Mercedes-Benz Cl: ontsteking 420 CL 1996

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4200 V8

Hallo ,

Ik heb hier een mercedes W140 420 CL coupé van 1996 .

Deze heeft - na steeds als nieuw te hebben gereden - eensklaps slechts ontsteking op cilinders 1 , 4 ( linker bank ) , 6 , en 7 ( rechter bank ) ; dus op 2 , 3 (l.), 5 , en 8 (r.) krijg ik geen ontsteking .

Daar het een systeem is met 2 verdelers met verdelerkap ( welke ik gereinigd heb ) veronderstel ik dat de bobijn en vermogensgedeelte in orde is ( andere cilinders krijgen wel vonk aan bougies )

Ik veronderstel dat er ergens twee ontstekingsunits zitten , één voor de cilinders 1 , 4 , 6 , en 7 en één voor 2 , 3 , 5 , en 8 . Deze zou ik dan eens willen wisselen om te weten of dan de andere cilinders dan geen ontsteking krijgen en dat dus het probleem in deze ene unit zit .

Weet iemand deze locatie ?

Of ben ik helemaal verkeerdaan het redeneren en zit het probleem elders ?

Graag hoor ik van jullie

Ps : de volledige bedrading van de injectoraansuringen, van de sensoren op de cilinderkop en bij de verdelers en die van de debietmeting is vernieuwd en heeft het probleem niet opgelost .

Dank bij voorbaat

asl

Geplaatst door asl (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz CL 420? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

de verdelerkappen gaan wel eens regelmatig stuk -- op deze motoren zijn twee verdeelkappen en ook twee bobijns bevinden zich aan linkse kopphare en er is volgens mijn weten maar een transiter onstekings unit op binnen garde boe -- de bobijns eens testen of verwisselen

asl (0) PRO, 14 jaar geleden

Willy ,

die verdelerkappen zagen inwendig inderdaad zeer vuil/ gecorrodeerd , ik ga eens zien of op de hoogspanningsaanvoerdraad 4 maal een puls per omwenteling komt ... aan de bobijnen kan het volgens mij toch niet liggen omdat per verdelerkap twee bougies wel en twee bougies geen stroom krijgen ( zou dan voor geeeneen werken veronderstel ik )
Wel raar dan dat hij steeds perfect liep en plotsklaps de verdelerkapen beiden gaar zijn .
Ik ga dan maandag eens twee verdelerkappen bestellen .

asl (0) PRO, 14 jaar geleden

er is inderdaad één bobijn slecht ...nu blijkt dat de verdelers die op één cilinderkop zitten niet de stroom naar de bougies aldaar doorgeven , maar de linker verdeler voor bougies 1 ,4 , 5 en 8 ; de rechter voor de andere .

morgen even een nieuwe bobijn plaatsen

asl (0) PRO, 14 jaar geleden

was inderdaad die tweede bobijn die stuk was , loopt nu terug prima .

bedankt

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

NICO , hebt u ook de 2 verdeelkappen en rotors vervangen (gewoon intresse)
zo dan kan u weer fijn de baan op --een plezier om met deze wagens te rijden
groetjes

asl (0) PRO, 14 jaar geleden

Neen , deze verdelerkappen waren inwendig wel danig aangeladen , maar na zuiveren bleken ze toch nog goed te functioneren .
verdelers waren normaal te noemen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz CL 420 of stel zelf een nieuwe vraag.