close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Colt: 1 dag later accu leeg

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Hallo. Een paar maanden geleden accu vervangen, omdat ik dacht dat deze zijn tijd had gehad na 4 jaar.
Tot vanochtend geen problemen met starten gehad.

Dashboard verlichting brand nog wel claxon doet het ook nog een beetje, startrelais klappert, maar voor de rest geen spanning van de accu om te kunnen starten.

Heel vreemd, omdat de auto sinds het plaatsen van de nieuwe accu het gewoon gedaan heeft.
Startkabels erop en draaien. Is ook totaal geen probleem. Het is echt tik-lopen. Gisteren nog gewoon mee gereden.

Paar minuten laten draaien>uitgezet>en weer een aantal keren gestart. Geen probleem.
Na 1 uur wederom een aantal malen gestart, wederom geen probleem.

Massa nagekeken en schoongemaakt. Was op zich al schoon, maar ja je weet het maar nooit.
Uitgelezen en geen foutmeldingen.

Er gaat ook geen laadstroomcontrolelampje branden, dus mag ik ervan uitgaan dat dit in orde is. Heb ook niet de apparatuur om dit te meten.
Wie kan mij op voorhand iets mededelen hierover.

Bij voorbaat dank.

gr

Dennis

Geplaatst door

dennis2103 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je geen meetapparatuur hebt ga dan gewoon even langs de garage. En wat je ook kunt doen is kijken of je 'stiekeme' verbruikers hebt zoals een extra versterker die stroom blijft trekken o.i.d.

suc6
Peter

en accu kan weer kapot zijn al is hij vrij nieuw,als je ermee gereden hebt en je bent ervan overtuigd dat hij gewoon weer goed start even de accupool losgooien(kan bij deze auto zonder problemen) en de volgende dag weer vastmaken en starten is je accu dan weer te zwak is je accu niet goed

jij hebt hem uitgelezen en geen foutmeldingen die apparatuur heb je wel en je hebt geen voltmetertje die je even op de polen kunt zetten on te kijken of hij ongeveer 14 volt bijlaad

[quote=robby10030]en accu kan weer kapot zijn al is hij vrij nieuw,als je ermee gereden hebt en je bent ervan overtuigd dat hij gewoon weer goed start even de accupool losgooien(kan bij deze auto zonder problemen) en de volgende dag weer vastmaken en starten is je accu dan weer te zwak is je accu niet goed[/quote]
Dat ga ik ook zeker doen vanavond. Maar wat als ie morgen gewoon weer start.


Natuurlijk weet ik morgen meer met de voltmeter. Controlelampje dynamo licht ook niet op in dashboard. Mag er in 1e instantie dan toch wel vanuit gaan dat ie bijlaad.

dennis2103 0

15 jaar

Is dat laadstroomcontrolelampje wel aan voordat je start? (Dus motor uit, contact op aan)

tja dat is toch niet altijd zo het lampje kan wel uitgaan maar toch niet genoeg bijladen en wat peter zegt ook even opletten,en als hij morgen wel start nadat je de accupool los hebt gehad dan zien we wel verder eerst proberen

Net auto gestart, tik lopen. Via contact alle accessoires aangezet, zonder draaiende motor, voor enige minuten.
Geen stroomverlies op dit moment.

Ik wil dit vanavond nog een paar keer herhalen, alvorens ik de motor reset.

Zoals gezegd, morgenmiddag even kijken voor het laden.

Trouwens laadstroomcontrolelampje (bij colt is dit in de vorm van een accu volgens mij ), gaat gewoon uit na het starten.

Heren, vind het eigenlijk wel een beetje bizar, dit verschijnsel.

dennis2103 0

15 jaar

Peter, Robby goedemorgen

Zoals ik zei heb ik gisteren de accupool er weer op gezet en vanochtend gestart. Helaas lege accu.
Startkabels erbij en tik lopen. Voor circa 5 minuten laten draaien>>afgezet>> pluspool eraf voor enige minuten>>pool er weer op>> staat nu weer in te leren.

Toch raar dat ik gisteren menigmaal heb kunnen starten, over de gehele dag, terwijl de auto maar circa 8-10 minuten heeft staan draaien.
Dit kan toch nooit genoeg zijn om die accu weer zodanig op sterkte te krijgen, dat dit mogelijk is !!. Graag jullie mening hierover.
----------------------------------------------------------

Goed, of inderdaad een lekspanning, of de accu, of het bijladen gaat niet goed. Vanmiddag weet ik meer.

groet
Dennis

dennis2103 0

15 jaar

zo moet je dat niet doen, je gooit savonds de pool los en smorgens weer erop en als hij dan niks doet is je accu niet goed

Nou heren, ben een stap verder. Dynamo geeft ongeveer 14.2 volt af met laden, dus dat lijkt me goed. De accu staat nu geheel losgekoppeld verbonden aan een multimeter. Puur even om morgenochtend te kijken hoe het met eventueel spanningsverlies zit.
Thuisgekomen is de meter eraan gehangen met een waarde van 12.27 volt. Nu 2.5 uur later 12.24 volt.
Zelf denk ik dat er een lekstroom aanwezig is. Maar eerst even dit uitsluiten. Als morgen de accu gewoon op 12 volt staat, dan lijkt mij dat het niet aan de accu ligt. Tot zover

gr

Dennis

dennis2103 0

15 jaar

Robby, Peter goedemorgen. Accu had vanochtend een voltage van 12.21. Tik lopen. Dus accu is goed. Accu aangesloten en voltmeter ertussen. Je ziet gelijk dat er spanning weggetrokken wordt. De autoradio heb ik gisteren losgekoppeld, dus de auto is voor de rest standaard.

Tja en nu, hebben jullie nog suggesties. Voor de rest alles nagelopen en niets gevonden van iets dat aan blijft staan o.i.d.

gr

Dennis

dennis2103 0

15 jaar

dit gebeurt vaak door de dynamo, dynamo loskoppelen en morgen weer proberen of kofferbaklampje of interieurlampje je kun ook het volgende doen de voltmeter erop houden en een voor en de zekeringen eruit trekken en kijken of je verschil ziet en je dynamo loskpoppelen dikke rode draad even losmaken

Oke Robby, bedankt weer voor de tip. Ik ga ermee aan de slag.

dennis2103 0

15 jaar

Goedemorgen heren,

Nou, inmiddels een paar dagen verder en erachter gekomen dat de autoradio de boosdoener is. Trekt gewoon alle spanning weg binnen 24 uur. Alles losgekoppeld en toch nog een paar dagen aan het meten gegeaan. Blijkt dat er toch nog spanning weg vloeit. Gaat weliswaar met 0.2 volt per 24 uur, maar het is wel vreemd. Kan ik zelf iets doen aan de dynamo, wat 1 van jullie al eerder aan mij mededeelde, dan alleen de kabel loshalen om de metingen verder te onderzoeken, of is er ook nog een andere mogelijkheid.

Graag jullie antwoord.

gr

Dennis

dennis2103 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.