Hoi
Gisteren maakte ik na een lange rit mijn motorkap nog eens open om de olie te peilen . Ik merkte dat het koelwater in het reservoir ijskoud was . Ook de onderste darm van de radiator naar de waterpomp voelt koud aan . Zou het mogelijk zijn dat mijn thermostaat stuk is ? De temperatuur komt nochtans nooit hoger dan 90° . Verder heb ik ook gemerkt dat er wat speling op mijn differentieel zit . Dit merk ik bij het schakelen en remmen op de motor om nadien terug op te trekken . Heel de wagen schokt dan ... Ook als ik stilsta en de koppeling plots laat aangrijpen hoor ik duidelijk een kloppend geluid . Ik vind het jammer dat het een sperdifferentieel is , want deze zijn moeilijk te vinden op de sloop en ook een stuk duurder .
Groetjes
Pieter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
thermostaat controleren en radiator overal warm wordt
bent u zeker dat het de differentieel is -- hoeveel km staat er op- cardan aansluiting (rubber flenzen ) en ophanging rubber silenblocs achterbrug controleren
Met zo een koud weer is het normaal bij een diesel dat de radiator niet heet is.
is dit iets nieuw ??????bij mercedes worden ze toch warm
De warmte hoort eerst in de kleine cicuit rond te gaan, pas als de motor warm is gaat er water over de radiator tenminste als de termostaat zijn werk goed doet. Het zou me verbazen als dat bij mercedes anders is dan bij de rest van de auto's. Als de radiator dadelijk lauw wordt is de thermostaat kapot.
Het is juist wat je zegt,dit is een heel normale situatie bij koud weer
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar