close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Colt: Houd af en toe in bij warme motor na 3500tpm

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v sohc

Hallo,

Ik heb een tijdje terug een Colt gekocht, maar heb nu het probleem dat hij enorm inhoud. Als de motor warm is begint de toerenteller alle kanten op te dansen, en daarbij gelijk in te houden. Dit probleem komt voor bij een warme motor, half tot volgas, en na 3500tpm. Hoe langer ik dan doorrij, hoe erger het word. Soms zo erg dat hij compleet uitvalt. Als ik dan de auto rollend uitzet, even wacht, en dan weer start, start hij weer. Geef ik gas, dan valt hij weer uit. Start ik hem en laat ik hem stationair draaien, dan kan ik na 1 min. voorzichtig wegrijden in de hoop dat hij niet weer uitvalt.

Heb alle contactpunten van de ontsteking al schoongemaakt, en de draden van de ontstekingsstekker ingekort en opnieuw erop gezet ivm kabelbreuk. Betekent dit dat de ontsteking stuk is, of de ecu? Krukas positie sensor? Hall- gever (als hij deze wel heeft)?

Heb verstand van auto's in het algemeen, maar dit probleem zegt me niks.. Heeft iemand dit al eens meegemaakt?

Geplaatst door

Blackice (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Eerste gedachte is een toerental sensor (ook wel BDP gever of krukas positie genoemd) vanwege het vreemde gedrag van de toerenteller.
Rij er niet te veel mee door (lees helemaal niet) anders gaat je katalysator ook nog kapot en die zijn duur.

Laat hem anders eens uitlezen bij de dealer.

oldford 0
badge

15 jaar

Heb er vandaag achteraan gezeten, alle elementen zitten in de ontsteking bij deze auto's. De bobine, de nokkenas-positie sensor (hall gever), en de rotor + contactpunten natuurlijk. Paar opties zijn of om de boel om te leggen zodat er een losse bobine op aangesloten kan, ontsteking laten reviseren of om er 1 op de sloop te halen..

Bedankt voor de reactie!

Blackice 0

15 jaar

contactpunten??? Dat zal toch wel van een vroeger tijdperk zijn.

wim12199 0
badge

15 jaar

Allé zeg, contactpunten zijn inderdaad een oud fenomeen, maar ik weet ff niet hoe de punten heten waar de rotor langs gaat. Gelukkig word ik begrepen als ik het met deze woordkeus formuleer.

Nogmaals, bedankt voor de reacties, en ik ga er verder achteraan.

Blackice 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.