Mercedes-Benz E-Klasse: schakelaar verstelbare koplampen

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: E-280

Mijn schakelaar voor de verstelling van mijn koplampen sist wel eens en als ik dan eventjes op druk of ietsjes verdraai stopt die met sissen,nu weet ik dat ik de schakelaar moet verwisselen,maar kan daardoor de motorblok iets anders gaan draaien,of zijn die slangen aangsloten op de pomp onder de achterbank.

flow

Geplaatst door flow , lid sinds 17 jaar geleden

24 Reacties

Hans4040 PRO, 15 jaar geleden

Pomp onder de achterbank, is ook voor de centrale portiervergrendeling.

mvg,
Hans.

flow, 15 jaar geleden

dus die pomp heeft niks met motor te maken.

Hans4040 PRO, 15 jaar geleden

Nee,hij wordt electrisch bediend.

flow, 15 jaar geleden

oké bedankt.

Hans4040 PRO, 15 jaar geleden

even ter aanvulling :
Ik weet niet waar de vacuumpomp bij een E-klasse zit, maar bij de C-klasse zit hij in de kofferruimte achter het trimpanel aan de rechterkant.
de pomp zit in een schuimrubber behuizing.

mvg,
Hans.

flow, 15 jaar geleden

de mijne zit recht achter onder de bank.bij de accu en zekeringen.

SLR PRO, 15 jaar geleden

kop lampen hoogte verstelling krijg geen vacuum van de CV-pomp maar gewoon motor vacuum

flow, 15 jaar geleden

Heeeee dat is iets anders,kan het zijn dat mijn motortoerental iets schommeld,doordat die schakelaar lek is en daardoor valse lucht trekt.Ik hoor het heel soms en heel kort een sis geluid .Maar kan het ook zijn dat de membraam in de koplamp lek is,en daardoor meer vacuüm vraagt dat die hem wil korigeren.

Hans4040 PRO, 15 jaar geleden

Dan zit het bij een E-klasse anders dan bij de C-klasse , want in mijn boek staat dat het vacuum van de CV pomp komt.
En dat zal ook wel in jou boek staan , Alan.

flow, 15 jaar geleden

Ik ga morgen naar mijn garage,en ga het even een dagje uitzoeken.wat ik wel weet is dat de slangen van die schakelaar richting de motorruimte gaan,en dat ze paars van kleur zijn maar dat wil natuurlijk niks zeggen.

Hans4040 PRO, 15 jaar geleden

ik ben benieuwd.

mvg,
Hans.

flow, 15 jaar geleden

ik ook.Maar het is wel een puzzelwerk.

dupl-u-30351-5dd14a14bdbac+snipper, 15 jaar geleden

Ik heb ook een lichtenafsteling die het niet doet
bij mijn 124 200D van '92.
Heb ook de boel al gecontroleerd, maar kan toch de oorzaak niet vinden.
Weet iemand er het fijne van?

SLR PRO, 15 jaar geleden

[quote=alanzlodi]Heeeee dat is iets anders,kan het zijn dat mijn motortoerental iets schommeld,doordat die schakelaar lek is en daardoor valse lucht trekt.Ik hoor het heel soms en heel kort een sis geluid .Maar kan het ook zijn dat de membraam in de koplamp lek is,en daardoor meer vacuüm vraagt dat die hem wil korigeren.[/quote]
links bij het shutbord onder de moter kap zit als het goed is een terugslag ventiel
daardoor zo de motor geen vanlslucht moeten krijgen als de koplamphoogte regeling lek is

SLR PRO, 15 jaar geleden

[quote=snipper]Ik heb ook een lichtenafsteling die het niet doet
bij mijn 124 200D van '92.
Heb ook de boel al gecontroleerd, maar kan toch de oorzaak niet vinden.
Weet iemand er het fijne van?[/quote]
als van beiden koplampen de hoogte regeling het niet doen is het 9 van de 10 keer vacuum lekkage

flow, 15 jaar geleden

Vandaag even naar gekeken,maar die slangen lopen langs de radijateur en ik heb ontdekt dat de slangen gewoon tegen het ijzer op schuren moren ga ik alles mooi isoleren waar die het ijzer raakt.

SLR PRO, 15 jaar geleden

[quote=alanzlodi]Vandaag even naar gekeken,maar die slangen lopen langs de radijateur en ik heb ontdekt dat de slangen gewoon tegen het ijzer op schuren moren ga ik alles mooi isoleren waar die het ijzer raakt.[/quote]
vacuumslangen kunnen geen kortsluiting maken alleen lek raken
dus isoleren helpt niet

flow, 15 jaar geleden

isoleren dat ze niet tegen het ijzer aan schuren met als gevolg lekkages.Trouwens SLR ik heb vandaag rechts voor, de plastice binnen scherm eruitgehad daar zag ik een soort voorraad vat met 2 slangen eraan die twee slangen gaan door tot onder de motorkap en komen uit bij dat blokje waar nog meer vacuüm slangen op zitten,dat blokje zit voor de computerkast.Ik weet dat het blokje een verdeler is,maar wat is dan dat vaatje dan,het zit tussen het binnen scherm en buitenscherm aan geschroeft,het zat wel een beetje onder de modder.

SLR PRO, 15 jaar geleden

[quote=alanzlodi]isoleren dat ze niet tegen het ijzer aan schuren met als gevolg lekkages.Trouwens SLR ik heb vandaag rechts voor, de plastice binnen scherm eruitgehad daar zag ik een soort voorraad vat met 2 slangen eraan die twee slangen gaan door tot onder de motorkap en komen uit bij dat blokje waar nog meer vacuüm slangen op zitten,dat blokje zit voor de computerkast.Ik weet dat het blokje een verdeler is,maar wat is dan dat vaatje dan,het zit tussen het binnen scherm en buitenscherm aan geschroeft,het zat wel een beetje onder de modder.[/quote]
je heb waarschijnlijk een benzie motor
dan is dat het vat waar de brandstofdamp uit de tank word opgeslagen
en onder goede omstandigheden weer door de motor word verbrand

flow, 15 jaar geleden

nee die pot je (bedoeld de brandstofdamp af zuig systeem) die zit rechts achter, achter de binnenscherm,trouwens een mooie plaats om storingen te creëren.Die vat wat ik bedoel zit rechts voor helemaal boven in de spatbord.Dus achter de plastice modderplaat.

Hans4040 PRO, 15 jaar geleden

SLR heeft gelijk.
Voor onder het linkerscherm zit het actieve kool filter en dat potje wat jij bedoeld zit rechts achter en dat is het brandstof expansie vat.
Heeft allemaal te maken met emissie control.

mvg,
Hans.
P.S : je hebt toch een boek van deze auto?
daat staat het ook wel in.

SLR PRO, 15 jaar geleden

[quote=Hans4040]SLR heeft gelijk.
Voor onder het linkerscherm zit het actieve kool filter en dat potje wat jij bedoeld zit rechts achter en dat is het brandstof expansie vat.
Heeft allemaal te maken met emissie control.

mvg,
Hans.
P.S : je hebt toch een boek van deze auto?
daat staat het ook wel in.[/quote]
klopt als een bus Hans

flow, 15 jaar geleden

het zit in de rechter scherm met 2 vacuüm slangen erop.de actieve koolstof filter zit ook rechts maar dan bij de achterwiel.wat doen die met de emmisie controle,kan het zijn als daar iets niet goed is dat het toeren tal van 700 naar 900 gaat en weer terug maar dan heel vlug.Trouwens ik heb de slangen van de koolstof filter helemaal naar voren gevolgd en die slangen komen onder de bij de motor uit en gaan naar een elektroklep en dan de motor in.Maar die tankje die vóór zit daar zitten gewoon 2 harde plastice vacuüm slangen op en die gaan naar dat blokje wat bij de computerkast zit daar zitten meerdere vacuüm slangen aan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.