mijn vito gaat nog steeds in noodloop voornamelijk als ik in de vier bij 3500 toeren kom maar ook als hij niet in de noodloop zit vind ik dat hij slecht trekt pas een beetje meer vermogen bij 3000 toeren maar nog te weinig. ik heb hem uit laten lezen daar kwam een storing met de druk uit maar map sensor vervangen slangetjes na gekeken en op advies van de dealer de dat potje vervangen vlak bij de dynamo met drie slangetjes waarvan 1 naar de wastegate gaat drukverdeler?? probleem nog steeds niet opgelost het lampje van de rem brand wel remblokken voor zijn weinig meer krijg er aankomend weekend nieuwen op maar lijkt me sterk als dat er mee te maken heeft. stekker van de remlichtschakelaar er af gehad en gerenden maar geen verschil zit nu zelf aan de katalysator te denken maar heb wel mijn twijfels zo heel erg veel verstand heb ik er ook weer niet van. iemand een idee??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
blijft de wash cate van de turbo nuiet hangen wardoor de druk tehoog op loopt en in noodloop gaat.
groetjes jan.
hoe kan ik dat controleren dan??
15 jaar
Van de Remblokken gaat ie niet in noodloop nee.
ihet kan zijn dat de waste gate vast zit.
maar kan ook een ander probleem zijn.
Is de druk te hoog / te laag??
Willem
geen idee dat is me niet verteld alleen dat dat de foutmelding was maar hoe kan ik de waste gate controleren dan of dat het is?
15 jaar
al;s hijdoor vacuum bediend wordt kun je met een vacuumpompje kijken of de stang zijn hele slag maakt.
anders via de testkast.
groetjes jan.
ik heb nog een vraag de slang die vanaf de waste gate gaat komt bij een potje (drukverdeler?) met drie slangen en een stekker twee slangen boven en een stekken en een slang onder. op welke moet ik de slang van de waste gate nou aansluiten?
15 jaar
boven linkse(dun) onderdruk ( -o,800 mmhg)--rechtse (dik) waste gate ----onder ( onluchting) met filtertje
slang op inlaat druksensor controleren of aansluiting inlaat niet dicht zit of gescheurd is en reductie van slang druksensor en kort slangske met inlaat aansluiting (groen of geel ) niet verstropt is
hallo
sorry voor de late reactie. Best de waist gate afsluiten. Had zelfde probleem met mijn 112cdi van 99 (automaat). Hield regelmatig in en rookte ook redelijk zwart. Heb toen de luchtinlaat opengemaakt en er zat heeeel veeel zwarte troep in(enkele mm dik) Heb dit allemaal gekuist en uitgekrabt. Na alles gemonteerd te hebben een stopje geplaatst in de vacuumleiding van de waiste gate. Let er hier wel op dat je zorgt dat de leiding op dat potje zeker dicht is, anders verliest hij hier de vacuum en kan je foutmelding krijgen. Ik heb hiervoor een stopje van andere autos gebruikt wat dient voor op de retourleiding van gewone injectors van oude modellen. Deze zijn overal bij autoonderdelenzaken te verkrijgen. Dit zet je dan met beetje prullen op de waistegate en de vacuumleiding dan bovenop het stopje. Zo blijft alles dicht. Het dichtzetten heeft op lange termijn ook veel voordelen, geen aanslag meer.
groeten
mvg
14 jaar
oh ja hier beetje uitleg hoe het ook kan, is wel wat omslachtiger maar heel goed. De beschrijving is van een andere motor maar de systemen zijn vergelijkbaar en herkenbaar op de vito. Bij de vito zit deze rechhts van de motor bovenaan en dus goed bereikbaar. Is website met zeer goede uitleg, weet niet van wie, maar fijne site.
http://www.home.zonnet.nl/leeoscar/egr_a...
groeten
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar