Mercedes-Benz Vito: probleem met c. v. en geen garage weet oplossing!!!!

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel

HELP!!

ik heb een probleem met mijn vito dat alleen maar erger wordt, ik zal bij het begin beginnen.

ik heb mijn vito een jaar geleden gekocht, ik ben een zzp'er en heb hem dus vol zitten met duur gereedschap.
nou gaf de verzekering aan dat het voordeliger was voor mijn premie om een alarm te laten inbouwen.
de vito is een ex lease uit 97 alle boekjes met onderhouds beurten zitten erbij.
alles perfect tot ik mijn alarm liet inbouwen bij in amsterdam noord.
gelijk na het ophalen van de bus begon het. deuren die open gaan na het op slot doen alarm dat zomaar afgaat.
meerdere keren terug geweest en uiteindelijk wijzen hun mij de deur met antwoord uw vito is stuk komt niet door alarm.
ik ben ondertussen een jaar verder en heb 2 garages gehad, hij is doorgemeten bij een mercedes dealer niks aan de hand.
contact punten zijn vervangen draden gecontoleerd op breuken, ik ben radeloos.
ik ben nu met elke keer dat ik naar mijn bus toe ga 5 min langer bezig met het weer op slot doen, de ene keer gaan de achter deuren niet met
de afstandsbediening dicht en de andere keer de zijschuifdeur. ook kan ik niet alles gewoon met de hand doen want dan gaat het alarm weer af.
ondertussen heb ik de toeter van het alarm midden in de nacht op aandringen van de politie er uit getrokken. nu heb ik alleen nog maar feest verlichting als iemand mijn bus leegrooft.
buiten dan het feit dat als ik 1 deur vergeet ze zonder moeite alles mee kunnen nemen.
de bus verkopen is geen optie ik heb het daarvoor te druk.

wie kan mij helpen?!?



michel



NAAM VAN INBOUWER VERWIJDERD DOOR MODERATOR,DIT VOEGT NIETS TOE AAN HET PROBLEEM.

mdane

Geplaatst door mdane (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

22 Reacties

Peter Schouten (0), 15 jaar geleden

Ik zou toch eens overwegen een ander alarm op die bus te zetten. Lijkt erop dat de pulsen die je alarm afgeeft aan de vergrendeling te zwak of te kort zijn waardoor de CV niet lekker reageert.

suc6
Peter

mdane (0), 15 jaar geleden

bedankt voor de snelle reactie,

helaas is het alarm het probleem niet ook deze is losgekoppeld geweest en het probleem blijft zich voor doen.
alleen reageerd het alarm op de storing die nu in mijn bus zit.

kleijn (0), 15 jaar geleden

is het niet mogelijk dat een motortje van je centrale deur ver grendeling kapot is die springt dan weer open met alle gevolgen vandien

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

denk dat t alarm voeding krijgt via een verkeerde draad

Hans4040 (310) PRO, 15 jaar geleden

# Het correct functioneren van een elektronisch beveiligingssysteem hangt af van twee factoren:


# Kwaliteit van het beveiligingssysteem.

# Kwaliteit van de inbouw van het beveiligingssysteem.
Om deze reden wordt er al jaren gewerkt met SCM-goedgekeurde beveiligingsproducten en SCM-erkende inbouwbedrijven. Steekproefsgewijs houdt SCM certificatie toezicht op de inbouw.
Ieder voertuig dat volgens de eisen is ingebouwd met een SCM-goedgekeurde systeem kan voorzien worden van een SCM-certificaat.

Doorgaans gaat een verzekeringsmaatschappij alleen accoord met een SCM gecertificeerd alarm.
Daarvan heeft de eigenaar ook een certificaat.
Lees de informatie eens op http://www.scm.nl/

mvg,
Hans.

mdane (0), 15 jaar geleden

hoi bedankt voor de tips

1 hoe kan ik testen of er een motortje stuk is en waar zit deze?

2 als het alarm helemaal los is van het systeem kan het dan nog steeds storen als deze op de verkeerde voeding draad zit?

3 ik heb zo een certificaat, en heb dit bij een erkend (denk ik) bedrijf gedaan..

als ik de bus handmatig dicht doe gaat deze dicht en dan weer open dan moet ik hem een tweede keer dicht draaien met sleutel en dan gaat hij
dicht open dicht met de afstandbediening gaat alles in 1 keer dicht behalve of de achterdeur of de zijdeur. en als ik hem met bediening weer open doe dan moet ik de deur die ik met de hand dicht moest doen ook met de hand weer open doen. ik heb er ondertusen een kleine handigheid in gekregen zucht

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

zal niet in een motortje zitten
1rder in voedingspanning
afstellen bedienin g

Hans4040 (310) PRO, 15 jaar geleden

alles went.......maar dit is niet de bedoeling.
zat er al centrale vergrendeling op de bus van af de fabriek?
heb je het alarm laten inbouwen en aangesloten op de cv, zodat je met de fastandsbediening van het alarm OOK de deuren op slot doet?
In dat geval ga ik met Jerry mee, misschien een verkeerde aansluiting.

Het is zo: de cv module schakeld de deur open of dicht met 2 draden (openendraad en sluitendraad)
deze 2 draden krijgen nu hun signaal van de alarm module.
Zit er nou een slechte verbinding in 1 van deze draden of er maakt 1 draad sluiting tegen massa, gaan de deuren of open of dicht (door de kortsluiting met massa)
Blijft vreemd dat de inbouwer dat niet kan vinden..........

mvg,
Hans.

vraagje (0), 15 jaar geleden

kabel breuk in de deur ??????

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

is waarschijnlijk gewoon bij de ori cv gezet
dubbel signaal/verkeerd ompolen vd draad

mdane (0), 15 jaar geleden

de cv zat er inderdaad vanaf de fabriek in en vond het mooi meegenomen dat ik een afstandbediening erbij kreeg om de cv te bedienen.
de garage waar het alarm vandaan komt is er een halve dag mee bezig geweest snelle service dacht ik, daarna is deze nog 3 keer terug gegaan. en hebben ze alles overhoop gehaald. snoertjes door geknipt en mij naar huis gestuurd met een geruststellende hij doet het weer hoor, maar zo snel ik thuis was begon het weer.
ik heb er wel een rechtszaak van laten maken maar dan moet ik eerst een garage vinden die het probleem kan opsporen. zelfs de mercedes dealer kwam er niet uit. is er misschien een foto of schema dat ik zelf kan kijken of de draden goed zitten?? ik bang om er weer mee naar een andere garage te gaan de kosten lopen hoog op. 1 garage is er zelfs in de vakantie 2 weken mee bezig geweest maar helaas (deze heeft uiteindelijk geen kosten gerekend omdat het alleen maar erger werd)

kleijn (0), 15 jaar geleden

de anwb is hier natuurlijk best wel toe in staat en zeker voor een recht zaak heb je bijstand ben je ook nog voor verzekerd zou eens informeren zou er alleen niet zelf aan gaan frunneken als je dat van plan bent groet willem2

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

haal het alarm er uit en sluit alles weer origineel aan. is een optie. zijn alleschakelaar goed aangesloten?
zijn de spanningsval detectoren goed aangesloten?
zijn de massa nagekeken ?
onjuist aangebrachte kabelschoentjes?
onvoldoende insolatie?

mdane (0), 15 jaar geleden

misschien is het advies er niet zelf aan te komen wel het beste ben goed in de bouw maar auto's?

ik moet eigenlijk iemand hebben die echt weet waar hij of zij mee bezig is, het moet echt een keer opgelost worden.
ik dank iedereen die mij probeerd te helpen. wie mijn bus aandurft kom maar op.

Hans4040 (310) PRO, 15 jaar geleden

citroënmonteurtje heeft het over kabelschoentjes.....dat is dus uit den boze in een alarminstallatie, solderen is de enige manier.
Mochten er kabelschoentjes gebruikt zijn, kan daar de oorzaak in zitten (wel of niet goed contact)
aangezien ze er een halve dag mee bezig zijn geweest zou me dat niet verwonderen.

Maar...het aanbieden van en het vragen om werk is op deze site niet toegestaan.
Eventuele zaken dienen dan per e-mail afgehandeld te worden.

(Zaandam is in de buurt van Purmerend)

mvg,
Hans.

mdane (0), 15 jaar geleden

sorry dat was niet mijn bedoeling.

gallomontage@orange.nl

alle tips helpen

w210 (0), 15 jaar geleden

Hoi,

Bij een vorige baas was ik o.a. wagenpark beheerder.
In dat wagen park zaten o.a. twee vito’s uit 1998 en acht uit 2000 alle auto hadden geen alarm en geen afstandsbediening.
Wel centrale vergrendeling, en elke vito had één a twee keer per jaar exact de klachten die jij beschrijft.
Dit loste we simpel weer op door met een cleaner die ovale contact plaatjes schoon te maken die in je achter/zij deuren zitten.

Misschien heb je hier wat aan of gaat er bij een ander een lampje branden.


Groet Arie

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Hans4040]citroënmonteurtje heeft het over kabelschoentjes.....dat is dus uit den boze in een alarminstallatie, solderen is de enige manier.
Mochten er kabelschoentjes gebruikt zijn, kan daar de oorzaak in zitten (wel of niet goed contact)
aangezien ze er een halve dag mee bezig zijn geweest zou me dat niet verwonderen.

Maar...het aanbieden van en het vragen om werk is op deze site niet toegestaan.
Eventuele zaken dienen dan per e-mail afgehandeld te worden.

(Zaandam is in de buurt van Purmerend)

mvg,
Hans.[/quote]
weet ik hans dat kabelschoentje gewoon niet horen maar ja er zijn bedrijven die ze maar al te graag voor dit soort dingen gebruiken als 2x mee gemaakt op ZX'en en diverse Saxo's

Hans4040 (310) PRO, 15 jaar geleden

en dan gek vinden dat er storingen in komen..................

spanbandje (0) PRO, 15 jaar geleden

Schuur de sluitcontacten even op in de deuren en smeer ze in met koperslipvet dit geleid goed,niet zo veel dat de polen met elkaar verbonden worden, ook de kabels in de deur doorvoer rubbers zijn meestal de grote boosdoener, meestal links door het vele open en dicht doen, wij vervangen meestal bij twijfel alle draden in het doorvoer rubber, want je kan een breuk meestal alleen vinden door er hard aan te trekken, maar dan beschadig je misschien weer een andere draad.

Succes Marcel.

vwfan (5) PRO, 15 jaar geleden

ze kunnen bij de dealer controleren in welke deur evt. het probleem zit want zoals je het verteld hij gaat op slot en meteen weeropen en daarna gaat hij op slot open en op slot dit is een teken van de cpv dat er een deur niet dicht zit. mischien is het een schkelaartje in een slot dit kunnen ze bij de dealer heel makkelijk doormeten. ik kan me niet voorstellen dat dit probleem niet te vinden is.

henk-den -haag (0), 15 jaar geleden

hallo ik heb zelf een fiat daar heb ik ook een probleem mee gehad , loop al je handvaten na of er geen een blijft hangen oftewijl een stukje naar buiten staat dan blijft hij elke keer opengaan.
het is maar een idee omdat ik het zelf heb meegemaakt succes.
henk

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.