Mercedes-Benz Vito: Vito remt/houdt in in de bochten

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 110cdi

Hoi specialisten.

Ik heb eeb vito 110cdi uit 2000 met 400000 km die kampt met het volgende probleem.

Als ik bochten maak die zowel links als rechts is houdt hij in,net of dat hij iets afremt.
Hier heb ik het gevoel dat de ASR in werking treedt.
Het maakt niet uit met wat voor snelheid dit gaat, maar onder de 50km/pu eerder.
Ik heb hem eerst uit laten lezen maar hij geeft geen storingen aan.
De banden die er op zitten heb ik al een jaar en gaven van te voren ook geen problemen aan.
Wel zijn er recent nieuwe schijven en blokken op gekomen en een nieuwe vacuumpomp.

Hopenlijk kunnen jullie hier iets mee.
Alvast bedankt
Rene

dekenfrits

Geplaatst door dekenfrits (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

dekenfrits (0), 13 jaar geleden

niemand iets!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is echt een probleem dan

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 13 jaar geleden

Misschien is een proefrit met een diagnosekast die live-data geeft een optie. Als jij het gevoel hebt dat het ASR de auto afremt, kan je dit met de computer controleren door de istwerte te bekijken.

joma124 (0) PRO, 13 jaar geleden

is miss je remlicht schakelaar ooit eens gehad bij een sprinter toen gingen de remlichten branden in bochten

dekenfrits (0), 13 jaar geleden

Heb gisteren een diagnosetest al rijdend laten uitlezen en.... weer niets.
Toen de schakelaar maar uitgezet van de ASR zodat het gele driehoekje gaat branden in je km. teller.
Vreemd genoeg doet ie dan weer normaal, alleen gaat dan het driehoekje knipperen in de bochten maar grijpt niet in
Zou het niet een sensor zijn of zoiets die gewoon hapert

alvast bedankt voor jullie reacties

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 13 jaar geleden

Als het een sensor is moet je dit rijdend met een testkast kunnen controleren. Met wat voor diagnosekast heb je het systeem gecontroleerd en welke waardes heb je bekeken. Kijk eens rijdend naar de wieltoerentallen. Heb je alle wielen ook gecontroleerd op speling bv? Is het begonnen na de werkzaamheden aan de remmen?

dekenfrits (0), 13 jaar geleden

Ben bij diagnosesystems geffen geweest en ik weet bij god niet wat voor soort apparatuur hij heeft.
De storing is begonnen na dat ik de achterwielen naar voren heb geplaatst vanwege meer profiel op mijn winterbanden.
Of er speling in zit weet ik niet maar dat kan ik dinsdag pas controleren want morgen weer 600km rijden.
Ik laat het wel even weten
Bedankt

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 13 jaar geleden

Als het begonnen is na het wisselen, zou ik toch eerst de wielen terug wisselen. Daar zal je het probleem moeten zoeken lijkt mij.

isar (0) PRO, 13 jaar geleden

is de maat van banden de juiste - anders banden eens terug naar achter zetten dan weet u onmiddelijk of het met omwisselen te maken heeft.

dekenfrits (0), 13 jaar geleden

Oke ga ik ook doen en zal dinsdag mijn bevindingen mailen.

bilici (0), 13 jaar geleden

Volgens mij geef je zelf al aan wat het probleem is, dus wanneer het begonnen is .
Ik zou alles weer terug plaatsen die schijven en vacuumpomp en dan 1 voor 1 testen waar het probleem is.
Daarom laat ik mijn auto op zulke dingen door de dealer vervangen.

gegroet

dekenfrits (0), 13 jaar geleden

Hoi

Terugkomend op het vorige berichtje:
De schijven en vacuumpomp zijn door een erkend monteur bij een goed bedrijf gemonteerd en zeker niet door zelf.
Inmiddels ben ik alweer wat wijzer geworden.
De voorbanden hebben de normale maat 195/70/15 maar achter 205/70/15 dit is al twee jaar zo alleen zijn de achterbanden dus naar voren gegaan vanwege het profiel.
Vandaag de voorbanden weer terug naar achteren en vice versa maar.. helaas precies hetzelfde.
Wel bleek dat rechtsvoor het wiel een iet wat speling heeft op mijn timmermans gevoel een tiende milimeter!!! en rechtsvoor trilt hij ook iets wanneer je bv. 60km/pu rijdt.
Dit kan te maken hebben met roestvorming van de velgen en dus slijtage.
Hier zal denk ik dus het probleem wel liggen ,de velgen zijn allemaal rot.
Ga morgen denk ik maar eens twee andere velgen halen op de sloop.

joma124 (0) PRO, 13 jaar geleden

hallo ik zou alle 4 de banden met de maat 195/70r15 monteren dit is de normale banden maat van een vito

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 13 jaar geleden

De bandenmaat moet rondom hetzelfde zijn. Raar dat het eerder geen problemen opleverde, misschien door verschil in profieldiepte. Dit is iig de oorzaak van je klacht.

dekenfrits (0), 13 jaar geleden

Morgenmiddag komen er andere banden op met de juiste maat.
Natuurlijk laat ik dan even het resultaat weten.

dekenfrits (0), 13 jaar geleden

Hoi

Vanmiddag bijna nieuwe velgen en sneeuwbanden 195/70/r15 erop gelegd en inderdaad de problemen bleken verholpen te zijn.
Via deze weg wil ik een ieder die geholpen heeft mijn probleem te verhelpen van harte bedanken.
Tot een volgende keer.
Groetjes rene

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 13 jaar geleden

Oke, mooi dat het opgelost is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.