Mercedes-Benz E-Klasse: W212 Mercedes E350cdi Schakelt slecht met warme motor

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Motorcode: OM642 LS

Beste Problemcar Lezers

Ik heb ene probleem met een mercedes w212 e350cdi van eind 2010 motor OM642 LS, 7G-Tronic Plus automaat.
km stand 177000.
auto is pas geleden gekocht, en naar 100km rijden begon hij slechter te schakelen.
Auto ging 3 maal in noodloop waarbij geen melding werd gegeven? wel kracht verlies.
Bij auto aan uit zetten krijg je weer volle kracht terug alleen schakeld de automaat slecht:

- bonken bij gas los laten en geven
- schokken met schakelen
- vertraagd terug schakel of helemaal niet bij kickdown

uit eindelijk brande er een motorlampje

Meteen de volgende dag bij een mercedes dealer geweest in duitsland en werd me verteld dat de lambasonde niet goed was
geloofde er weinig van want het leek me meer, maar de computer gaf dat aan bij het uitlezen, dag later sensor vervangen monteur had de auto getest en was in orde werd er verteld.
auto opgehaald weg gereden ongeveer naar een uur rijden weer in de noodloop, en het zelfde verhaal.

dit gebeurd alleen als de auto echt warm is , dus niet met een koude motor.

Weer terug naar Mercedes 2 dagen onderzoek zeggen zei dat de motor niet goed is, de auto verliest druk in de motor werd er verteld.
Als dat zo is vraag ik me af wat is er dan aan de hand en waarom rijd de auto wel normaal met een koude motor.
Zou het de bakolie niet zijn heb ik gezegd zeiden ze nee, ze beweren motor.

Enige expers die meer weten van dit verhaal, want ik ben de dure zoektocht van mercedes wel een beetje zat.

brother

Geplaatst door brother (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

ATR Transmissies (0) PRO, 10 jaar geleden

Even een glycoltest op de bakolie laten uitvoeren
Ook bij de 7Gtronic treffen we met regelmaat glycol aan in de olie van de automaatbak.

Verder een second opinion laten doen bij een MB specialist is altijd handig meestal beschikken zij ook over de originele stardiagnose.

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Ging de auto wel in noodloop zoals je schrijft? Of zijn er problemen met het regenereren van het roetfilter?
Een foutmelding op de lambdasonde wijst wel naar problemen met het regenereren.
Die lambda sensor is een breedband sensor en die zijn moeilijk door te meten.
Als je na vervanging nog dezelfde foutcode hebt, zou er iets met de bedrading van de sonde aan de hand kunnen zijn.
2nd Opinion met aandacht voor het regenereren lijkt mij wel gewenst.

Weet je toevallig de exacte foutcode(s)? Liefst compleet met nummer.
Geen garantie neem ik aan? Particulier gekocht of bij een handelaar? Wat zegt de verkoper?

N.B.1: Regenereren van het roetfilter gebeurt pas bij warme motor, dus dat is een mogelijke verklaring waarom de motor koud wel goed loopt. Uit en aan zetten breekt het regenereren tijdelijk af.
N.B.2: Om het wat moeilijker te maken: Ook de automatische versnellingsbak kan tegenwoordig die foutlamp (Malfunction Indicator Lamp) aanzetten. Dat is een wettelijke eis.

brother (0), 10 jaar geleden

Hallo Oldford bedankt voor je reactie.

Ik zat zelf ook aan dat te denken maar de mercedes garage in duitsland sloot het meteen uit.
Auto is gekocht bij een handelaar inderdaad en wil het liefst niks betalen maar ik ga er mee door.
Foutcodes zijn er nu niet meer, ik heb de auto opgehaald bij de garage heb er wel een nieuwe software op laten zetten.
Heb even met het weekend een kilometer of 500 gereden, en de auto is nu niet in de noodloop gegaan.
Wel schakeld de auto niet optimaal maar minder als voorheen.

Ik heb tevens gekeken naar welke bakolie er in moest, een dealer vertelde me rode kleur en 2 andere partijen blauw.
Het is een 7g tronic plus automaat.
Bij het aftappen kwam er groene en hele dunne olie uit.
Ik ben van plan om even de versnellingsbak te laten spoelen, en daarna de roetfilter leeg te halen, en door een tuner de
software aan te passen i.c.m. dpf en egr.

Ik weet natuurlijk niet veel zoals u maar weet zelf ook geen andere alternatieve.
Wat vind u ervan?

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Ik bracht de auto terug naar de verkoper om te proberen mijn geld terug te krijgen wegens verborgen gebreken.

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Prijskaartje zal ook wel wat gunstiger geweest zijn dan bij de dealer.
Voor dat prijsverschil kun je misschien wat in achterstallig onderhoud steken.
Bij een handelaar moet je ook nooit zomaar tot aankoop over gaan.
Eerst laten keuren en dan kijken wat er aan mankeert en dan een besluit nemen.
Maar ja,daar heb je nu niet veel meer aan.

brother (0), 9 jaar geleden

De auto is naar het automaat spoelen beter gaan rijden inmiddels ook de dpf laten verwijderen en wegschrijven
Nu rijd de auto prima.
Alhoewel hij soms teveel moet nadenken bij het terug schakelen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.