Mercedes-Benz C-Klasse: Schoonmaken kleppendeksel e.d. na lekkage verstuiver.

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: c220cdi

Zoals de opening al aangeeft ben ik benieuwd hoe men alle roet goed verwijdert na een behoorlijke lekkage van twee verstuivers. Ik ben al een tijd aan het bikken en heb een frees van Muller aangeschaft om de schacht voor de verstuiver schoon te maken.

Jos.

jos-br

Geplaatst door jos-br (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

izzi (0) PRO, 16 jaar geleden

al het aangekoekte roet zal je moeten wegkappen,wat je zeker moet doen is de schroefdraad van het boutje zeer goed opkuisen en met een tap erdoorgaan zodat het boutje zeker diep genoeg gaat ,anders gaat je injecteur opnieuw lekken.
na dit alles spuit ik over heel het kleppendeksel pakkingverwijderaar van liqui moly of wurth deze lost het overe roet op en spuit ik dan de motor af met een hogedrukreiniger.

Gieuw (0) PRO, 16 jaar geleden

Je kan er ook kruipolie of carburateur cleaner opspuiten en dan goed warm rijden dan haal je het er ook redelijk makkelijk af, om de verstuiver eruit te krijgen moet je het boutje een paar slagen los draaien en dan starten, door de compressie word dan de verstuiver zo los gedrukt.

jos-br (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik kreeg na een paar uur beeldhouwen de verstuivers er heelhuids uit. Deze bleken niet fris meer en zijn vervangen door gereviseerde exemplaren. De schacht schoonmaken met de frees was werkelijk een aanrader, het schoonmaken van het klepdeksel duidelijk minder, dit doe ik niet weer, ik vervang dat ding de volgende keer wel. Auto loopt als een nieuwe, echter de eigenaar gaf te kennen dat het verbuik iets gestegen?? was, auto geeft geen foutcodes en loopt werkelijk zeer goed.

Jos.

MB (0) PRO, 16 jaar geleden

Met remvloeistof lost dat spul ook op.

mark7253 (0) PRO, 16 jaar geleden

met fast paint stripper van innotec. is afbeit dus niet op de lak

johnny28 (0) PRO, 16 jaar geleden

Hallo Jos. Het is niet vreemd dat het verbruik is gestegen na het vernieuwen ven de verstuivers, dit door het meer vermogen hebben als voorheen , en dit lust nou eenmaal iets. Groeten Johnny

TOM V.H. (0) PRO, 16 jaar geleden

Vervang gewoon dat kleppendeksel,door de injectors eruit te wringen komen er haarscheurtjes in.Als de motor goed warm staat kan dit olie lekken veroorzaken.Ook om de geurhinder achteraf weg te neemen.Als het goedkoop moet gebeuren er is een oplosmiddel voor het verwijderen v/d pek speciaal daarvoor ontworpen en te verkrijgen bij TECHNOLIT.

blue angel (0), 16 jaar geleden

hallo jongens!

Ik haak even in op het probleem omdat ik een sprinter heb met hetzelfde probleem! Ik wil echter graag weten of de kans bestaat dat de kop gescheurd is door de hitte die ontstond door de lekkage langs de verstuiver... de stekkers van de verstuivers zijn nl. gesmolten door de hitte. de 1e en 2de verstuiver zijn allebij helemaal aangekoekt... ik neem aan dat de andere niet vervangen hoeven worden. het kleppendeksel las ik hierboven is wel verstandig om te vervangen.... hebben jullie nog meer tips????

alvast bedankt....

blue angel

johnny28 (0) PRO, 16 jaar geleden

Hallo blauwe engel, weet je zeker dat de stekkers gesmolten zijn?? is dit niet allemaal '"teer" wat langs de verstuivers is langs geblazen vanwege een lek brandplaatje? een tip; vervang alle brandplaatjes en vlak de zitting en de schacht goed uit en reinig ook de boutgaatjes tot helemaal beneden en tap ze even schoon.boutjes wel vernieuwen ivm rekboutjes. Groeten johnny

jos-br (0) PRO, 16 jaar geleden

Bij mij waren er toen ook twee stekkers beschadigd/gesmolten. Deze hadden ze echter bij de dealer gewoon op voorraad, dit komt blijkbaar vaker voor. Ook heb ik wel gezien dat wanneer er zo twee verstuivers gelekt (was bij deze auto ook zo)hebben de rest beter ook vervangen kan worden.

Jos.

blue angel (0), 16 jaar geleden

bedankt voor de tips! de stekkers zijn trouwens zeker gesmolten... jos, wat bedoel je met alles vervangen? ik neem aan dat ik de "droge" verstuivers gewoon terug kan plaatsen. brandplaatjes en kleppendeksel wil ik wel vervangen, maar verstuivers zijn nogal duur dus als het niet nodig is.... en wat denken jullie over de cilinderkop?!? komt het voor dat deze scheuren?

groetjes marga.

joshua (0), 16 jaar geleden

w203

rechter portier raam werkt niet, wie weet welke zekering dat is ? ik heb wel een kapotten zekering onder de motorkap gevonden en vernieuwd en daarna nog geen resultaat en daar onder was het nummer 47.

wie kan me hier bij helpen

blue angel (0), 16 jaar geleden

hey joshua,

je kan beter een nieuwe topic beginnen hierover maar als je alle gegevens van de auto even door kan sturen wil ik wel kijken of ik je kan helpen aan de plaatsen van alle zekeringen.

groetjes marga

joshua (0), 16 jaar geleden

[quote=blue angel]hey joshua,

je kan beter een nieuwe topic beginnen hierover maar als je alle gegevens van de auto even door kan sturen wil ik wel kijken of ik je kan helpen aan de plaatsen van alle zekeringen.

groetjes marga[/quote]
w 203 bouwjaar november 2000 200cdi

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.