Mercedes-Benz 300: W124 slippende bak tussen 2 en 3 + tussen 3 en 4:afstellen of K1

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0

Hoi allemaal.

Ik heb een W124 met een 3 liter turbo dsl blok en onbekende km's gelopen. Blok en turbo zijn nog goed, geen olieverbuik, ook geen bakolie, alleen de klepstoters beginnen heel klein beetje geluid te maken (vind ik niet een ramp, want is nog niet erg en blijkt niet schadelijk te zijn, wel?)

Wat ik wel vervelend vind is dat, vooral wanneer die nog koud is (na 15km gereden te hebben gaat t bijna helemaal weg), dat ie van zijn 2 naar 3 en ook van zijn 3 naar 4 "slipt". Het toerental stijgt dan snel met ongeveer 1000 extra en na een seconde ongeveer "pakt" ie m weer.

bakolie (verbruikt geen olie en vertoont geen zwarte deeltjes) en filter is vervangen.

(1)Ik heb onder andere modellen en op andere forums gelezen dat het afstellen soms helpt, enig idee hoe en waar?
(2)Ergens anders las ik ook dat je de kabel strakker kon stellen naar het gasstelsel???
(3)Zoniet dan zou het vervangen van de K1 piston vaak helpen, maar dan stond er weer bij dat dit alleen als t slippen zich voor doet tussen 2 en 3 (en niet ook tussen 3 en 4).
(4)Een andere reactie heeft het over B2 piston.

Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad en verholpen dan hoor ik dat graag of antwoorden op 1-4 hierboven wordt ook zeer op prijs gesteld, alvast bedankt!

MVG Lars

Lars1977

Geplaatst door Lars1977 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 300? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

gonny (0), 14 jaar geleden

hallo lars,

het tikken van de klepstoters op zich is idd niet erg maar vervangen is niet zo'n hels karwei.
het slippen word veroorzaakt door te weinig olie in de bak, ik ga er tenminste vanuit dat het een automaat is ;) of omdat de koppelomvormer niet goed op druk blijft. als dat zo is word het revisie. olie peilen doe je met stationair draaiende motor en de keuzehendel in stand P

de kabel waar jij het over hebt is de kickdown kabel die aan het gasstangenstelsel gekoppeld is, deze loopt tussen het spruitstuk door naar de bak, je kunt proberen om het hiermee wat te verminderen maar de oplossing is het niet.

vwb de k1 of b2 piston ?? daar weet ik niets van af

succes. mvg Eric

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.