Mercedes-Benz C-Klasse: Wegslepen automaat nu werkt die niet meer

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 200CDI

Mijn auto is weggesleept door de ANWB omdat de auto niet start (slangetje zat los bleek achteraf).
Ongeveer 3 km gesleept met 50 km snelheid.
Nu wilt de automaat niet meer schakelen,blijft in de 2e versnelling staan.Ik kan hem ook niet meer van de D in de R zetten, wel als ik de motor eerst uitzet.
Dan kan ik wel weer van de P naar de D. Ook de D+ en de D- werkt niet meer.

wim12222

Geplaatst door wim12222 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

kaleido 1 (1855) PRO, 10 jaar geleden

Automaat slepen is zowiezo niet aan te bevelen , niet de eerste bak die zo sneuvelt
Misschien moet de boel gereset worden ?

wim12222 (0), 10 jaar geleden

Hoe bedoel je gerest? Wat moet gereset worden?

ernhemmer (0), 10 jaar geleden

Zoals ferrie zegt de versnellingsbak resetten dmv testkast

wim12222 (0), 10 jaar geleden

DIT HEB IK GEPROBEERD.
RESETTEN VAN DE AUTOMAAT
1. Turn the ignition key to the on (not start) position.

2. Press the gas pedal to the floor and hold for five seconds.

3. Turn the key to the "off" position (don't remove the key), then release the gas pedal.

4. Wait at least two minutes for ECU to reset.

Maar geen succes

wim12222 (0), 10 jaar geleden

Bart is met de computer bij mij geweest om de auto door te meten.
Heeft enkele fouten gereset maar heeft het probleem helaas niet kunnen oplossen.
Bart nogmaals bedankt dat je het voor mij wilde doen
Gr Wim

cor k (0), 10 jaar geleden

en wat zegt de anwb en dan van ???

wim12222 (0), 10 jaar geleden

Dat weet ik nog niet ze gaan het uitzoeken.

TheoStek (0) PRO, 10 jaar geleden

Er zijn twee soorten transmissie's die wat spatsmering hebben en druksmering.
Spatsmering wordt de transmissie al gesmeerd zodra de wielen draaien, hier hoeft de motor niet voor te draaien, bij de druksmering is dat niet het geval, daar wordt de transmissie pas gesmeerd zodra de motor loopt, omdat dan de oliepomp druk op kan bouwen.

Om op safe te spelen bij elke automaat, is het aan te raden om niet te slepen, in gevallen van pech.
Dus had de auto op een bergingswagen (trailer) vervoerd moeten worden.

wim12222 (0), 10 jaar geleden

De monteur van de garage had het er over dat de vacuumpomp kapot kon zijn.
Heeft dat wat te maken met de automaat?
Dinsdag gaat hij naar de garage.

kaleido 1 (1855) PRO, 10 jaar geleden

Dan was die voor het slepen ook al kapot , die gaat van slepen niet kapot.

Hans4040 (330) PRO, 10 jaar geleden

Vacuum heeft hier niets mee te maken...bak wordt electronisch gestuurd.
Waarschijnlijk heeft de bak zelf inwendige schade opgelopen door een te hoge sleepsnelheid.

wim12222 (0), 10 jaar geleden

Mijn auto is bij de garage, er is geconstateerd dat de computer van de automaat stuk is.
Mijn vraag is kan dat komen door dat de sleutel op contact stond in de stand zodat de lampjes branden?
Volgens de voorschriften moet die in stand 2 worden afgesleept.
Morgen komt de ANWB naar de garage hij had geen idee of daardoor de schade is ontstaan.
Alvast bedankt.

Hans4040 (330) PRO, 10 jaar geleden

Klopt helemaal; sleutel in stand 2 (contact aan) en keuzehendel in "N"...
Maar ook de maximale sleepsnelheid en afstand niet overschrijden.
Ben benieuwd ...

wim12222 (0), 10 jaar geleden

De ANWB is geweest, en doet er heel moeilijk over. Het is niet bewezen dat de schade door het afslepen is gekomen zegt de ANWB. Wij hebben de stappen nog eens doorgenomen, de monteur heeft de +van de accu afgehaald en heeft die doorverbonden met de nul op de accu en is toen de accu door gaan meten. Is hierdoor misschien de computer kapot gegaan, door een meet fout?

Hans4040 (330) PRO, 10 jaar geleden

Dit wordt een welles/nietes spelletje wat eigenlijk niet op dit forum thuis hoort.
De bak zal onderzocht moeten worden door een Mercedes dealer of een deskundig transmissie reparatie bedrijf.

Verdere discussie, op dit forum, is in dit geval zinloos.


Moderator Problemcar.

wim12222 (0), 10 jaar geleden

Wel een beetje laat, maar de oorzaak van het probleem van de automaat was een slechte stekker verbinding op de bak.
Rijd weer goed. Allemaal erg bedankt voor jullie reactie. Gr. Wim

willy9 (0) PRO, 10 jaar geleden

conclusie

men wijst wat graag de garage-dienstverlener -takeldienst als zondaar aan als er over € moet gepraat worden , maar de onderhoud en reparatie rapporten laat men voor hetgeen ze zijn en als er dan iets gebeurd is de dienst verlener de sigaar (probeert men toch vaak )
gr

wim12222 (0), 10 jaar geleden

Sorry, Dit was zeker niet de bedoeling, het was een samenhang van toevalligheden, ik heb ook de ANWB mijn excuus aan geboden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.