Ik heb hier een sprinter die vermogensverlies heeft wanneer de fout 1403 (EGR klep) in de rekeneenheid verschijnt. Ik heb de volledige bedrading vanaan de rekeneenheid tot aan de EGR vacuüm klep vervangen. Vacuüm klep is ook al vernieuwd Eventjes goed geweest nu duikt het probleem terug op. Wanneer de fout verschijnt kan ik maximum 70 Km/h rijden. Kan de fout 1403 verschijnen door een ander probleem dan in de bedrading naar de EGR klep? Heeft iemand al iets gelijkaardigs meegemaakt?
Groet Pierre
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zeer waarschijnlijk de EGR klep zelf vast of enorm vervuild.
Weet zo niet uit mijn hoofd of er vlinderkleppen in het spruitstuk zitten, de actuatormotor hiervan heeft bewezen weleens problemen te geven met als resultaat dezelfde storingscode.
Maar het meest voor de hand liggende is de EGR klep zelf.
De enige elektrische verbinding tussen de rekeneenheid en de EGR zijn 2 draadjes die de vacuumklep aansturen dus mocht de klep vervuild zitten kan de rekeneenheid dit toch niet detecteren of heb ik het fout?
EGR storingen worden ook gedetecteerd m.b.v. de MAP sensor, als die een afwijkende waarde heeft kan dat ook terugkomen als een storingsmelding op de EGR klep.
Heb je al gecontroleerd of de vacuumklep ook echt vacuum doorgeeft aan de EGR-klep?
Ik denk dat we geen antwoord meer gaan krijgen, gezien de tijd die verstreken is.
Het volgende is gerapporteerd aan de moderators:
Report by jmvanstel
Kontakt uitzetten, als hij het daarna weer een poosje goed doet is de drukwandler defekt in de luchtinlaat denk ik.
Het probleem was een lek in vacuumleiding...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar