na het vervangen van de remblokken.voor en achter.is het rempedaal tot de bodem in te trappen bij lopende motor.zonder lopende motor in top en hard.
wie weet de oplossing
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ton hoe is de toestand van de remschijven als deze een rand hebben kan het zijn dat de boel in moet slijten op elkaar.
voor zover ik voor me kan halen zitten er geen veren tusen de blokken die verkeerd kunnen zitten ik heb namelijk zelf dat bij een 605 achter gehad daar had ik de veer verkeerd er tussen gezet alleen was toen het verhaal dat hij bij de eerste keer remmen op de bodem kwam als je dan vug trapte kwam het5 pedaal wel hoog.
groetjes jan.
bij lopende motor klopt het dat je het pedaal wegtrapt maar bij rijden moet hij wel goed remmen het kan idd zijn dat er een rand op de remschijf zit en dat hij in het begin minder remt maar dit moet snel overgaan
werkt de hand rem wel goed?
dan kan je eenstukje rijden en proberen
ik doe t op de remmen bank
en heeft deze alleen abs
er is een instructie om alles los te zetten zodat je zonder schade/probleem de zuigers kunt terug stellen
maar dat weet een mb monteur vast wel
Kan aan mij liggen, maar indien je de blokken vervangt en er een rand op de schijf zit, dan haal je die rand toch eerst even weg?
Hoe dikker de rand, doe groter de slijtage van de schijf.
16 jaar
als je de remmen hebt vervangen moet je enkele malen pompen ,heb je der al mee gereden volgens mij is er geen enkel probleem aan ,als de motor draait heb je remservo en kan je het pedaal verder indrukken ,als je de motor stillegt kan je nog 1 of twee keer verder indrukken ,en dan is de vacuum leeg omdat de motor niet meer draait en dan voelt het pedaal hard aan .
[quote=izzi]als je de remmen hebt vervangen moet je enkele malen pompen ,heb je der al mee gereden volgens mij is er geen enkel probleem aan ,als de motor draait heb je remservo en kan je het pedaal verder indrukken ,als je de motor stillegt kan je nog 1 of twee keer verder indrukken ,en dan is de vacuum leeg omdat de motor niet meer draait en dan voelt het pedaal hard aan .[/quote]
Gezien het feit dat de topicstarter zichzelf betiteld heeft als PROFESSIONAL mag ik toch aannemen dat hij deze basiskennis wel beheerst...?
En dat hij bij het pompen het rempedaal NIET tot op de bodem moet intrappen om beschadiging van de hoofdremcilinder te voorkomen zal toch ook wel bekend zijn?
16 jaar
en dat je de blokken afschuint voor montage ook
maar er is nog steeds geen reactie op mn vraag of r alleen abs opzit
maar anders effe zoeken naar p.m
die weet t zeker
ik denk dat er iets met de remmen verkeerd gemonteerd is
of dat er een verkeerde volgorde van demonteren en terug stellen/monteren is
de remzuigers kun je zonder problemen zo terugsrukken en verkeerd in elkaar zetten dan moet je wel knap zijn. het lijkt me dat als je zelf remblokken vervangt dit niet doet als je nog geen sleutel kan vasthouden.
ik heb een jongen gekent
school
1e monteur
1/2 jaar bij een dealer gewerkt
en die zei ik ben auto monteur
ik heb als jochie van 12 bij een land bouwer gewerkt
ben ik nu agrarier
dan moet ik met spoed denhaag bellen ivm alle nog te verkrijgen suepsidus
Met alle respect Jerry, maar ik kan geen touw vastknopen aan je verhaal.
Groeten Marcel
Ik weet niet of het jullie is opgevallen, maar TS reageerd niet meer (al 12 dagen), dus ..........
mvg,
Hans.
waarschijnlijk lucht in het systeem gekomen.
Deze vito's met abs zijn erg moeilijk te ontluchten.
Je moet dan ook via obd de ventielen in het abs blok openzetten.
Pompend is bijna niet te doen dus keteltje gebruiken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar