De motor stotterde en sloeg af .
Twee Beru- verdeelkappen en verdelers geplaatst en hij liep weer echt als nieuw .
Na ongeveer 2000km begon de wagen weer te stotteren en zag ik bij één verdeelkap vonkjes overvliegen bij de basis van één pen waar je een bougiekabel opsteekt ( door isolatiemateriaal heen ) ; bij de andere verdeelkap hoorde ik regelmatig een knetterend geluid .
Ik kreeg twee nieuwe (identieke) Beru-verdeelkappen , die ik dan monteerde ... hij liep wederom als nieuw .
Na nog eens ongeveer 2000 km begon de wagen opnieuw te stotteren en na inspectie onder de motorkap hoorde ik alweer vonken overspringen bij één der verdeelkappen , dus wéér de kappen die doorgeven ???
Vraag 1 :
Hoe zou dit komen ?
Vraag 2 :
a ) Ik veronderstel met het merk Beru absolute kwaliteit te hebben gekocht , klopt dit volgens julie ?
b) Klopt het dat Beru meer dan één "lijn" voor onderdelen heeft : een voor de toelevering aan de automerken zelf met de absolute originele onderdelen met het merk zelf op welke dan absolute perfecte kwaliteit is , en een voor de toelevering aan de autoshops enz waarbij de kwaliteit anders is ?
Vraag 3 :
Volgens een persoon die garagechef is bij een officiële MB-dealer was dit probleem vroeger ook even geweest met de originele MB-delen , maar hiervoor zijn de originele MB-delen aangepast ... is jullie daar iets over bekend ?
Wie weet raad ?
Dank bij voorbaat
Groeten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zo nu toch zeker de orginele montern want ik denk toch dat er verschil in zit.
groetjes jan.
bougiekabels met te hoge weerstand(oud) of slechte bougie's
14 jaar
dat denk ik ook robby....ik kan mij niet voorstellen dat een fabrikant slechte kwaliteit voor de aftermarket leverd.
mvg,
Hans
op 3 november had ik u al aan gegeven met motortester (scoop) deze onsteking beelden eens goed te bekijken, moet volgens mij met de scoop de oorzaak van u probleem te zien of te achterhalen zijn. met dit toestel kan men zoveel zien is steeds mijn eerste werk-scoop aansluiten beelden goed bekijken en verder.
bougie'skabels best origneel houden 12/m ,daar graag de koolstofkabels door lpg inst,worden geplaatst(waarna problemen pas goed beginnen en nog duur zijn (brol )
suc6
ik heb de bougies en kabels gecontroleerd...
de kabels meten allen ongeveer 2kOhm ( 1,9-2,1 ) ze zien er onbeschadigd en bijna nieuw uit , en ze zijn origineel van mercedes daar hun embleem er op staat .
de bougies zijn één graad aangepast aan het op gas lopen ... deze zijn de hiervoor voorgeschreven bougies en staan op 0,9mm
lijkt me dus in orde
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz CL 420 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar