Mercedes-Benz Vito: toerental begrenzer vito 108cdi???

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 108 cdi

hallo allemaal daar ben ik weer.

ik heb onlangs een vito gekocht maar plotseling trekt hij vannaf 3000 toeren niet meer verder het is net of de toerental begrenzer zegt tot hier en niet verder.

tot die 3000 toeren heb ik gewoon volledig vermogen.

nu moet ik wel zeggen dat de kilometer teller niet meer functioneert kan dat soms samen hangen?? de rest van de klok doet het allemaal.

of mischien de luchtmassa meter???

kim a

Geplaatst door kim a (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

uitlaten lezen lijkt wel als of hij in noodloop staat...

brandstof filter nog schoon ?

kim a (0), 15 jaar geleden

ja dat idee had ik ook al ik heb toevallig net een afspraak gemaakt voor volgende week.

dat is bij een goeie bekende en hij zei dat het inderdaad verstopte brandstoffilter kan zijn of luchtmassameter.

ik vind het wel raar dat hij het niet constant meer doet eerst kwam ik niet boven de 3000 toeren en nu meestal wel,maar als ik bv een minuut of 10 120km per uur rijd valt ie gewoon weg tot max 3000 toeren maar goed ik zal het zien..

Thascorp (0) PRO, 15 jaar geleden

Brandstoffilter zal het niet zijn LMM ook niet (heeft tie niet :) ik Denk je koppelingspedaal schakelaar of je laadrukregelklep maar dan heb je meestal tot de 3000 toeren niet veel kracht

kim a (0), 15 jaar geleden

hoi bedankt voor jullie reacties.

ik heb hem uit laten lezen toen kwam er dit uit

P0730--remlichtschakelaar (staat er los van in iedergeval)

P1470--turbodruk regeling mogelijke oorzaken -1-kat verstopt
-2-slanglekages op/van/naar wastegate??
-3- 1 of andere electrische klep van de wastegate
(ik weet niet meer hoe dat ding heet)

mij viel wel op dat als ik een beetje fors over een drempel reed of de bocht om ging hij wel in 1 keer doortrok maar wel weer meteen terug viel naar 300 toeren...

Thascorp (0) PRO, 15 jaar geleden

Vacuumslangen controleren en anders 1 of andere electrische klep van de wastegate (laadrukregelklep) vervangen zit bij je stabilisator achter de dynamo..

pollythepolster (0), 15 jaar geleden

dat van die remlichtschakelaar zou ik niet te hard zeggen die kan meer invloed hebben dan je denk.

kim a (0), 15 jaar geleden

bedankt voor jullie tips ik ga zaterdag eens aan de slag met de kat om te beginnen.
als ik de uitlaat los maak bij het spruitstuk en hij trekt dan nog steeds niet door kan ik de kat toch uitsluiten lijkt me dan zal het waarschijnlijk wel aan die laaddruk regel klep liggen denk ik dan tenminste..

kim a (0), 15 jaar geleden

hallo allemaal ik heb het gevonden de kat zit los van binnen.

ik heb de uitlaat los gemaakt aan het spruitstuk toen trok die wel gewoon door dus ik ga voor een andere kat

kim a (0), 15 jaar geleden

ik helemaal blij een kat gevonden voor maar 150 euro gisteren gemonteerd,proefritje perfect opgelost(DACHT IK DAN) mooi niet dus, in 1 keer bij 3000 toeren weer het zelfde liedje.

na lang zoeken heb ik het dus nu eindelijk gevonden er zit namelijk een schakelaartje boven het koppelingpedaal als ik dat met mijn vinger induwde ging die weer als de brandweer,dus stekker ervanf en met een stukje stroomdraad doorverbonden en zie daar vito loopt weer als nieuw..

bij deze thascorp had gelijk

WillyWaterpas (0), 5 jaar geleden

Waar zit die schakelaar precies

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.