Mijne heren,
We hebben zaterdag j.l. een Mercedes 190, 2,3 binnen gekregen, bouwjaar heb ik niet omdat de eigenaar van Duitsland is en de autopapieren heeft meegenomen.
Het probleem is dat de auto niet meer start, benzine pomp is niet de oorzaak, ontsteking ook niet.
Motor krijgt gewoon geen benzine.
Ik de spinnekop heb gedemonteerd waar de benzine leidingen op zitten gemonteerd, door geblazen enz, en terug gemonteerd.
De motor sloeg aan en bleef lopen!!
Nadat de motor afgezet werd, weer niet aan de praat te krijgen..
De vreugde was voor korte duur..
Kan iemand me vertellen of de spinnekop de oorzaak is (membraam of iets) of moet er nog verder gezocht worden.
Is deze te reviseren of andere optie's
p.s
Er staat een flinke druk op als 1 of meerdere leidingen worden losgedraaid.
Alvast bedankt
Theo
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi Theo,
Probleem heb ik ook een keer gehad, bij mij stond hij toen constant te verzuipen.
Als je ff start stinkt achter de uitlaat dan naar benzine?
Wij hebben toen de afstelschroef voor de CO terug gedraaid en het probleem was opgelost.
Deze zit in de spinnenkop, je moet er een lange dunne imbussleutel voor hebben.
Niet teveel aan draaien, want het komt erg nauw.
groet en marco
Hoi Marco,
Nee de uitlaat stinkt niet naar benzine, hij verzuipt zelfs niet.
Bougies zijn allemaal droog, we hebben wat benzine via de bougie gaten laten lopen, de motor start/loopt even en is het over en uit.
Ik heb hier ook gezocht op pc en wordt er gezegd de spinnekop verder niets.
We kunnen die eventueel tweedehands vervangen maar, moeten zeker weten of het de spinnekop is die zit maar met drie torx boutjes vast.
grt,
Theo
Theo,
Loopt de motor ook niet heel even na het starten?
Hans
Is de slang die onder aan het inlaatspruitstuk zit en naar de stappenmotor gaat niet losgeschoten?
Met je arm tussen verdelerkap en stuurbekrachtigingoliereservoir door en dan voel je onder aan het spruitstuk.
Deze wil wel eens losschieten en dan loopt ie ook niet.
Succes
Komt er ook brandstof uit de leidingen die naar de motor lopen?
Groet en marco
In de tussentijd dat ik daar straks mijn feedback gaf heb ik voornamelijk gaan informeren bij autosloperijen voor een tweedehandsi spinnekop, moeilijk, moeilijk te krijgen.
Dan maar de Mercedes dealer bellen, daar kreeg ik te horen waarschijnlijk pakking kapot membraam door te hoge druk.
Nieuwe spinnekop 700 euro!!
Hierop volgend wil ik jullie even allemaal met reactie's toch even nog beantwoorden.
@Hans, nee de motor loopt ook niet even na het starten.
@MB, het antwoord moet ik even schuldig blijven, daar hebben we nog niet nagekeken.
Deze tip neem ik zeker mee en zal ik morgen direct naar gaan kijken.
@Marco er komt benzine uit de leidingen maar dat is weinig, als we hebben gestart en draaien de leidingen één voor één los op de verdeler spuit de benzine eruit.
Als nogmaals wordt gestart en draaien dan de wartel los op de injectors komt er bitter weinig benzine uit.
merci, ik houd jullie op de hoogte..
injectoren verstopt??
groet en marco
Controleren of de plunjer aan de onderkant van de spinnekop soepel gaat en of ronde klep van de luchtweger
niet blijft hangen. Kijk ook of alle vacuumslangen en de rubber mof aan de onderkant van de spinnekop heel zijn.
Ook stappenmotor controleren op goede soepele werking. mvg. Arie
16 jaar
mijn vermoeden gaat ook naar de injectoren die dicht zitten
dit probleem ook gehad ,, lag er een luchtslang onder het luchtfilter los...
Alles is nagekeken op (vacuum) slangen e.d. hetgeen julie samen hebben vermeld. (mijn dank)
Niets maar ook niets verwijst naar een oplossing.
De injectoren waren weg gebracht om te testen op sproeibeeld en reinigen, sproeibeeld was niet verontrustend,
dit heeft ook niet tot een oplossing mogen bieden..
Dan heb ik nogmaals de spinnekop gedemonteerd om de werking van de plunjer te kontroleren, deze kan soepel ingedrukt worden en komt ook weer terug.
Na montage en paar keer starten sloeg de motor aan? na afzetten niet meer aan te krijgen..!
We hebben de klant gisteren geïnformeerd hierover.
Hij vind vanwege het prijskaartje (nieuwe spinnekop) en het werk er al mee gemoeid is, het niet meer de moeite om tot reparatie over te gaan.
Ook vanwege het feit of het idd wel werkelijk aan de spinnekop ligt.
Er wordt onderhandeld of de auto wordt overgenomen ofwel terug naar Duitsland (Munchen) wordt getransporteerd.
Ik zal in ieder geval iets laten weten (unsolved mistery)
grt
Theo
Probeer met een paar druppels motorolie in de plunjer onderkant verdeler, dit doet wonderen. Kijk als je met je duim erop drukt zet je er kracht op maar de luchtweger beweegt door onderdruk en de plunjer moet heel soepel bewegen, in en uit, deze regelt de hoeveelheid in te spuiten benzine, suc6.
Stomme vraag misschien,
Maar heb je de druk op de spinnekop zelf al gemeten.
De boven druk moet ongeveer 5,4 bar zijn en de onderdruk moet 0,4 bar minder zijn.
De injectorren moeten bij 3 bar open gaan.
15 jaar
Heren, dit speelde in november 2008....zal inmiddels wel opgelost zijn.
mvg,
Hans.
theo is vergeten iets terug te melden
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar