groet tiemco
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar