Hallo ,
Ik heb hier een mercedes W140 420 CL coupé van 1996 .
Deze heeft - na steeds als nieuw te hebben gereden - eensklaps slechts ontsteking op cilinders 1 , 4 ( linker bank ) , 6 , en 7 ( rechter bank ) ; dus op 2 , 3 (l.), 5 , en 8 (r.) krijg ik geen ontsteking .
Daar het een systeem is met 2 verdelers met verdelerkap ( welke ik gereinigd heb ) veronderstel ik dat de bobijn en vermogensgedeelte in orde is ( andere cilinders krijgen wel vonk aan bougies )
Ik veronderstel dat er ergens twee ontstekingsunits zitten , één voor de cilinders 1 , 4 , 6 , en 7 en één voor 2 , 3 , 5 , en 8 . Deze zou ik dan eens willen wisselen om te weten of dan de andere cilinders dan geen ontsteking krijgen en dat dus het probleem in deze ene unit zit .
Weet iemand deze locatie ?
Of ben ik helemaal verkeerdaan het redeneren en zit het probleem elders ?
Graag hoor ik van jullie
Ps : de volledige bedrading van de injectoraansuringen, van de sensoren op de cilinderkop en bij de verdelers en die van de debietmeting is vernieuwd en heeft het probleem niet opgelost .
Dank bij voorbaat
Geplaatst door asl (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz CL 420? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz CL 420 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden
de verdelerkappen gaan wel eens regelmatig stuk -- op deze motoren zijn twee verdeelkappen en ook twee bobijns bevinden zich aan linkse kopphare en er is volgens mijn weten maar een transiter onstekings unit op binnen garde boe -- de bobijns eens testen of verwisselen
asl (0) PRO, 14 jaar geleden
Willy ,
die verdelerkappen zagen inwendig inderdaad zeer vuil/ gecorrodeerd , ik ga eens zien of op de hoogspanningsaanvoerdraad 4 maal een puls per omwenteling komt ... aan de bobijnen kan het volgens mij toch niet liggen omdat per verdelerkap twee bougies wel en twee bougies geen stroom krijgen ( zou dan voor geeeneen werken veronderstel ik )
Wel raar dan dat hij steeds perfect liep en plotsklaps de verdelerkapen beiden gaar zijn .
Ik ga dan maandag eens twee verdelerkappen bestellen .
asl (0) PRO, 14 jaar geleden
er is inderdaad één bobijn slecht ...nu blijkt dat de verdelers die op één cilinderkop zitten niet de stroom naar de bougies aldaar doorgeven , maar de linker verdeler voor bougies 1 ,4 , 5 en 8 ; de rechter voor de andere .
morgen even een nieuwe bobijn plaatsen
asl (0) PRO, 14 jaar geleden
was inderdaad die tweede bobijn die stuk was , loopt nu terug prima .
bedankt
willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden
NICO , hebt u ook de 2 verdeelkappen en rotors vervangen (gewoon intresse)
zo dan kan u weer fijn de baan op --een plezier om met deze wagens te rijden
groetjes
asl (0) PRO, 14 jaar geleden
Neen , deze verdelerkappen waren inwendig wel danig aangeladen , maar na zuiveren bleken ze toch nog goed te functioneren .
verdelers waren normaal te noemen