Hallo allemaal, ik heb mijn ontstekingsmodule kapot. 300CE24V uit 10-1990. Wie weet een adresje of wie heeft er nog een liggen? Ik zou er echt bij gebaat zijn om het beestje weer in orde te kunnen krijgen.
Het nummer van de module = bosch nummer 0227 400 736 GR1. Mercedes nummer = 010 545 9532 "09". Bosch EZL regelunit voor de motor M104.980 met KE3 brandstof systeem (inspuiting).
Alvast bedankt van een Mercedes liefhebber. Mike.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk wel opgemerkt dat ik deze topic al in februari heb geplaatst maar nog steeds geen module. Please help, hij staat er maar en .... onderdelenlijn ook niks. MVG. Mike.
hallo Mike, probeer het eens bij mercedes sloperij van Schoten in oldebroek ( bij Zwolle ) ik ben daar al een paar keer geweest en hij heeft echt alles van mercedes, maar is niet de goedkoopste, succes.
18 jaar
Weet je zeker dat het module kapot is ,ik heb al diverse malen meegemaakt dat de massadraad het euvel was.
Hans
[quote=Hans4037]Weet je zeker dat het module kapot is ,ik heb al diverse malen meegemaakt dat de massadraad het euvel was.
Hans[/quote]
Bedankt voor de reacties. Ja, ik heb de massa draad als eerste gecontroleerd maar dat is niet het geval. Het is echt 99,9% de module, jammer genoeg.
De onderdelen man van de link van beiboer, heeft hem niet. Hij zou mij bellen als ie hem heeft......!
Zwolle probeer ik nog.
MVG. Mike.
18 jaar
Nog even wat info:
Het nummer van de module = bosch nummer 0227 400 736 GR1. Mercedes nummer = 010 545 9532 "09". Bosch EZL regelunit voor de motor M104.980 met KE3 brandstof systeem (inspuiting).
Mvg. Mike.
18 jaar
van den brand. tel:0413-750440. succes martin
Kheb nog nooit meegemaakt dat zon ding stuk was maar als je m nog niet hebt probeer het eens bij van lente in nieuwleusen
Nou, iedereen bedankt voor z'n reactie maar heb hem nog steeds niet........! Wie o wie helpt mij. Heb ook al op de onderdelenlijn meerdere keren een bericht achtergelaten, ik denk dat ik geen geluk heb. Zit niks anders op dan bellen, mailen en wachten. Nogmaal sbedankt allemaal.
Mvg. Mike.
18 jaar
Heb je het al gevraagd bij van Zessen in Meerkerk ( tel: 0183-351687) Dit is een mercedesspecialist
die veel gebruikte onderdelen in voorraad heeft dus wie weet.
Past misschien anders een module van een 2.6 motor niet?
Mvg Arie
18 jaar
mercedes club forum en is die nieuw echt zo duur.
18 jaar
[quote=alanzlodi]mercedes club forum en is die nieuw echt zo duur.[/quote]
Helaas wel, meer als 1000,= heb ik gehoord.
Het forum zal ik eens proberen, bedankt.
Mike.
18 jaar
Op het forum vind ik helaas niks.
Mike.
18 jaar
Heb tevens even op internet gezocht bij Duitse sites, misschien levert dat iets op.
Wie kan mij trouwens zeggen of er een firma bestaat die die dingen repareert?
Mvg. Mike.
18 jaar
https://actronics.nl
Deze firma repareerd ontstekingsystemen van japanse en van europese auto's.
Informeer daar eens wie weet kunnen ze jou wel helpen
Hans
hier ietsje cheaper maar moet nog wel goedkoper aan te komen zijn lijkt me...check ebay.de en vooral sloperijen inderdaad alle w124 300E 24V 's zullen wel dezelfde units hebben en die liggen moeten toch wel hier en daar met verrot gereden motoren liggensucces als ik het nog ergens tegenkom laat ik het weten mvg simon
18 jaar
Bedankt voor de reacties en ik hoop dat binnenkort iets komt want hij staat zo langzamerhand al te lang stil. Ik wil weer rijden man....!
Ik zal even op de duitse ebay kijken, misschien heb ik geluk.
Mvg. Mike.
18 jaar
duitse forum??
18 jaar
Probeer dit eens :
http://mercedesbenz.beginthier.nl/
mvg,
Hans.
Hallo allemaal,
Ik zit dus nog steeds zonder deze module en zou graag jullie hulp weer willen hebben bij het zoeken naar dit onderdeel. Heb alweer bij google en ebay nl en de gezocht maar helaas. Wie kan mij aan deze ontstekings module helpen:
Het nummer van de module = bosch nummer 0227 400 736 GR1. Mercedes nummer = 010 545 9532 "09". Bosch EZL regelunit voor de motor M104.980 met KE3 brandstof systeem (inspuiting).
PLEASE HELP MIJ.
Mike.
18 jaar
Weet je wel erg zeker dat je onstekingdmodule kapot en niet je Spinnenkop.
Want als je onstekings module kapot is dan gaat het KE-JETRONIC over op puur mechanische injectie waar door je je motor gewoon kan starten maar dat duurd het langer voordat hij aanslaat.
En dan loopt hij wat rotter stationaire en heb je geen optimale vermogen en hij verbruikt dan meer.
Maar is je Spinnenkop kapot dan kost hij bij de dealer incl. het afstellen zo`n 1500 euro.
Je Spinnenkop regeld door middel van drukkamers je benzine inspuiting naar je mechanische injectors toe.
Maar haal je een spinnenkop van de sloop dan heb je kans dat je spinnenkop opnieuw afgesteld moet worden op jouw motor.
En dat schijnt alleen de dealer of een bosch service punt te kunnen afstellen met speciale apperatuur.
Nog even iets.
Als je de stekker van je inspuitcomputer eraf trekt en dan je motor probeerd te starten.
Als je motor dan wel met een beetje moeite start en loopt dan is je spinnenkop nog goed, start hij dan nog niet dan heb je kans dat je spinnenkop verstopt of kapot is.
Groetjes
Quint
18 jaar
hallo Quint,
Hoe wil je een benzinemotor laten draaien als hij geen ontsteking heeft?
Als je geen ontsteking hebt is er helemaal geen inspuiting want dan stopt de opvoerpomp.
m vr. gr. Arie
18 jaar
Als je de stekker van de inspuitcomputer eraf trek dan wordt het onstekingsmodul ook niet meer aangestuurd door de inspuitcomputer.
Maar dan blijft je motor gewoon door lopen en je kan je motor ook gewoon starten.
Dat is nou het mooie van het KE-Jetronic systeem het heeft geen inspuitcomputer nodig om te functioneren omdat het gewoon een mechanische injectie systeem is.
De inspuitcomputer is er bij gekomen om de uitlaat gassen minder schadelijk te maken.
Bij het Multec injectie systeem (OPEL) en het Motronic injectie systeem(BMW, latere MERCEDESSEN, OPEL, RENAULT, enz) die kunnen niet zonder de inspuitcomputer of onstekingsmodule omdat die systemen puur electronische geregelde systemen zijn.
En K-Jetronic, KE-Jetronic zijn mechanische injectie systemen die geen electronische systeem nodig hebben om de motor te laten lopen.
De Mercedes van mijn vader een 2.3i 190 uit 1989 die heeft ook het KE-Jetronic systeem en die Heeft eens een keer met lopende motor zijn stekker van de onstekingsmodule los getrokken en de motor bleef toen vrolijk verder lopen!.
Groetjes
Quint
18 jaar
Hallo Quint,
het klopt inderdaad dat de motor zonder inspuitcomputer blijft draaien, zij het met aanmerkelijk
minder vermogen, maar met losgekoppelde ontstekingsmodule doet hij het echt niet.
met vr gr. Arie
18 jaar
Hallo allemaal,
Bedankt voor de mogelijke problemen maar we weten 100% zeker dat het de module is. Hij is bij 2 mercedes monteurs geweest en allebei zeggen ze het zelfde. Helaas is een nieuwe of tweedehandse module de enigste oplossing. Ik hoop dat iemand mij eraan kan helpen.
Mvg. Mike.
18 jaar
probeer eens bij Rovanda in Papendrecht. Die schijnen dergelijke modules als immitatie te
kunnen leveren voor een fractie van de mercedes-prijs. m vr. gr. Arie
18 jaar
Hoi Mike, ik heb ook een MB 300CE uit '89, alleen deze is een 12 klepper maar oer en oer sterk. Ik rij er dagelijks naar dusseldorf voor mijn baan. Op de auto-bahn rij ik hem constant 180 á 190 km/h, een uur lang, gewoon prachtig hoe hij er door heen zoeft. Kijk wat ik wil zeggen is de volgende: je kan langs de dealer kan of een vak-garage maar je krijgt nooit eensluidende antwoorden. En ja hoor elke antwoord roept nieuwe vragen op. De EZL van MB is een oersterk component, kijk hij gaat bijna nooit stuk, alleen door onverantwoord gebruik of gestuntel door een beunhaasje. Ik heb ook zoiets meegemaakt en de dealer zei ezl kaputt. Maar hoe? Ja, zei die door overbelasting(kortsluiting, oververhitting van de binnenste componenten, dit door verkeerd aangesloten stekkers of kabels). Maar de ezl was goed, na bestudering, wat de boosdoener was, was de krukas-sensor. Deze gaf verkeerde waarden. Kijk Mike wat ik hiermee wil duidelijk maken is alles laten nalopen van de ezl-unit, alle stekker en kabels, kijken of ze stroom krijgen en of ze de juiste waarden doorgeven. Kijk check de bobine, verdeelkap,bougie-kabels, de vacuum-slangetje, massa-kabels enz. Succes en ik hoor het wel.
falcon mercedesparts in bergen op zoom eens bellen.
Hallo allemaal.
Ik heb hem nog steeds niet en zou graag via Duitsland willen proberen maar wie weet een paar adressen waar ik kan beginnen te zoeken. Heb zelf op meerdere advertentie sites geprobeerd maar helaas niks. Kreeg wel veel reacties van buitenlanders die hem van mij graag willen kopen maar ben dus helaas zelf ook op zoek naar dit schaarse onderdeel zoals blijkt.
Zou een module van een andere 300 24 klepper niet passen? Wie heeft hier ervaring?????
of misschien heeft iemand hem nog liggen................ !!!!
Ik denk dat ik via duitse adressen meer kans heb dus mensen help mij even aan adressen, tel nummers van duitse 2dehands mercedes onderdelen. Ebay.de hou ik reeds in de gaten dus die heb ik al.
Ik hoop op meer info.
Mvg. Mike.
17 jaar
Heb je Beiboer al weer eens gebeld?
of een van de anderen?
Wat kost hij nieuw bij een Duitse dealer?
Dat zal toch geodkoper zijn dan hier.
Heb je de oude al opengemaakt????, ga dan bij een electrozaak langs en laat die de printplaat controleren er zit maar voor een paar euro electronica in en als het een kleinigheidje is kan iedere TV/radio monteur het component vervangen.
Dat is het voordeel van oude electronica.
anders zet je een oproep op markplaats, voor 100,- kan een student electro heel veel doen zo ben ik ook een keer geholpen, met mijn onsteking van mijn 280SLC
succes Marcel.
Kan iemand mij misschien vertellen hoe je een ontstekingsmodule open krijgt?
Ik heb dit al eens geprobeerd door de klinknagels eruit te boren maar kreeg er toen
nog steeds geen beweging in. m vr. gr. Arie
17 jaar
[red]Hallo spanbandje....[/red]
[quote=spanbandje]Heb je de oude al opengemaakt????, ga dan bij een electrozaak langs en laat die de printplaat controleren er zit maar voor een paar euro electronica in en als het een kleinigheidje is kan iedere TV/radio monteur het component vervangen.
Dat is het voordeel van oude electronica.
anders zet je een oproep op markplaats, voor 100,- kan een student electro heel veel doen zo ben ik ook een keer geholpen, met mijn onsteking van mijn 280SLC
succes Marcel.[/quote]
[red]
Dit is een andere module als die van een 280 SLC. Deze module is van kunstof en waarschijnlijk gegoten zodat er geen ongeoorloofde handelingen kunnen worden gedaan. Handig van die Mercedes Benz Boys.......!!!!
Nee, dit is niet de oplossing dus verder zoeken maar of een speciaal bedrijf die wel een revisie kan uitvoeren.....
Groeten Mike.....[/red]
17 jaar
van lente nieuwleusen geprobeerd nogmaals?
He hallo probeer eens 0416690840 te bellen ik denk dat je hier wel kans maakt ..Succes
Groeten wouter
[quote=Mike7895][quote=alanzlodi]mercedes club forum en is die nieuw echt zo duur.[/quote]
Helaas wel, meer als 1000,= heb ik gehoord.
Het forum zal ik eens proberen, bedankt.
Mike.[/quote]
Geloof dat hij ongeveer 1400 kost Wou de auto nl eerst van mike kopen maar was een vrij prijzig ding..
Groet wouter
is er geen electro-man/vrouw die je zo'n module kan namaken?
17 jaar
Probeer dit eens :
http://www.bba-reman.com
[quote=liwadder]He hallo probeer eens 0416690840 te bellen ik denk dat je hier wel kans maakt ..Succes
Groeten wouter[/quote]
Had je dit nummer al gebeld ??
he hallo mike ik heb 2 24v ik weet zo het nr niet maar als je echt zeker wil weten dat het aan je moduul ligt zou je wel even 1 van mij kunnen proberen . dan weet je zeker dat er wel of niet aan ligt groeten wouter
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar