Mitsubishi Grandis: ADVIES graag : Remrevisie of doorrijden ?

Brandstof: Benzine, Motorcode: 2,4 Automaat

Hallo ,
vraagje voor de "REM-specialisten" Graag advies :
Mijn Remschijven ( Voor ) worden behoorlijk warm/heet zelfs al na 10 min rijden
niet meer aan te raken. Nu is de auto al bij de Garage geweest voor onderhoud v/d remmen.
Alles is weer "gangbaar" gemaakt (+kopervet) , remzuigers bewogen enz. ( zitten NIET vast)
maar ik vind dat deze Remblokken nog steeds iets aanlopen. Onderhoud heeft dus niet geholpen.
Bijv. als je 'm opkrikt en (in de vrij) aan het wiel draait met de hand flinke zet ,
draait deze 1/2 tot 3/4 slag en staat stil. Bij de achterwielen draait ie dan wel 3 of 4 slagen rond voor ie stil staat , behoorlijk verschil ..
Ik wil voorkomen dat straks tijdens de vakantie de boel echt heet loopt !
Zit zelf aan remrevisie te denken ( zuigers polijsten + keeringen vervangen) zodat de remblokken weer ECHT vrij komt v/d schijf.
Maar ik begrijp dat dit weinig voorkomt ?
of niet wordt gedaan en gewoon nieuwe remklauwen er op gemonteerd worden ?
kan ik die keeringen gewoon bij de garage halen ?

mitsubishi Grandis 2,4 Bj 2004

Fredje1

Geplaatst door Fredje1 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Grandis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

kaleido 1 (1835) PRO, 9 jaar geleden

Door de weerstand van de aandrijflijn zullen je wielen sneller stil staan als je er zo aan draaid.
Als je de rem in trapt en dan het wiel probeert te draaien als je de rem los laat moet deze meteen goed vrij komen , als hij sleept/echt aanloopt voel je dit echt wel.
Als je nu , nadat de remmen gangbaar zijn gemaakt een rondje rijd zonder de voetrem te gebruiken , dus alleen met de handrem remmen , worden ze dan nog steeds zo heet ?

Fredje1 (0), 9 jaar geleden

Ja , dat is precies het probleem .
ik ga dat zeker testen met die handrem.
Ik 'm opgekrikt om te voelen of ie aan loopt .
wat inderdaat het geval is .
Schaaft niet maar loopt net iets te veel aan dat ie heel snel warm loopt.
Garage vind dat normaal , ik niet .

Highway (145) PRO, 9 jaar geleden

Als ik het zo lees wat er aan gedaan is, je voorwiel een slinger geeft en dan een halve slag draait, denk ik dat er weinig mis is.
Ik denk namelijk als je 2 nieuwe remklauwen opzet nog steeds hetzelfde hebt. Ik ga uit van wat je opschrijft. remmen voor worden erg heet voel maar bij de buurman zijn auto. Zeker een zware auto je hebt ook wat af te remmen. Remmen is ook wrijving. wrijving is warmte.

Als je het niet vertrouwd zou ik het laten controleren door een andere garage of dealer.

Fredje1 (0), 9 jaar geleden

ik ga een tijdje goed in de gaten houden wat de Temperatuur doet bij korte + lange afstanden.
en die handrem test (van Kaleido)
Misschien maak ik me zorgen om niks en is inderdaat een zware auto om af te remmen. (=Wrijving)
Bedankt voor het mee denken.
Wordt vervolgt !

thorpe (0) PRO, 9 jaar geleden

als de remmen al vaker erg heet geworden zijn , remolie wordt dan ook erg heet en dat is funest voor je remslangen het binnenwerk wordt zacht daardoor loopt je druk wat meer op in de rem cylinders, heb zo al wat problemen opgelost door ook de slangen te vervangen

vrg Thorpe

Fredje1 (0), 9 jaar geleden

Okee bedankt Thorpe ,
ik neem het mee met het onderhoud.

Fredje1 (0), 9 jaar geleden

Update :

Ik heb vandaag een rit gemaakt en daarbij zo min mogelijk geremd ,
( d.m.v. afremmen door handmatig terug te schakelen )
Daarbij viel dus op dat de remschijven nu niet warm werden.
En dus waarschijnlijk dan ook niet aanlopen , maar dat 't de weerstand van de Automatische Vernellingsbak mij op 't verkeerde been zette.
Ziet er naar uit dat deze auto van 1650 Kg met een Automaat de remschijven
sneller warm worden , was me nooit eerder opgevallen.
Waarschijnlijk mijn rijstijl aanpassen !
Bedankt allen voor alle Info .

Ik ga er van uit dat alles dan toch in orde is.

hobby-monteur (0), 9 jaar geleden

Als ik nog een kleine opmerking mag maken,
ik zou dat kopervet in de vuilnisbak gooien,bij hoge thermische belasting kan kopervet zelf zorgen voor een soort gelaste verbinding,en dat wil je niet.Het is beter om keramisch vet te gebruiken,verkrijgbaar bij de automaterialenwinkel.

Fredje1 (0), 9 jaar geleden

@ Sieto : ik zal eens informeren naar jouw vet.

Ik krijg nu ook het advies om DOT 4 te vervangen voor DOT 5.1
(beter geschikt voor hogere temperaturen.)
dot 5.1 is gewoon de verbeterde versie van dot 4 en dus niet slecht voor je rubber delen die dot 4 gewend zijn.
Een DOT 5.1-remvloeistof is gebaseerd op polyethyleen glycol, net als DOT 3- en DOT 4-remvloeistoffen. Wie bekend is met remvloeistoffen, weet dat die niet te combineren zijn met de op siliconen gebaseerde DOT 5-remvloeistoffen, die wel in klassiekers en een deel van de Harley-Davidsons gebruikt worden.

Ik heb wel positive ervaringen met mijn motor met DOT 5,1 maar niet in Auto's.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Grandis of stel zelf een nieuwe vraag.