Ik heb deze code uit een mercedes boek gevonden en deze heeft geen p-code ervoor maar gewoon:
0120 Actual value potentiometer actuator
Kan iemand mij hierbij wijs maken.
mvg,
Abiro
wie kan mij helpen met deze foutcode (is in het engels), wat betekent en wat is de oplossing ervoor:
Fault code Description Status
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
0120 Angle variation of camshaft to srankshaft(function chain):Wiring error. Current and stored
mvg,
Abiro
Offline
Geplaatst door Abiro (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Cls-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Cls-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
10 Reacties
Hans4040 (310) PRO, 14 jaar geleden
2x posten heeft geen zin;
tekst van de 2e post staat nu hierboven.
mvg,
moderator.
Abiro (0), 14 jaar geleden
Is er een oplossing hiervoor want begrijp er niet van de foutcodes.
is er iets defect?
berendonck (0) PRO, 14 jaar geleden
Dit is zo te zien een probleem met je distributie, waarschijnlijk de spanner! niet mee doorrijden!!
ik ga ff zoeken in de gegevens
gr peco power
berendonck (0) PRO, 14 jaar geleden
Nou, ik heb even gekeken, en dat ziet er wel ingewikkeld uit. je hebt 1 spanner rechts onderin het blok, en een aantal nokkenaspositiesensoren,ook daar kan iets zijn. ik ken deze motor verder niet, miss dat 1 van de mercedesspecialisten er iets over kan vertellen.
gr
Peco Power
TheoStek (0) PRO, 14 jaar geleden
Gezien de engelstalige omschrijving heeft dit te maken met de fase positie van de nokkenas die kan worden aangepast in verband met de krukas.
aarmee de aanpassing van de volgorde van de bewegingen van de inlaat-en uitlaatkleppen.
Wiring error: wil zeggen dat er een storing zit in de bedrading (kortsluiting of breuk) .
Je hebt dan ook een bedrading (programma) voor het bepalen van de concrete fase positie en een bedrading, voor het bepalen van het controle-signaal.
Het beste dat je naar een Mercedes garage gaat.
Abiro (0), 14 jaar geleden
weet iemand waar de benzine pomp precies zit ervan?
Abiro (0), 14 jaar geleden
kan het ook zijn de tps gasklepsensor?
is dit hetzelfde als de krukas of nokassensor?
TheoStek (0) PRO, 14 jaar geleden
Beste Abiro,
Je vraagt naar wat de foutcode "betekent" en heb je uit een boek gehaalt!
Dus moet er bij een foutcode normaal gesproken ook een verandering in de rij eigenschappen van de auto merkbaar zijn ! m.a.w wat merk je op, gaat de auto in noodloop, trekt slecht, of komt niet op toeren enz, enz.
Nee de TPS gasklepsensor is niet hetzelfde als de krukas of nokkenas sensor, TPS staat voor Throttle Position Sensor.
Deze sensor zit op de gasklep en meet de stand van de gasklep en hiermee wordt mede de hoeveelheid lucht bepaalt.
De TPS werkt op spanning varieert tussen de 0 en 5 Volt afhankeliijk van de stand gasklep.
Met dit signaal herkend de ECU het, stationair,-deel- en volle belasting, acceleratie en deceleratie (vertraging).
Moest het signaal weg vallen, dan kan het gebeuren dat de auto hoger stationair gaat lopen als de koppeling wordt ingetrapt, en valt langzaam terug naar stationair bij stilstaan.
Heb je de foutcode al laten resetten/wissen? want opgeslagen foutcodes die in het geheugen blijven staan weet de ecu niet meer wat ie moet doen.
Of probeer ééns om voor een aantal minuten de accu af te koppelen? (wordt wel es toegepast als de TPS problemen geeft.)
hellbat (0) PRO, 14 jaar geleden
TPS geeft de problemen niet, maar de nokkenassensor. Zo te lezen zit er een variabele nokkenas in, en klopt het signaal van de actuator ( stelmotor) niet meer.
Tijd voor een bezoekje aan de garage dus.
Groeten Marcel
Abiro (0), 13 jaar geleden
hier ook probleem opgelost. benzinepomp was stuk, intussen al vervangen.