Gisteren morgen wilde ik mijn auto starten, maar helaas....hij wilde wel, maar sloeg niet aan. De ANWB laten komen en die heeft van alles nagekeken. Verdeelkap, rotor, bougies plus kabels en kappen maar hij kon niets vinden, alles was in orde en zag er nog goed uit. Tijdens het proefstarten constateerde hij dat de riem de goede kant op liep, maar nadat ik de sleutel had losgelaten, liep de riem de andere kant op??!! Volgens een familielid, gespecialiseerd in oude scheepsmotoren, konden de nokkenassen wel eens versleten zijn.
Wie o wie heeft zoiets al eens meegemaakt en kan mij advies geven?
Maandag gaat de auto op de ambulance naar MB-dealer in Roermond....
Groetjes...
[url=http://imageshack.us][img]http://img120.imageshack.us/img120/4783/...[/img][/url]
Shot at 2007-08-11
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat de motor andersom zou lopen door een versleten nokkenas is uitgesloten.
Oude scheepsmotoren kunnen andersom draaien doordat de nokkenas een dubbel stel nokken heeft. Bij het omkeren
van de motor wordt de nokkenas verschoven, waardoor de kleppen worden bediend door andere nokken met een
andere timing waardoor de motor andersom kan gestart worden en draaien.
Theoretisch zou een automotor verkeerd om kunnen draaien als je de nokkenas 180 graden verzet. De inlaat wordt dan
uitlaat en de uitlaat wordt dan inlaat. Maar aangezien er in de uitlaat geen brandstof wordt ingespoten is het onmogelijk
dat de motor gaat draaien. Mij lijkt dat het probleem ergens anders gezocht moet worden.
Krijgt de motor wel benzine, vonken de bougie's? mvg. Arie
Hallo Arie, dank je wel voor je reaktie...met de bougies was niets mis mee, die zijn gecontroleerd door de anwb en ze vonkten goed....Vandaag laat in de middag of anders morgenvroeg krijg ik een telefoontje van de dealer, waar de auto inmiddels naar afgesleept is.....In ieder geval bedankt!
Groetjes...
17 jaar
lijkt op een accu die verkeerdom is aangesloten??
is die verwisseld??
vreemd als die andersomdraaid
denk eerder dat met sleutel loslatende motor terugslag op de compressie heeft gehad en dan lijkt t of ie verkeerd om draaid
denk eerder dat ie niet aanslaat door een ander probleem
hij kan ook niet andersom starten er zit een vrijloop op je startmotor dus hij kan maar 1 kant op draaien
Hallo, er is niets met de auto gebeurt, accu niet gewisseld etc....het enige dat ik aan de auto heb laten doen, was de spoorstang voorkant laten vervangen en 4 nieuwe banden erop laten leggen maar dat is inmiddels alweer een maand geleden....Woensdagavond ben ik er nog mee weggeweest, donderdag heb ik alleen oliegepeild en bijgevuld en vrijdagmorgen startte hij gewoon niet meer...
De motor krijgt zeker benzine, dat was goed te ruiken tijdens de startpogingen...Ik heb nog niets gehoord van de dealer waar de auto sinds vanmorgen staat, dus verwacht ik morgen een telefoontje van hun...Zogauw ik iets weet, laat ik hier weer een berichtje achter...In ieder geval bedankt zover!!!
Groetjes..
17 jaar
Hallo allemaal, vanmorgen contact gehad met de Benz-dealer. Er was olie bij de koelvloeistof gekomen. Hydraulische kleppendeksels bleven openstaan....En de koppakking kapot. Kosten geraamd op 500 euri....mits er niets anders bijkomt....
Groetjes....
17 jaar
Hallo mensen...Helaas is mijn auto aan een vervangende motor toe. De nokkenas is ingelopen, de klepstoters en kleppendeksels kapot, koppakking kapot...Kosten bij de dealer 6000 euri.....De auto staat inmiddels in mijn garage in afwachting van mijn besluit om een revisiemotor te laten plaatsen of gewoonweg wegdoen.....Ik weet het niet meer.....
17 jaar
Ik wil absoluut niemand in een kwaad daglicht zetten, maar het verhaal van een motor die s'avonds probleemloos draait zonder dat je er iets aan
merkt en de andere morgen voor 6000,- motorschade zou hebben komt op mij tamelijk ongeloofwaardig over. Of de nokkenas ingelopen is
kun je zelf zo zien als het kleppendeksel eraf is. Als je toch besluit om de auto weg te doen heb ik misschien wel interesse. (afhankelijk van
de prijs) mvg. Arie
17 jaar
Even een korte update.....auto heeft 3 maanden stil gestaan, en hij start nog steeds perfect! Gisteren ff ermee rondgereden en hij loopt alsof er niets aan de hand is....rara hoe kan dit???
Woensdag word er een ander blok ingelegd, dus hopelijk ben ik dan van mijn probleem af....
Groetjes...
16 jaar
[quote=Bumpertje]Even een korte update.....auto heeft 3 maanden stil gestaan, en hij start nog steeds perfect! Gisteren ff ermee rondgereden en hij loopt alsof er niets aan de hand is....rara hoe kan dit???
Woensdag word er een ander blok ingelegd, dus hopelijk ben ik dan van mijn probleem af....
Groetjes...[/quote]
als ie nu wel goed loopt kan er volgens mij niets ernstigs zijn
als er door de garage klakkeloos een ander blok in gezet word weten zij t denkelijk ook niet
maar geven ze de garantie dat t probleem dan weg is en blijft
ik denk dat er iets anders is zoals de ontsteking
ik zou dan toch ff wachten met het wisselen van het blok.
[quote=Bumpertje]Even een korte update.....auto heeft 3 maanden stil gestaan, en hij start nog steeds perfect! Gisteren ff ermee rondgereden en hij loopt alsof er niets aan de hand is....rara hoe kan dit???
Woensdag word er een ander blok ingelegd, dus hopelijk ben ik dan van mijn probleem af....
Groetjes...[/quote]
Dit is toch wel een wat men noemt een wonderbaarlijke genezing =;-)
16 jaar
is er ook een kans dat de ontstekingsvolgorde achterstevoren gaat dan ? dat de rotor de verkeerde kant op draait ? ben benieuwd.gr jh
16 jaar
[quote=hennep]is er ook een kans dat de ontstekingsvolgorde achterstevoren gaat dan ? dat de rotor de verkeerde kant op draait ? ben benieuwd.gr jh[/quote]
hoe bedoel je
[quote=hennep]is er ook een kans dat de ontstekingsvolgorde achterstevoren gaat dan ?[/quote]
Deze kans is net zo groot als Pinksteren en pasen op één dag vallen....
Gr. paul
Zit de zwarte kunstof kap nog over de verdeelkap,dit geeft heel vaak problemen dat er vocht tussen gaat zitten ,dat geeft precies de problemen die jij beschreven hebt in de eeste vraag.
Hans
De kunststofkap zit nog over de verdeelkap (daar was verder ook helemaal niets mee aan de hand). De MB garage die de diagnose heeft gesteld, verdenk ik ervan dat die gewoonweg niet aan een oude auto wil werken. De garage die een ander blok erin gaat leggen is dan ook een andere garage, namelijk Vandenbrand in Uden. Als die de oude motor gaat reviseren, wil ik graag weten wat er dan uiteindelijk mis mee is, zodat ik met een klacht terug kan gaan naar de Ema-garage.
Groetjes,
Silvana
16 jaar
Even nog wat meer informatie....de kilometerstand (in de auto) is 249955 en volgens de Ema-garage is die 350000...
16 jaar
volgens mij gaat er iemand geld uit je knip trekken met een niet bestaand probleem maar met een 1 malige storing
en die storing is denk ik vocht op een raar moment op een rare plek
anders loopt je auto ook nu niet goed
ga ik ook maar doen
oh de olie is vies en t filter oud
das niiet goed hang er maar een nieuwe motor in
[quote=Bumpertje]De kunststofkap zit nog over de verdeelkap (daar was verder ook helemaal niets mee aan de hand). De MB garage die de diagnose heeft gesteld, verdenk ik ervan dat die gewoonweg niet aan een oude auto wil werken. De garage die een ander blok erin gaat leggen is dan ook een andere garage, namelijk Vandenbrand in Uden. Als die de oude motor gaat reviseren, wil ik graag weten wat er dan uiteindelijk mis mee is, zodat ik met een klacht terug kan gaan naar de Ema-garage.
Groetjes,
Silvana[/quote]
Haal die kap en nou maar van af want die geeft echt dit soort problemen,altijd met vochtig weer.
Hans
[quote=Bumpertje]. Als die de oude motor gaat reviseren, wil ik graag weten wat er dan uiteindelijk mis mee is, zodat ik met een klacht terug kan gaan naar de Ema-garage.
Groetjes,
Silvana[/quote]
Dus jij denkt dat zij dit kunnen zien dat de motor andersom heeft gelopen? en waaraan dit gelegen zou hebben...
Oke, (op sarcasme zit ik niet te wachten, Jerry!) dit probleem heeft me al teveel slapeloze nachten opgeleverd. De kunststofkap heb ik vanmiddag verwijderd, morgenvroeg moet ik met de auto naar de apk en dan eens ff kijken (lees luisteren) of ie goed start en blijft lopen. 3 maanden geleden, toen ik de auto bij de benz-dealer heb teruggehaald, klonk de motor alsof de cilinders door de motorkap naar buiten wilden springen en dat wil ik nooit meer horen. Vandaar ook dat ie 3 maanden heeft stilgestaan in mijn garage. Ik durfde er gewoonweg niet meer mee te rijden. Vanmorgen had ik weer startproblemen, duurde zeker 6 pogingen voordat ie aansloeg. Vochtig weer....
En Theo, ik denk niet dat iemand kan zien of een motor andersom heeft gelopen. Ik wil weten of de kleppendeksels, de klepstoters, en de nokkenas inderdaad "kapot" zijn....Ik ben zelf een leek op dit gebied en zal er daarom ook zelf niet aan beginnen om de motor uit elkaar te draaien. En dat me dit geld gaat kosten weet ik ook wel. Ik ben in iedergeval goedkoper uit met een ander motorblok, dan dat ik een andere fatsoenlijke auto ga kopen.
Groetjes...
16 jaar
Wat Jerry volgens mij probeert te zeggen is dat jouw garage een totaal verkeerde conclusie trekt, en dat het motorblok dus helemaal niet vervangen hoeft te worden.
En ik ben het met Jerry (en anderen die al inhoudelijk reageerden) eens.
Een motor die daadwerkelijk schade heeft zoals kapotte kleppen of nokkenassen zal NOOIT de ene keer slecht lopen en de andere keer ineens weer goed.
Een 4-takt automotor kan ook niet vanzelf achteruit draaien, hooguit een piepklein stukje door missfire of simpelweg door de compressie na t starten als je de sleutel los laat. Dit laatste is volstrekt normaal.
Feit dat je startproblemen hebt met vochtig weer maakt dit alles evident.
En ja - je auto kan heel goed, ook door iets simpels, rare geluiden maken en dat kan zelfs heel heftig lijken. Zeker voor een leek zoals jij kan dit erger overkomen dan het is. En al zou je koppakking lek zijn is dit nog geen reden het blok te vervangen.
In jouw specifieke geval is er hoogstwaarschijnlijk niet iets ernstigs aan de hand.
Mijn advies: Zoek een goede garage en laat de auto daar beoordelen. Het zal je een hoop geld en vooral frustratie schelen.
Groeten Ronald.
16 jaar
Hartelijk dank voor je reaktie! Je bevestigd mijn vermoeden (helaas) over de mercedesgarage....Ik dacht dat het een goede garage was, en een andere (goede) in de buurt weet ik ook niet te vinden. Volgens mij heb ik de meeste garages al gehad. Was het niet met deze auto, dan was het wel met de vorige auto's. Ik mag dan een vrouw zijn en niet al te veel over techniek weten, maar als een garage tegen mij zegt dat de koppeling versleten is (terwijl er een nieuwe in ligt waarmee nog geen 25000 kilometer gereden is!!) zijn ze mij als klant kwijt. En dit is nog maar het begin van een waslijst....
In ieder geval, dat andere blok laten inbouwen, daar kan ik niet meer onderuit.
Maar ik zal niet rusten, totdat ik weet wat er WEL mis mee is, met het huidige blok.
Groetjes....
16 jaar
Een fatsoenlijke garage zal je echt niet verplichten een ander blok in te laten bouwen, daar ben je zelf bij lijkt mij.
Als je wel vertrouwen hebt in die garage zou ik proberen samen met hun de storing te vinden, in plaats van nu onnodig kosten te gaan maken.
Sterker nog, bij het wisselen van het blok zal de rest van de onderdelen (onsteking , ECU etc etc) gewoon worden overgezet zodat je aan het eind van het verhaal misschien alsnog met dezelfde storing zit.
Laat je anders eens adviseren door een overkoepelende organisatie zoals de Bovag of de ANWB.
Groetjes Ronald.
16 jaar
De ANWB kon me niet helpen. Die kon niets vinden, drie maanden geleden. En de garage waar ik heen ga voor het inbouwen, daar heb ik wel vertrouwen in. Die zullen me wel helpen.
Maar evengoed, hartelijk dank voor je reaktie!
Groetjes....
16 jaar
Silvana, luister naar Ronald, dat kan misschien een hoop kosten (en ergenis) voorkomen. Laat de garage waar je heen ga voor het inbouwen dan eerst eens kijken naar de verdelerkap, ontsteking ed, en laat ze zelf nog eens een diagnose stellen voordat je een motor gaat omwisselen, terwijl dat misschien niet eens nodig is.
ik ben niet sarcastisch
meer pessimist
welke garage zegt bij een ondefinieerbaar probleem :vervang de motor maar
als ik zoiets binnen krijg dan laat ik de klant komen als t probleem er is of ik ga zelf een paar dagen rijden
maar ik zal vinden wat t is
en mijn motto blijft denk en zoek simpel en vergeet alles wat er omheennhangt en begin bij de basis
en doe dit per deel /lees ontsteking brandstof lucht
dat zijn de basis elementen waar een motoer mee draaid
als een van deze verstoordis dan is dat ook te vinden
en de kosten hoeven dan niet direct drastisch te zijn
en ik weet dat er garages/dealers zijn die bij een volle asbak liever een nieuwe/andere auto leveren
helaas hebben de meesten van ons daar niet de middelen voor in deze dure tijden
Moi,
Als ik het goed begrijp laat je nu een andere motor inbouwen in een auto die 'perfect start' en 'loopt alsof er niets aan de hand is'?
En dat allemaal omdat de auto in augustus een keer niet wou starten? (Mogelijke oorzaak: een beetje vocht)
Dan kan je er zeker onderuit om een ander blok in te bouwen.
Maar hoe zit dat met die klepstoters, koppakking, kleppendeksel, nokkenas? Zijn er twee garages die dit geconstateerd hebben? En drie maanden later rijdt de auto weer?
Of ik snap het niet.
Groet,
Bert
16 jaar
Morgen ga ik naar Uden en laat ik de motor eens goed bekijken (nakijken). Ik ben inmiddels ook bang dat een ander blok niet nodig is. Ben net terug van de keuring en de auto is goedgekeurd. Terwijl ik dacht dat ie niet door de 4-gasmeting zou komen in verband met de klepstoters en kleppendeksels.
De diagnose is gesteld door 1 garage, waarvan ik dacht dat die betrouwbaar was. Nu twijfel ik daar ten zeerste aan!
In ieder geval....morgenmiddag weet ik misschien meer over de motor...
Groetjes...
16 jaar
de motor is (denk ik) niet het probleem
ik denk eerder aan een ontsteking of de mengsel regeling
Ik denk het ook, maar hopelijk weet ik morgen meer. Ik hou jullie op de hoogte!
Groetjes
16 jaar
Hallo mensen, vandaag de auto weggebracht naar Uden. Alles (ontsteking, kabelwerken, startmotor ed) wordt nagekeken voor het over word gezet op het nieuwe blok. Ik heb toch besloten het andere blok erin te laten leggen, omdat deze heel wat minder gelopen heeft. Ik krijg de auto niet terug voor dat ie goed loopt, volgens de eigenaar van de zaak. Naar alle verwachting is de auto vrijdag klaar.
Groetjes....
16 jaar
en als t probleem achteraf weer opduikt en je gaat met 5 versnellingen achteruit,
dan maakt hij m in iorde zonder kosten
want hij weet zeker dat t aan de motor licht???
(das niet sarcastisch )
Ik zal mezelf even corrigeren: ik krijg de auto niet terug voor dat ie goed start! Goed lopen deed ie al....En inderdaad, de koppakking is kapot. Nee, hij weet niet of het aan de motor ligt, maar het is mijn beslissing om de motor toch te laten vervangen. Ik heb er vertrouwen in, en vrijdag weet ik meer.
Hij vond mijn verhaal inderdaad heel vreemd, zou alles gaan nakijken en me laten weten wat zijn bevindingen zijn.
Het mag misschien onnodig zijn om het blok te laten vervangen, qua kostenpost, en gelukkig heb ik er de middelen voor.
Met 5 versnellingen achteruit bestaat niet. Er is onlangs een nieuwe auto op de markt gekomen (en ik dacht Mercedes) met 2 versnellingen achteruit. God zal wel weten waarom......
16 jaar
die zijn er al langer hoor, wagens met meerdere versnellingen achteruit.
16 vooruit, en 4 achteruit is maar heel normaal.
verders, de DAF variomatic ging net zo hard achteruit al vooruit, dus, MB is niet de koploper wat die innovatie betreft.
Groeten Marcel
Oke Marcel, hartelijk dank voor je uitleg.
groetjes...
16 jaar
Hoi Bumpertje,
ik ben zeer benieuwd wat er totaal mis is met je huidige blok.
en ik wens je alvast veel geluk met je andere blok.
Groetjes
Benz Rijder
16 jaar
Hallo, helaas is mijn auto nog niet klaar! Gisteren ff met het bedrijf gebeld, en daar vertelden ze mij dat het nieuwe blok erin ligt, maar dat ze alles nog moesten afwerken voor de eerste startpoging. Na het weekend weet ik, hopelijk, meer!
Groetjes....
16 jaar
Hallo mensen, maandag telefoontje gekregen dat mijn auto klaar is! Helaas door ploegendiensten, heb ik de auto gisteren pas kunnen halen. Hij start goed, hij loopt goed en nu klinkt ie tenminste als een 6 cilinder.
De bougies en kabels zijn vernieuwd. Over het oude blok weet ik nog niets, helaas!
Nu kan ik weer lekker cruizen......
Nu zit ik nog wel met 1 probleempje......ik moet nu wel van de auto af, die ik als vervanger had gekocht!
Een R5 uit 88, iemand interesse?
Groetjes.....
16 jaar
hoi bumpertje,
Dat mooi om te horen dat je benz weer rijdt zoals hij hoort te doen.
Veel plezier ermee
groetjes
Benz rijder
16 jaar
Hallo allemaal! Gisteren weer ff terug geweest naar Uden met de Benz....woensdag was ie me 2 keer afgeslagen tijdens het rijden. Blijkt dat het mengsel iets te zuinig was afgesteld. Dit even bij laten regelen en toeren maar weer! Hij is daarna niet meer afgeslagen! Wat betreft het oude blok: de zuigers zijn overgezet in het huidige blok (omdat deze geen zuigers had). De persoon die het oude blok uit elkaar gaat halen, is momenteel ziek. Over een paar weken kan ik bellen om te vragen wat er nu mis mee was/is. Ik hou jullie op de hoogte!
Groetjes.....
16 jaar
of te wel
het zat niet in je blok
en er was ook geen overmatige slijtage
dus wat ben je opgeschoten
oude zuigers in een oud blok
vooruitgang??????
Of Andere zuigers in een Ander blok, zoals sommige mensen zeggen. En als de zuigers eruit zijn? Dan ligt het oude blok toch al aardig uit elkaar?
16 jaar
Pff wat een geldverspilling...
Zuur is dat, ondanks al onze waarschuwingen, er toch is gebeurt waar we hier al bang voor waren: Het was zinloos.
Maar ja al doende leert men zei Oma altijd.
Ik hoop oprecht voor je dat je auto t nu blijft doen.
Groetjes Ronald.
16 jaar
ja ik ook
maar t 1e probleem was er al
maakt niet uit hoe of wat
[quote=CARS&MOTORS]ja ik ook
maar t 1e probleem was er al
maakt niet uit hoe of wat[/quote]
Maar Jerry, een techneut wil toch ook weten wat er aan de hand was ? Tenminste, ik wel :-)
jawel
maar dan een andere motor inbouwen O.K.
maar dan alleen een kaal blok en de oude zuigewrs overzetten(en wat nog meer)
en dit vind ik wel heeel kort door de bocht
wat kan er in t blok zijn dat m andersom?? doet lopen
en als je denkt t zitt in t blok dan zet je niet de helft vd motor over
volgens mij gaat er iemand geld uit je knip trekken met een niet bestaand probleem maar met een 1 malige storing
en die storing is denk ik vocht op een raar moment op een rare plek
anders loopt je auto ook nu niet goed
Oke, (op sarcasme zit ik niet te wachten, Jerry!)
Wat Jerry volgens mij probeert te zeggen is dat jouw garage een totaal verkeerde conclusie trekt, en dat het motorblok dus helemaal niet vervangen hoeft te worden.
En ik ben het met Jerry (en anderen die al inhoudelijk reageerden) eens.
en je viel nog wel zo uit
maar laat wel je knip plunderen
en dat is niet sarcastis maar de waarheid van jezelf
(de spiegel????)
Mijn auto loopt....en hij loopt goed.......
16 jaar
Dat deed ie ook weer voordat het blok vervangen werd, zoals je zelf vertelde.
Als jij zelf maar tevreden bent is dit probleem goed opgelost, en kan het topic dicht.
Toch?
Groetjes Ronald.
16 jaar
Natuurlijk wil ik graag weten wat er nou mis is of was met het oude blok! En het was mijn eigen beslissing om het blok alsnog te vervangen, deze heeft heel wat minder gelopen dan het oude blok. En wat de kosten betreft....voor die prijs heb ik geen andere fatsoenlijke auto! Dus wat mij betreft is dit dan wel een vooruitgang. Ik voel me echt wel opgelicht (of bijna) dat de Benzdealer me 6000 euro uit mijn zak heeft geprobeerd te kloppen, nu rijd mijn benz weer voor nog geen kwart van die prijs.
Van den Brand in Uden is dan ruim 100 km rijden voor mij, maar (mocht er nog iets mis gaan met de benz) dan ga ik weer daarheen. Zij hebben me ontzettend geholpen. Ookal blijkt straks dat er niets mis was met het oude blok, het was mijn beslissing om het toch te doen. Dus niet de garage aanvallen. Het is ..................die niet eerlijk was.
In ieder geval ben ik blij dat ik weer in mijn benz kan cruizen....
16 jaar
[quote=Bumpertje]Even een korte update.....auto heeft 3 maanden stil gestaan, en hij start nog steeds perfect! Gisteren ff ermee rondgereden en hij loopt alsof er niets aan de hand is....rara hoe kan dit???
Woensdag word er een ander blok ingelegd, dus hopelijk ben ik dan van mijn probleem af....
Groetjes...[/quote]
dat was toen ook
zonder een uitgave
jep ik weet het! Maar het voelt nu beter. Met het oude blok voelde ik me niet meer "veilig".
16 jaar
[quote=Bumpertje]jep ik weet het! Maar het voelt nu beter. Met het oude blok voelde ik me niet meer "veilig".[/quote]
En daar gaat het om, jij bent tevreden en je probleem is, in ieder geval voor je gevoel, opgelost.
Bovendien is het nooit verkeerd om op je gevoel af te gaan, hoewel monteurs liever op hun kennis afgaan.
Hoewel intuitie ook in de techniek een rol speelt...
Groetjes Ronald.
16 jaar
Dit hele grapje heeft me 1368 euro gekost, INCLUSIEF zuigers.....
Totale prijs, dus inclusief alles.....
Hihihihih, sorry exclusief mijn eigen zuigers....
16 jaar
[quote=Bumpertje]Even een korte update.....auto heeft 3 maanden stil gestaan, en hij start nog steeds perfect! Gisteren ff ermee rondgereden en hij loopt alsof er niets aan de hand is....rara hoe kan dit???
Woensdag word er een ander blok ingelegd, dus hopelijk ben ik dan van mijn probleem af....
Groetjes...[/quote]
dus na veel kosten gemaakt te hebben ben je nog niet verder :S
deze opmerking heb je al vaker gehad, maar ik was onder aan pagina 1 gestopt en heb deze reactie geplaatst. Later, op pagina 2, las ik dat er al meer zijn die er zo over denken. Maar nu nog weten wat er met het oude blok was .........
[quote=Bumpertje]Mijn auto loopt....en hij loopt goed.......[/quote]
@Bumpertje dat wil (nu) nog niets zeggen? dit ligt aan de aantal km's die gereden gaan worden...
Er is geen enkele hou vast of enige achtergrond van de ruilmotor bekend ? buiten het feit dat deze minder km's heeft gedraaid, dan zijn ook nog ééns de zuigers van de andere motor overgezet, er zal een reden zijn waarom de zuigers niet meer in de ruilmotor aanwezig waren.
Toch wil ik je dit nog mee geven, dat je het olie pijl van het carter in de gaten moet houden, want ook al hebben die zuigers in het oudeblok gezeten, toch zijn deze anders ingelopen in de cilinders dan de vorige zuigers...
De auteur is tevreden over het gebeuren,bij deze is de topic gesloten.
Hans
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar