Mitsubishi Colt: geen ontsteking

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 12v

ik heb hier een colt staan die niet wil starten. alles nagemeten. echt alles. weerstanden, stuurspanningen alles klopt. andere ecu inclusief startonderbreker en contact vervangen. hielp niet. nieuwe ontsteking. hielp ook niet. waarom doet die XXX het dan niet? waarom?

june

Geplaatst door june (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Colt? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

Kevin DT (0) PRO, 14 jaar geleden

krijgt de wagen wel benzine? heb je de starter al uitgemeten? belast en onbelast?

mitshu (0) PRO, 14 jaar geleden

heeft de colt een vonkversterker kijk goed onder het inlaatspruikstuk klein ding

june (0), 14 jaar geleden

deze colt is vanaf 1996 gebouwd, heeft dus geen vonkversterker. deze zit geintegreerd in de ontsteking. voor de volledigheid het is een colt met een 4g13 motor met automaat. startmotor draait rond in een correct tempo, er komt benzine maar geen vonk.

june (0), 14 jaar geleden

heb nu alles nog eens nagelopen, maar kan niets vinden. ben er wel achter dat de auto geen krukas sensor en ook geen ontstekingsmodule en ook geen bobine heeft. dit is dus nu allemaal in een keer vervangen en levert nog steeds geen resultaat op. bij de sensor absolute inlaatdruk staat op de buitenste twee draden (poort 81 en 85 van de ecu) een spanning van 5v als de stekker los is van de sensor. als je de stekker er weer op steekt verandert er niets. is dit iets of toch niet?

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

draait je nokkenas wel rond ligt je distributie er niet af

june (0), 14 jaar geleden

distributie ligt gewoon nog op zijn plaats. als dat niet het geval was zou het ook niet meer zo gezellig geklonken hebben tijdens het starten. kan me voorstellen dat bij deze motoren de nodige kleppen zullen sneuvelen bij een gesprongen distributieriem.

june (0), 14 jaar geleden

heb de ecu uitgelezen en weer gereset. nog eens proberen te starten. nog steeds niks. remmenreiniger ingespoten in de inlaat en nog eens gestart, nog altijd niks. nog eens uitgelezen, geen storingen. ben het ding een beetje beu aan het raken. is er dan niemand die ook maar iets weet wat een stapje in de goede richting kan zijn?

Ralf_Jensen (0) PRO, 14 jaar geleden

Beste June,

Vonken je bougies wel?? Je kunt nl wel remmenreiniger inspuiten maar zonder vond doet ie dan nog niets. Eerst controleren vonken!
Daarna gaan we weer verder.

Succes

Ralf

june (0), 14 jaar geleden

ralf heb jij het onderwerp gelezen? daar staat ''geen ontsteking''. maar uit ervaring met andere merken ben ik erachter gekomen dat als er geen brandstof komt er ook geen ontsteking is. dit wordt dan even verholpen door er remmenreiniger in te spuiten. maar in mijn geval levert dat nog steeds niets op. helaas

Peter Schouten (0), 14 jaar geleden

Zit er toevallig een of andere beveiliging op dat je 'm alleen in stand P(ark) kunt starten?

june (0), 14 jaar geleden

je bedoelt rem intrappen of zoiets dergelijks. eigenlijk nog niet geprobeerd. zou wel dom zijn als het zoiets was. ga het gelijk proberen.

Ralf_Jensen (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=june]ralf heb jij het onderwerp gelezen? daar staat ''geen ontsteking''.[/quote]
Beste Juni,

Er worden wel meer topics gestart met de verkeerde diagnose erboven.! Dus zo stom is dat niet. Ik wilde je alleen maar helpen de juiste diagnose te stellen, door dingen uit te sluiten.

Succes ermee.

june (0), 14 jaar geleden

het is geen diagnose in dit geval maar een geconstateerd feit en ik ben nu dus op zoek naar de oorzaak van dit feit.
heb nog geprobeerd in een andere stand van de automaat te starten in combinatie met het rempedaal intrappen maar levert ook niets op. ben zo'n beetje door alle opties heen. dan wordt het een aansteker en een molotov cocktail. probleem is dan ook de wereld uit. iemand nog andere suggesties?

wim12199 (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=june]heb nu alles nog eens nagelopen, maar kan niets vinden. ben er wel achter dat de auto geen krukas sensor en ook geen ontstekingsmodule en ook geen bobine heeft. dit is dus nu allemaal in een keer vervangen en levert nog steeds geen resultaat op. bij de sensor absolute inlaatdruk staat op de buitenste twee draden (poort 81 en 85 van de ecu) een spanning van 5v als de stekker los is van de sensor. als je de stekker er weer op steekt verandert er niets. is dit iets of toch niet?[/quote]
??? een benzinemotor zonder bobine? Bij deze motor zit de bobine samen met de krukashoeksensor in de stroomverdeler ingebouwd, heb je deze al vervangen? De ontstekingsmodule zit in de ecu ingebouwd.
De bobijn gaat regelmatig kapot bij deze wagens.
Groeten.

june (0), 14 jaar geleden

ontsteking heb ik al vernieuwd zonder resultaat. de ecu is al eens uitgewisseld met een andere inclusief startonderbreker en contactslot. ook zonder resultaat. ik vind dit alles bij elkaar een vreemd verhaal. welke parameters of sensoren kunnen de ontsteking positief of negatief beinvloeden? nogmaals alle spanningen, stuurspanningen, weerstanden en massa's zijn in orde. ik snap het gewoon niet meer.

wim12199 (0) PRO, 14 jaar geleden

Het enige dat je voor de ontsteking nodig hebt is een signaal van de krukashoeksensor naar de ecu, en van de ecu terug naar de stroomverdeler. Waar heb je die stroomverdeler vandaan? Ik neem aan dat het geen gloednieuwe is? De startonderbreker zal wel in orde zijn want hij zou geen benzine inspuiten. En anders de bedrading eens uitmeten van stroomverdeler naar ecu.
groeten.

june (0), 14 jaar geleden

de ontsteking is een nieuwe. zoals ik al eerder heb aangegeven alle spanningen en stuurspanningen kloppen. de weerstanden en massa's kloppen ook. zowel op de ontsteking als op de ecu en de diverse sensoren. dat maakt het allemaal zo vreemd. was er maar een kabelbreuk of zo. dan wist ik tenminste waar het aan lag.

june (0), 14 jaar geleden

laatste update. auto loopt weer. ontsteking deugde niet. was een nieuwe imitatie 'made in taiwan'. versterker was wel hetzelfde maar de waaier voor de vermoedelijke krukaspositie bepaling bestaat origineel uit een schijf met vier lippen en bij de imitatie was het een schijf met een enkelvoudige lip van ongeveer een kwart tot een derde van de omtrek van de schijf. heb er nu een gebruikte op zitten en loopt weer als vanouds, gelukkig. iedereen toch hartelijk bedankt voor het meedenken en de tips en tot een volgend probleem.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.