Mercedes-Benz A-Klasse 160: Slaat af na 15 minuten draaien

Bouwjaar: 2001

Ik heb in mijn werkplaats een A-klasse staan met het volgende probleem, Wanneer de auto koud word gestart slaat deze aan en loopt normaal, als de auto 15 minuten heeft gedraait slaat deze af en wil niet meer aanslaan, na 30 minuten stilstaan start deze weer normaal en slaat ook weer aan, na uitlezen met een Bosch KTS650, kwamen er een aantal foutcode's uit, meest opvallende was die van de krukas positie sensor, uit voorzorg deze sensor vernieuwd, na info ingewonnen te hebben bij de dealer. Probleem blijft zich voordoen, datalijst uitgelezen tijdens het lopen, het krukas signaal valt weg wanneer auto afslaat, is bormaal zou je zeggen, als de auto niet meer aanwil slaat is er geen krukas signaal op de kts tester, hanmatig gemeten met een scoop, werkt de krukas positiesensor gewoon, dus gewoon krukas sigaal totaan de ECU van de auto, na enig zoekwerk GMTO gebelt, die vertelde mij dat het de ECU moest zijn alleen ben ik daar niet zeker van.Bij de dealer hebben ze mij ook gewezen op een modificatie van de kabelboom onder de luchtfilterbak, deze kabelboom zou door kunnen schuren, dit was helaas niet het geval, graag iemand met tips en eventueel DE oplossing, auto staat inmiddels an 2 maanden.

Denny23

Geplaatst door Denny23 (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz A-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

janh5107 (0) PRO, 18 jaar geleden

Simuleer het krukas signaal eens met de scoop(gmto) of een funktie- generator als de auto niet wil starten en kijk of het systeem reageert.
J.E

IWvan (0) PRO, 18 jaar geleden

Brandstofdruk meten op het moment dat de motor na het afslaan niet meer wil aanslaan.

Valt de spanning niet weg van je motorregelorgaan?
Ik zou dit ook even meten.

Relais K1/6 van motorstuuring(klem 30) controleren op een kontaktdefect. of anders vervangen.

Als alle signalen goed zijn blijft inderdaad de ECU over.

peter8758 (0) PRO, 18 jaar geleden

INDERDAAD, ALS DE BRANDSTOFDRUK AANWEZIG IS EN DE SIGNALEN DE ECU IN KOMEN. EN DE AUTO VONKT NIET. BLIJFT ER MAAR EEN DING OVER: DE ECU. HET IS MIJ WEL EENS GELUKT OM VOORZICHTIG DE ECU WARM TE-FOHNEN. ALS DE DE ECU WARM WORDT KAN ER PRINT BREUK OP TREEDEN.

Denny23 (0) PRO, 18 jaar geleden

Auto staat inmiddels bij de dealer en zelfs daar komen ze er niet uit

carcity (0), 18 jaar geleden

beste denny,is het probleem opgelost? Graag een antwoord omdat ik met hetzelfde probleem zit,en wij komen er ook niet uit.

Denny23 (0) PRO, 18 jaar geleden

Auto is weer terug bij de klant, de fout zat in de krukas positie sensor, deze was defect van de leverancier gekomen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.