Ik heb pas geleden een Mercedes Benz B klasse gekocht. Ik heb nu blijkbaar een stille stroomverbruiker in de auto en denk aan twee dingen:
1. Toen ik de auto kocht deed mijn command 50 APS het niet. De telefoonfunctie was het probleem. Nu hebben we een lusje geplaatst, waardoor de telefoonfunctie werd uitgeschakeld. En inderdaad, de radio CD speler en navigatie deed het weer… Dus probleem opgelost, dachten we… Kan het zo zijn dat de telefoonfunctie toch nog electriciteit verbruikt wanneer de auto uit staat?
2. De slot van de auto is kapot, waardoor ik de slot aan de bestuurderskant handmatig naar beneden druk. Dat moet verder geen probleem zijn, toch? Of kan dit ook stiekem electriciteit verbruiken?
Wie o wie kan mij helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat kan zeker , module komt waarschijnlijk niet in rust door de storing , je zou de zekering van de cv er uit kunnen halen om te kijken of het verschil maakt.
Sta je met een lege accu dan , of is er wat anders aan de hand dat je denkt aan lekstroom ?
Het bijzondere is, vorige week is het mij tot twee keer overkomen dat de auto niet wilde starten.. Accu was helemaal leeg..
Deze week is er niets aan de hand.. Ook na vier dagen stil start de auto alsof er niets aan de hand is..
5 jaar
Dan wordt het een lastige als de storing niet altijd aanwezig is .
Wij hebben hetzelfde probleem gehad en de B180 cdi diverse keren naar de garage gehad , zonder resultaat,
Totdat na een droge periode we in een fikse regenbui terecht kwamen, en de volgende ochtend de accu leeg was, wisten we dat het vocht gerelateerd moest zijn.
De telefoon deed het ook al lang niet meer en de radio deed ook vreemd soms,
Toen hebben we de telefoon stuurunit verwijderd,( onder de voorstoel , onder het luchtkanaal voor de voeten van de achter passagiers, in een schuimrubber hoesje,) er bleek van binnen occidatie in te zitten op de printplaat. Sindsdien geen last meer gehad.
Het luchtkanaal onder de voorstoel heeft op het laagste punt een verbinding waar vocht van de airco uit kan lekken bij vochtig weer, en dat komt op het schuimrubber hoesje terecht
Dat was het probleem waarschijnlijk.
4 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz B-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar