hoi ik zit er over te denken mijn auto van de hand te doen het is een 250 combi van 1992 2 jaar geleden is de cylinderkop vervangen door de dealer net als de zuigers samen met erg groot onderhoud van ongeveer 5000 euro, nu zit echter het cardan er aan te komen, ik heb de auto van mijn vader overgenomen, en vraag me nu af wat verstandig is te doen, een wat kleinere auto terugkopen, bijvoorbeeld een c combi omdat dat toch wat voordeliger in het gebuik is of deze helemaal in orde maken en doorrijden. Een vriend van me zegt dat dit type ongeveer het betrouwbaarste model is wat er is, is zo'n c echt slechter? Voor m'n gevoel is het niet echt rendabel hier nog veel geld in te steken want dat krijg je er nooit voor teug. En het is een cardan met automatisch sperr anders zou ik het evt zelf kunnen vervangen. Heb ook zitten kijken voor een volkswagen of zo maar ben toch van mening dat mercedes echt beter is of heb ik dat helamaal mis?
De grote reparatie heeft m'n vader gedaan die wat meer ruimte daartoe heeft, bij de dealer koste een ruilcardan meen ik 1500 euro.
Krijg je nog iets terug voor zo'n auto als deze of is het verstandiger 'm op te lappen/op te rijden. OP marktplaats varieren de prijzen van 1500 toto 4000 euro.
Het is een 92é 250d combi met nieuw type interieur, schuifdak, airbag airco abs/asd afn trekhaak 2x elc raam en alle andere toeters en bellen en en bruikersporen en 370dkm.
alle adviesen/ervaringen zijn welkom voor het maken van een keuze.
foto:
[url=http://imageshack.us][img]http://img74.imageshack.us/img74/3707/02...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als je eenmaal mercedes hebt gereden wil je volgens mij nooit geen ander merk meer.
of het de moeite waard is om de auto op te knappen hang van meerdere faktoren af:
hoeveel kilometer heeft hij gelopen?
hoe is de verdere technische staat van de auto?
hoe is met eventueel roest op de bekende plaatsen?
hoe lang wil je hem na de reparatie nog zelf houden?
Tevens vraag ik me af of het cardan met automatisch sper niet kan worden vervangen
voor een normaal cardan. Wellicht zijn er andere forumleden die hier meer van af weten.
m vr. gr. Arie
Dat je geen ander merk meer wilt is in mijn geval zeker waar alles lijkt minder maar dat is vast persoonlijk. De auto heeft 370 dkm gelopen maar dus geriviseerde motor enz. De roest begint te komen op de plekjes en denk dat ik het na nog 1 jaar wel redlijk zou hebben gezien als ik de auto houd. Dat over dat sperr heb ik al meerdere malen hier gepost maar niet heel veel reactie op gekregen. Iemand ander zei dat ook al tegen me maar er zit ook zo'n lampje op het dashboard en een hydrolische leiding aan het cardan. Vroeg me dan ook af of de auto geen rare meldingen gaat geven of dat lampje de hele tijd gaat branden. Maar bednk me nu dat als het er af is het ook geen aansturing meer krijgt.
18 jaar
Waarde met die km stand rond de EUR 3000 verkoop
hmm da's wat meer dan ik dacht ik dacht rond de 1500 euro, best een positief bericht, dank je wel.
18 jaar
Ik bedoel wel VERKOOPPRIJS. Handel geeft idd rond de 1500.
ok dus dat is inderdaad de inruil ik ga binnenkort eens rondkijken zal even laten horen wat zeg egevn.
18 jaar
Als ie 3000 euro opbrengt wat zou je dan terug kunnen kopen dat enigszins gelijkwaardig is aan de benz?
Ik weet niet wat er mankeert aan de cardan maar als ie een beetje jankt zou hij best nog de nodige kilometertjes mee kunnen. Volgens mij is er van Wynns ook nog een goedje wat je er in kan gooien zodat ie wat minder zingt.
Gr Jaap
18 jaar
Een betere mercedes is nooit gemaakt dan de jouwe, ik verbaas me eigenlijk over de motorrevisie, normaliter nooit nodig bij een dergelijke kilometerstand omdat deze motoren normaliter zonder revisie minstens 500.000 tot wat ik regelmatig meegemaakt heb een 800.000 of meer kilometers lopen. Een c klasse lijkt mischien voordeliger om in te rijden, het verbruik is meestal wat gunstiger tenminste als je een cdi koopt, maar vergis je niet in het onderhoud/aantal mankementen, dat ligt bij een c klasse nou eenmaal anders dan bij de jouwe, franse onderdelen jaja, vaker kapot meer en duurdere onderdelen enz enz vergis je niet, de w124 zoals die van jou is echt een oerdegelijke auto die eigenlijk nooit kapot gaat en bovendien gewoon goed rijd. En als je de cardan begint te horen duurt het nog wel 2 ton voor hij kapot gaat hoor als ie uberhaupt kapot gaat haha, dus elke maand een paar euro opzij en zorgen voor later zou ik zeggen.
Handelswaarde is mijns insziens meer dan 1500 euro want ik geef je er minimaal 2000 voor bij wijze van spreken want dat is ie ook voor de handel minstens waard hoor. Kheb deze autos rijden als taxi en ze zijn echt onverwoestbaar. En het geld niet waard om er in te steken? Reken eens als je een duurdere c combi koopt moet je afschrijven he? deze auto schrijf je de eerste 5 jaar vrijwel niets meer op af kijk maar eens op marktplaats of zo een oud ding van 1988 brengt ook nog 1500 euro op dus cardannetje erop een beetje goede spuiter de plekjes netjes laten weghalen hoeft niet zoveel te kosten en doorrijden met dat ding is mijn advies :-)
hoi bedankt voor de reacties, ik hoorde gisteren ook al van een vriend dat die c's wat meer problemen geven inderdaad. Ook zijn de onderdelen voor dit model betaalbaarder. Mischien ga ik 'm toch maar opknappen als ik er nog een tijd mee vooruit kan. Het cardan bonkt echt toen de auto voor revisie naar de dealer ging zeiden ze ook dat je daar nog jaren mee kon rijden maar dat gebonkt en gezing is redelijk vervelend als je elke dag een uur in de file rijdt. De auto had 2 jaar geleden wat compressie verlies op 1 cylinder toen zijn dus de zuigers en de cylinderkop vervangen, zat een scheurtje in geloof ik. Het is wel zo dat ik weet dat deze motor in perfecte staat is dus daar is ook wat voor te zeggen en dik 5000 euro aan reparatie inruilen voor 1500 euro is ook een beetje zonde.
Het is ook een beetje het nieuwe model wat lonkt maar op zich ziet deze er ook prima uit en alles werkt nog. M'n vader heeft een 300 combi van 97 waar het schuifdak al de geest heeft gegeven, verder een prima auto met ondertussen 4ton op de klok.
Deze auto heeft me al wel heel europa doorgevoerd met bepakking en mensen erin en nooit iets mee gehad zelfs in de alpen blijft de temp strak op niveau(als ik in z'n 1 omhoog rij).
Ik ga eens even rekenen wat het me gaat kosten om deze op te knappen, laat ik nog even horen. Iedereen zegt wel dat als je een cardan van bijvoorbeeld marktplaats koop je niet echt weet wat je krijgt zonder deze open teschroeven dus dat is ook een beetje wikken en wegen tussen 2e hands en revisie.
18 jaar
hallo, ik zou een cardan kopen bij een vertrouwde sloperij/demontagebedrijf. Vaak geven die ook
nog garantie. mvg. Arie
18 jaar
Ik weet in kaatsheuvel ( efteling ) een goede sloop te zitten die een cardan voor niet al te gekke prijs kan leveren. Ik weet niet uit welke hoek je komt, maar misschien is het het overwegen waard.
Groeten Marcel
als ik een goede sloop kan vinden wil ik daar best een stukje voor rijden, vind het wel zonde als je iets koopt en het blijkt net zo slecht te zijn welk bedrijf is dat dan in kaatsheuvel?
18 jaar
Ik zal het even voor je opzoeken.
......................................................................................
Autosloperij J C M van Ark
Heuvelstraat in Kaatsheuvel
tel 0416-27 44 43
Let op, wel contanten meenemen, hij doet niet aan electronisch betalen.
Het is wel een bekende van mij, en heeft altijd goede service gegeven toen ik bij de taxigarage werkte. Wij hebben toen ettelijke cardans/versnellingsbakken van heb afgenomen, en nooit geen gesodemieter gehad.
Groeten Marcel
ok ga ik van de week even bellen of hij het goede cardan heeft liggen, bedankt
18 jaar
morgen wordt de auto voorgekeurd en gekeken wat er aan moet gebeuren, dan kijk ik of ik deze hou of een ander koop. Moet wel zeggen dat 't geen fijn gevoel is om na 6 jaar afscheid te nemen van de auto, heb er heel wat km's mee gestuurd, dus opknappen wordt een aantrekkelijke optie. In elk geval heel erg bedankt voor de adviezen en het adres voor het cardan.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 250 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar