Ik heb de retourleiding van een vito 108 cdi vervangen omdat deze lekte tevens een nieuw brandstoffilter geplaatst
Nu wilde hij niet starten en kreeg ik EDC in het dashbord
Na nogmaals de brandstoffilter vol te laten lopen wilde hij alsnog starten er zat heel veel lucht in de leidingen
Nu tikt/rammelt hij bij het gas geven en het rijden
Iemand enig idee of dit ook eens meegemaakt
Alvast bedankt
Geplaatst door pelt (0) , lid sinds 13 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
Sloopkogel (0) PRO, 13 jaar geleden
Bij de vito moet je de brandstof echt oppompen met een handpompje anders krijg je de lucht er nooit uit, dat hadden de oude 108 diesels al.
pelt (0), 13 jaar geleden
Hij loopt verder goed alleen nu een ratelend geluid
JagerAutomotive.nl (0) PRO, 13 jaar geleden
Ratelt de motor echt? Alleen bij het belasten van de motor dan? Dan denk dat er een injector defect is. De correctie-waardes zijn uit te lezen oa met de originele diagnosecomputer, op die manier weet je of het echt bij een injector vandaan komt.
pelt (0), 13 jaar geleden
Ja er zit een ratel in nu gekomen na een nieuwe retour leiding te plaatsen
pelt (0), 13 jaar geleden
Ja er zit een ratel in nu gekomen na een nieuwe retour leiding te plaatsen
pelt (0), 13 jaar geleden
De auto is ook gestart na het plaatsen van de dieselfilter zonder dat men er diesel in het filter heeft gedaan
Kan het geluid(rammel) ook van de pomp komen doordat deze een tijdje droog doorgestart is
De retour leiding was lek schijnbaar op de eerste injector deze kon met het borgveertje erop zo eraf getrokken worden
Nu een nieuwe retourleiding met koperen aansluitingen geplaatst
PeterK011 (10), 13 jaar geleden
Het bovenste deel van de inlaatcollector is er af geweest dan?Toch niets in het onderste deel van de collector laten vallen?
Mvg
Sloopkogel (0) PRO, 13 jaar geleden
Pomp kan doorgaans wel iets hebben, maar als je erg lang doorstart met een droge pomp dan wil ie wel kapot natuurlijk.
Dit geluid kunnen we niet horen/herkennen dus het lijkt me slim om even langs de mercedes specialist te gaan om verdere schade te voorkomen
pelt (0), 13 jaar geleden
oke maar wat kan dat pingelen/ratel zijn dan en er is niets in de onderste collector van de inlaat gevallen hooguit wat roet!!
dat kan toch geen kwaad
Roger10 (0), 13 jaar geleden
Ik zou de motor een dieselspoelingsbeurt geven dat schaad nooit en het is mischien opgelost
JagerAutomotive.nl (0) PRO, 13 jaar geleden
Ik denk dat er een injector kapot is gegaan. Een defecte injector kan heel erg nagelen namelijk. Het komt wel meer voor na een reparatie aan het dieselsysteem. Om te weten of dit zo is, moet de auto uitgelezen worden.