Wanneer de motor warm is en de automaat is in D of R geschakeld dan valt de motor stationair steeds weg. Dit wegvallen gebeurt met tussenpozen van ongeveer 5 seconden.
Geen foutcodes in motormanagement. Motronic 3.4.1
Automaat is niet uit te lezen.
Meetwaardenblok laat zien dat de inspuittijd regelmatig naar 4,5 ms schiet. Als dit gebeurt valt de motor ook terug in toerental (=klacht).
Auto is voorzien van luchtmassameter. De waarde hiervan bedraagt tijdens stationairbedrijf 0,8V (voorgeschreven is 0,7 - 1,3 V).
Lambdasondewaarde is ook in orde. Deze pendelt tussen 0 en 1 V.
Het gasklephuis was behoorlijk vervuild. Dit is gereinigd, maar hierdoor is niets verbeterd.
Iemand nog tips.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer het inlaattraject goed op een vacuum lek
bij mij zat er een scheurtje in een vacuumslang daardoor zaagde de motor en liep stationair slecht
M.v.g. Marcel
Marcel, als de automaat in de P stand staat loopt de motor regelmatig stationair.
Scheur in carterventilatieslang gevonden. Deze is vervangen. Helaas probleem nog steeds het zelfde. Alle vacuumslangen zijn gecontroleerd. Membraamklep op automaatbak is ook gecontroleerd met vacuumpompje.
Update:
Nadat de carterventilatieslang is vernieuwd vertoonde de motor stationair in de D en R met voet op rem (situatie wachten kruising/verkeerslicht) nog steeds dezelfde kuren. Grondige controle van ontsteking. Hier een defecte kabel gevonden. Deze sloeg af en toe over. Nadat er nieuwe kabels en bobinekappen zijn gemonteerd probleem opgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar