Mercedes-Benz 210: P0341 hardnekkig op een W210 3.2 6 cyl motor

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.2

Heb al een nieuwe nokkenas sensor gemonteerd, maar blijf een P0341 fout uitlezen en een engine lampje. Ken helaas de historie van deze motor niet. Heb verder geen fouten uit te lezen...

Heeft iemand suggesties? Ik weet het niet meer.

mraimond

Geplaatst door mraimond (0) PRO , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

janh5107 (0) PRO, 11 jaar geleden

meet de spanningen in de stekker van de sensor. pin 1=masa, pin 3= voedig 12v, pin2=5v.
bij aangesloten stekker en draaiende motor word pin2 door de sensor naar massa geschakeld zodat er een bloksignaal onstaat. dit signaal is het beste te controleren met een scoop.

grt, Eshuis Auto Support.

mraimond (0) PRO, 11 jaar geleden

Goedenmorgen,
Ik heb even met een spiegeltje in het gat van de sensor gekeken, maar zie geen sensorwiel. Vraag me af of de motor goed in elkaar zit. (het gaat hier om een SSangyong Rexton met MB 3.2)


Misschien voordat ik de boel losmaak, zouden we even diagnose kunnen doen. Ik stuur wel een boodschap. Dank voor de hulp!

gr
Maarten

mraimond (0) PRO, 11 jaar geleden

Heb met Jan Eshuis samen nog een keer gekeken, en we zijn tot de conclusie gekomen dat in ieder geval de nokkenas sensor werkt. (is vervangen en geeft mooi signaal)
Verder heb ik getest en bij 4000 toeren gaat de motor echt ruw lopen. Ik neem aan dat dat de nokkenas vervroeging is die inschakeld, did zou bij 4000 toeren moeten dus zal in order zijn.

Mijn huidige vermoeden is dat de nokkenas niet op tijd staat doordat de motor uit elkaar geweest is en mijn voorganger de zaak niet goed gezet heeft. Het enig andere wat zou kunnen is dat de nokkenas vervroeging niet goed werkt.

Daar de timing stellen een hele job is, omdat je ruimte moet creeren door de ventilatorkap te verwijderen, helaas niet deelbaar, dus moet de radiator uitgebouwd. Vraag ik me af of er een methode is om dit zonder veel sluetelwerk de bepalen

Zijn er nog andere suggesties voordat ik de distributie op tijd ga zetten?

Dank voor het meedenken!

gr
maarten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.