eigenlijk is dit geen probleem.
heb mini gekocht voor weer wat omhanden te hebben, moeten nieuwe contact punten in, kan niet goed aan dezelfde punten komen die erin zitten.
ik heb de compressiedruk opgemeten, alle 4 de cilinders hebben 12 kg 175 psi, vraag is nu wat is de waarde die ze opgeven voor een 1000cc, alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
die 12 kg/cm2 is een heel mooie compressie druk...(Deze is afhankelijk van de startsnelheid en o.a. de temperatuur. Vergelijken van de cilinders zegt meer.. Door tijdens het meten het aantal compressie slagen te beperken en te tellen(alle 4 cilinders evenveel slagen) krijg je een verfijnder inzicht..De akku moet vol zijn, of nog mooier met behulp van startkabels aangesloten zijn op een motor waarvan de dynamo op dat moment laadt. (versneld stationair) De gasklep moet volledig open zijn tijdens het meten..
Als je nog meer wilt weten over de kwaliteit van de compressie ruimte kun je bv een cilinderlektest doen. je weet dan of alle kleppen netjes afdichten en als die dicht zijn meet je het verschil in lek langs de zuiger veren..
Simpeler is misschien de ontsteking netjes op tijd zetten en de motor na opwarming beluisteren.. Loopt hij stationair en versneld mooi op 4 cilinders??? Dan hoef je je over het inwendige niet veel zorgen te maken, denk ik.
Naast de contact punten, moet je zorgen dat de klepspeling correct is, ook het carter ventilatie systeem alsmede het luchtfilter vragen om onderhoud.
cilinderdruk is met koude motor gemeten, wat de kleppen speling moet zijn weet ik niet ik heb geen gegevens, tenp. wa een graad onder nul, heb ook nog steeds geen contact punten, volgens aut.mat zaak vreemde punten, ga dindag naar een mini zaak om te kijken of dat ik daar de goede op de kop kan tikken grt
11 jaar
Klepspeling inl 0.30mm Koud stellen
Klepspeling uitl 0.35mm Koud stellen
Punten zijn Lucas Zelfreinigend of niet
ben zojuist met beter licht de ontsteking aan het bekijken, tot mijn verbazing kom ik een kabetje tegen met een oogje eraan , dit had ik niet gezien toen ik de condensator en punten eruit haalde, ik vermoet dat het onder het schroefje van de condensator zat, het komt onder de grondplaat vandaan, heeft u enig idee?
11 jaar
ik denk een massakabeltje,.. De contactpunten zijn geplaatst op een deel wat tov het huis kan draaien. dus is er een gebrekkige massa. het draadje moet voor een echte massa zorgen. Op de verdeler zit een vacuumdoos. als je het slangetje ervan aan de kant van de carburateur los neemt en je zuigt eraan, terwijl de verdeelkap is verwijderd. kun je zien dat de grondplaat verdraait.. Sluit de massakabel zodanig aan dat deze door het bewegen niet stuk getrokken kan worden, of dat het kabeltje de beweging van de grondplaat beperkt...
contactpunten zijn waarschijnlijk ook te koop bij de mini club.. ik zou originele Lucas monteren.
Zwart kabeltje zit onder het schoefje van de condensator
O.K bedankt voor jullie uitleg, groetjes
11 jaar
opgelost, nieuwe bogie,s , verdeelkap nieuwe kabels, rotor en punten en op 8 graden gezet
11 jaar
8 graden met los genomen vacuum slangetje
ja heb ik los gehad, auto startte zojuist goed met de choke helemaal uit, had eigenlijk verwacht dat ik de carb. ook zou moeten schoonmaken, maar schijnt niet nodig te zijn, bedankt voor de adviezen, grt
11 jaar
Als de tank bijna leeg is kun je er wat carburateur cleaner aan toevoegen. Als er daarna bijgesteld moet worden heeft de cleaner zijn werk gedaan.. Nog ff de zeefjes schoonmaken, nieuwe afdicht ringetjes plaatsen en je kun er weer een poos(je) tegen.. Soms is de cleaner voldoende om een zwakke plek bloot te leggen zoals de membraam van de benzinepomp.. Deze had trouwens anders wat later gekomen en misschien wel halverwege je eerste of 2e verre rit...
Heel anders dan tegenwoordig vroegen auto,s vroeger veel meer om onderhoud en bijstellingen..
Ook scharnierpunten smeren met de juiste hoeveelheid en het juiste smeermiddel was daar onderdeel van..
ik had al in gedachten dit te doen, grt
11 jaar
had eigenlijk nog een vraag, ik heb geen loodvrije cilinderkop en heb nu super getankt met loodvervanger toevoeging, wat is het beste 98 of 95 ron?
11 jaar
Goed gedaan 98 en loodvervanger
O.K. grt
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mini 1000 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar