De kachel van mijn Mercedes 180 C blijft , ondanks dat de warmte regelunit op het dashboard in koudste stand staat, met volle kracht warmte produceren.
Ik heb de duo kraantjes, rechts onder de moterkap al vervangen zonder resultaat.
In mijn optiek blijven er nog twee mogelijkheden over waar het aan kan liggen n.l.
-de temperatuur voeler welke boven in de binnenverlichting is geplaatst werkt niet goed.
of
- de regel unit op het dashboard (printplaat) in kapot.
Vraag: weet iemand hoe dit voor beide onderdelen is te meten? of eventueel een andere oorzaak weet aan te geven om dit
probleem op te lossen.
Jan de Bruijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
geen zekering kapot??? deze kranen gaan als ik me niet vergis bij geen spanning open staan
Beste Robby,
Alle zekeringen gecontroleerd, niet een kapot.
JdB
14 jaar
ik zou de zoekfunktie eens gebruiken is al verschillende malen behandeld.
Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn c-klasse de storing zit in het bedieningspaneel van de kachel er is een soldering gebroken op de printplaat in het bedieningspaneel (achter op het bedieningspaneel zit een stekker van 1 van de contactjes is de soldering gebroken.)
heb je een mail gestuurt met beschrijving.
mvg Louis
14 jaar
Beste Louis,
In de eerste plaats hartelijk dank voor je niet aflatende inzet om mij te helpen het ongemak van de problemen met de verwarming op te lossen.
Hieronder mijn verhaal .
Vorige week opnieuw begonnen met stelselmatig alles te controleren wat maar mogelijk verband zou kunnen houden met verwarming.
Eerst alle zekeringen gecontroleerd.
Vervolgens de electrische kleppen/ventielen welke rechtsboven naast het motorblok zitten, op hun werking te controleren door er rechtstreeks accuspanning op te zetten.
Daarna de regelunit uit het dachsboard ( wat ik inmiddels in 5 minuten doe omdat ik dat al vele malen heb gedaan) gehaald, minutieus alles nagekeken op eventuele breuken en
ondeugdelijke lassen, maar helaas ook daar niets te zien.
De voeler met ventilatortje welke zich boven in de binnenverlichting gecontroleerd, niets aan te ontdekken , ventilator werkte en voeler maakte en brak contact bij koelen en verwarmen.
Via internet Op de pagina "onderdelen zoeken" aan de hand van nummers naar regellunit en voeler op zoek. Binnen een dag sloopbedrijf gevonden die mij voor 80 kon leveren
Onderdelen geplaatst geen resultaat. Regelunit zag er trouwens niet goed uit, weer teruggebracht. Mijn eigen unit weer terug geplaatst .
Sloop voeler in binnenverlichtings ornament geplaatst, hé ! dat ventilatortje blaast veel harder dan de mijne !
Na 5 min. met draaiende motor tot de conclusie gekomen dat probleem is opgelost. Hiep! Hiep! Hoera!
Louis namaals bedankt voor je bijdrage.
Mvrgr
Jan de Bruijn
14 jaar
Ik heb ook last van een niet goed functionerende verwarming, bij mijn c-klasse is hij af en toe warm terwijl de regelunit op koud staat.
Ik denk dat ik eerst maar eens de soldeerpunten op de printplaat ga nalopen, heeft er iemand voor mij een beschrijving hoe ik de regelunit open krijg zonder dat er van alles afbreekt?
groet, Willem
14 jaar
Op het duoventiel (kachelkraan) zit een stekker met 3 draden; de middelste draad is 12 volt+ en de 2 buitenste zijn massadraden die door de regelunit gestuurd worden.
Wanneer de middelste draad slecht contact maakt, dus het ventiel niet van spanning wordt voorzien, staat de kraan volledig open.
Controleer de stekker op corrosie en de bedrading op breuk...meet ook of er wel 12 volt+ op de middelste draad staat.
mvg,
Hans.
Hallo Willem,
Ik heb je een mail gestuurd met de beschrijving.
mvg Louis
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar